Ga naar inhoud


Settingslijst-Echostar 2110?


Gast

Aanbevolen berichten


Q...De Echostar 3000 setedit werkt alleen goed met een registratiekey<P><BR>anders gezegt zou het dus niet werken ????<P><BR>Q....O ja, voor deze settings is een speciale<BR>nullmodem kabel vereist <P>Q....Bij verschillende modellen van de Echostar<BR>heb je voor software laden en settings<BR>een speciale nullmodem kabel nodig.<BR>Deze is (bijna) nergens te krijgen.<BR>Op de site van Echostar kun je het<BR>bedradingsschema vinden.<P>kijk als je onder elke posting gaat zetten dat je een speciale kabel nodig hebt . tja <BR>dan weet ik het ook niet meer<P>maar vertel mij dan even wat er dan speciaal aan is<BR>gewoon serieel kabeltje met gender changer werkt perfect op de 2110 .<p>[ 03-10-2001: Message edited by: djazzie ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

@djazzie,<P>Nogmaals, ik heb nergens geschreven dat<BR>setedit NIET zou werken.<BR>En tussen goed en NIET werken ligt nog een<BR>heel scala aan mogelijkheden.<P>En dat ik bij iedere posting over setedit<BR>iets over een speciale kabel zeg is gewoon<BR>omdat veel problemen van niet werken <BR>worden veroorzaakt door een verkeerde kabel.<BR>Veel mensen die hier voor het eerst mee <BR>te maken krijgen denken : ik heb een<BR> nullmodem kabel nodig.<BR>Maar voor de Echostar, in ieder geval<BR>de 3000 serie, heb je een specifieke<BR>nullmodem kabel nodig die afwijkt van wat<BR>je doorgaans in de winkel krijgt aangeboden.<P>En als nou iedere vragensteller eerst grondig<BR>de relevante oudere topics zou lezen, ja dan<BR>zou ik dit inderdaad niet iedere keer<BR>hoeven te vermelden.<BR>Maar dat is helaas niet het profiel<BR>van de gemiddelde vragensteller.<P>En ik zie dat jij al aan bijna 400 reacties<BR>op dit board zit.<BR>Dan weet ik bijna zeker dat je vaak een vraag<BR>hebt beantwoord die 1 dag, 1 week, 1 maand<BR>of langer geleden ook al eens gesteld en<BR>beantwoord is.<P>Het schema van de nullmodem kabel is trouwens<BR>zowel op de site van Echostar als in de<BR>helpfile van AD 3000 edit te vinden maar<BR>volledigheidshalve zal ik hem hier geven:<P>Hier volgt de pin bezetting: <P>2 - 3 <P>3 - 2 <P>4 - 6 <P>5 - 5 <P>6 - 4 <P>7 - 8 <P>8 - 7<P>Inmiddels heb ik op een ander board gelezen dat in (enkele/vele??) winkels een Vivanco null-modemkabel CK-88/3 voor fl.19,95 te koop en goed geschikt is.<P>@H.Leppers,<P>Is het inmiddels gelukt, op welke manier,<BR>en kun je dat even laten weten ?<BR>Ik denk dat dat voor anderen die met een<BR>soortgelijk probleem als jou zitten<BR>leerzaam is.<P>Het valt mij trouwens op dat er (te)<BR>vaak geen mededeling van de vragensteller<BR>komt of en hoe het probleem opgelost is.<BR>En met feedback (terugkoppeling) kunnen<BR>de lezers van dit board weer hun voordeel<BR>doen.<P>Groeten,<P>Sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,natuurlijk wil ik graag mededelen hoe het verloop is,maar ik zit nog steeds met het probleem,dat ik de 3000editor niet goed opgestart krijg.Nogmaals ik krijg hem rechts onderaan in beeld en dan ook nog voor de helft.Wat de kabel betreft,zal ik eerst met de nul-modem kabel proberen die ik ook voor de Humax gebruik,maar nogmaals,als ik maar wist hoe de editor goed op gang te krijgen.Dus graag nog steeds HELP.Groetjes Herman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...