mr_rolin Geplaatst: 2 februari 2008 Geplaatst: 2 februari 2008 Ik heb hier een probleem met mijn UPC mediabox DVR (Thompson) en de Kathrein UFS-910. De afstandbediening van de Kathrein heeft ook invloed op de UPC box en dit heeft allerlei ongewenste problemen, zoals het ongewild aan zetten van de mediabox, waardoor de TV automatisch naar de mediabox schakelt. Ik heb al een andere code voor de afstandbediening geprobeerd (exit+9+1...4) maar dit geeft geen verbetering. Heeft iemand hier een oplossing voor, bv het kunnen veranderen van de code voor de mediabox of zo? Mvg, Rolin DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden. Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.
gideon Geplaatst: 3 februari 2008 Geplaatst: 3 februari 2008 Hier precies hetzelfde. Daarnaast heb ik ook het idee dat de plasma tv er hier ook op reageerd. Als er inderdad iemand is die kan zeggen of er iets met een andere remote code te doen is dan zou dat top zijn. Bijv met een extra universele afstandsbediening waneer je wilt kijken,en om iets in te stellen kun je wel altijd even kort de normale afstandsbediening pakken.
mr_rolin Geplaatst: 3 februari 2008 Auteur Geplaatst: 3 februari 2008 Hi Gideon, Bedankt voor het reageren. Ik ben blij, dat ik niet de enige ben met dit probleem (je weet wel, gedeelde smart is halve smart ). Het is inderdaad misschien een idee om het eens met een universele afstandbediening te proberen, maar die heb ik hier niet voor handen. Het is wel frappant, dat je met de Kathrein afstandbediening wel de mediabox kunt aansturen (lees ontregelen), maar de Kathrein UFS-910 reageert niet op de afstandbediening van de mediabox. Ik denk, dat het weinig zin heeft dit probleem op het AAF board te zetten, omdat ze in Duitsland natuurlijk weinig mediaboxen in gebruik hebben . Mocht er iemand zijn met ditzelfde probleem en met een universele afstandbediening, misschien dat hij jouw suggestie kan uitproberen. Mvg, Rolin DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden. Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.
mr_rolin Geplaatst: 4 februari 2008 Auteur Geplaatst: 4 februari 2008 Nog even een aanvulling op mijn vorige bericht. Ik had toch een programmeerbare AB, namelijk die van mijn NAD receiver. Deze een aantal codes geleerd van de Kathrein, maar helaas de mediabox reageert hier ook op. Toch vreemd, dat de Kathrein niet reageert op de AB van de mediabox. Zou het zin hebben een andere led in de Kathrein AB te monteren met een ander IR-bereik? Ik heb me hier nog nooit in verdiept, maar ik zal eens iets gaan opzoeken, want het is toch een heel vervelend gebeuren zo. Mvg, Rolin DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden. Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.
verkerkbr Geplaatst: 8 februari 2008 Geplaatst: 8 februari 2008 Goede avond, zie mijn vraag over de Medion universele afstandsbediening. Het is kennelijk mogelijk de codes in de lircd.conf aan te passen met, voor bepaalde afstandsbedieningen, passende codes. Zie discussie hierover op deze site: http://www.spinnes-board.de/vb/showthread.php?t=107806 Ik heb dit zelf nog niet kunnen proberen, maar mogelijk ligt hier de oplossing. Een AB voor de diverse apparaten voordient natuurlijk sterk de voorkeur. De A-merk universele zapper is verder een prima appraat. Hoor graag of iemand dit werkend heeft. Groet, Bram
mr_rolin Geplaatst: 10 februari 2008 Auteur Geplaatst: 10 februari 2008 Hi Bram, Ik heb het stukje op het duitse board gelezen, maar dat betrof wwarschijnlijk een wat oudere image. De huidige AAF-image 1.3a wordt readonly gemount in de flash en dan kun je de betreffende files niet editen. Natuurlijk kan je in de tar.gz imagefile een en ander veranderen en dan opnieuw flashen, maar dat is wel een behoorlijke omweg en als er dan een fout in zit, dan ben je nog verder van huis. Als er iemand is, die dit probleem weet te omzeilen, dan hoor ik het graag. Mvg, Rolin DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden. Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.
verkerkbr Geplaatst: 10 februari 2008 Geplaatst: 10 februari 2008 Goede avond Rolin, zie in versie 1.3a lircd.conf staan in etc/app/script Met vi kan ik de inhoud bekijken. Ik begrijp dat dit bestand is te copieren naar de dir /config en dat dan een dergelijk bestand dan met vi kan worden gewijzigd. In combinatie met aanpassen van de rechten. De vraag is dan nog, wat moet je veranderen om een en ander in te stellen voor een andere AB. En welke code geeft bij jouw een conflict ? Dit is natuurlijk theoretisch. Maar als bestand lircd.conf de ir codes bevat, waarom zou je deze niet kunnen veranderen ? De volgende vraag is welke AB en wat voor codes moet men toepassen ? Zou graag mijn Medion 81035 AB blijven gebruiken. Nogmaals dit een theoretisch. Ik heb dit nog niet verder uitgevoerd. Groet, Bram
mr_rolin Geplaatst: 10 februari 2008 Auteur Geplaatst: 10 februari 2008 Hi Bram, Ik ben er inmiddels achter, dat je in de /config een nieuwe start.sh moet aanmaken. Hierin kun je dan lircd een veranderde lircd.conf laten uitlezen. Helaas werkt dit niet goed, lircd geeft wel is waar geen foutmelding bij het commando "/data/bin/lircd /conf/lircd.conf", maar er verandert niets, hij blijft de gewone Kathi AB gebruiken. Ik heb het artikel helemaal gelezen op het duitse board en ook daar gaat het niet vlekkeloos. Ik heb inmiddels op het AAF-board een vraag hierover gesteld en hoop, dat er daar iemand is, die raad weet. Wordt vervolgd...... Mvg, Rolin DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden. Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.
Adriano Geplaatst: 10 februari 2008 Geplaatst: 10 februari 2008 Zover ik weet, werkt de truuk met lircd.conf alleen met de oude 14 watt Kathrein. In de 1 watt versie, zit de AFB code niet meer in de firmware maar vast in een chip opgeslagen. Toshiba 46RV555D Pioneer VS-922 + WharfedaleDM8000 S-C-T OpenATV 4.1Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm
mr_rolin Geplaatst: 11 februari 2008 Auteur Geplaatst: 11 februari 2008 Hi Adriano, Ik vrees, dat je gelijk hebt. Als ik het opstartlog bekijk, dan laad hij wel lircd, maar wat later ook een key-handler met dezelfde fabrikantnaam als de AB. Dus of de code zit ingebakken in de lircd file zelf of ergens in de kernel of in een hardware chip. Dit verlaart ook het feit van de diverse problemen, die de mensen op de duitse forums hebben met universele AB's en de 1W versie. Van de mannen van de AAF-image heb ik nog steeds niets vernomen hierover. Mvg, Rolin DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden. Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen