Ga naar inhoud


wie heeft wat voor een hond


Gast satpiet 200

Aanbevolen berichten


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik ben Jeanny, een Alaskan malamute of zoiets.

Ik heb een echt hondeleven. ’S Ochtends moet ik minimaal een uurtje door het bos achter de konijnen aanhollen, de konijnen zijn helaas sneller. ’S Middags weer een uurtje achter de konijnen aan, konijnen nog steeds sneller…..

Paarden zijn prachtig. Hun eten is niet lekker, hun poep wel. Het allermooiste is naast het paard meedraven door het bos. Dan lekker om je heen kijken hoe groot wij wel niet zijn.

Als het warm is moet er gezwommen worden in de Rijn, of de locale surfvijver / hondenzwemplaats de razende bol.

’S Zomers moet ik mee op vakantie. In Denemarken, Frankrijk, Zwitserland moet er dan achter de konijnen aan worden gehold. Of bergmarmotten. Ook die zijn sneller. Reeën en herten zijn echt te snel. Vroeger, ja vroeger wilde ik er nog wel eens achteraan hollen. Maar vanwege een slechte neus en kortere pootjes dan de Reeën was de lol van het achtervolgen snel af.

Eekhoorns zijn en blijven leuk. Die kan je de boomtoppen in jagen.

Geslapen wordt er op de bank, of in de mand als het dekje tenminste tijdig is verschoond.

Het voorraadhok met brandhout onder de haard is een prima voorraadhok aan kluifbare stokken. Vooral als ze een beetje verrot zijn zijn ze erg lekker. Dat ik er dan een bende van maak is van minder belang. Met opruimen houd ik me echt niet bezig, dat doen de bazen maar.

Tennisballen zijn ook leuk. Als ze nieuw zijn tenminste. Meestal heb ik ze in een paar seconden wel lek. Dan zijn ze dood, en niet meer leuk. Als ik heel veel zin heb trek ik dan nog de bekleding van de tennisballen. Dan zijn ze dood en gevild.

Als alle ballen dood en gevild zijn moeten we naar de tennisbaan. Er liggen altijd wel ergens ballen die over het hek zijn geslagen en niet terug zijn gevonden. Ik vind ze gegarandeerd wel.

Zo nu en dan moet er ook nog gekloven worden op een vers bot. Eerst worden alle “lellen en vellen” er af gekloven. Als het bot echt kaal is word er dan (bij voorkeur buiten) net zo lang op gekauwd en gekloven totdat je bij het merg komt. Of de kramp schiet eerder in de kaken. Dan val je in slaap boven op je kluif en je probeert verder te kluiven als je weer wakker wordt.

’S Avonds moet er worden gegeten, maar pas nadat de familie heeft gegeten. Groenteresten (worteltjes zijn lekkerrr), overgebleven vlees, hup zo mijn bak in. Als je te laat bent vind je dus letterlijk de hond in de pot. Menu wordt aangevuld met oud brood en het goedkoopste vlees wat er is te krijgen.

Er wordt zelfs speciaal zoutarm gekookt zodat overgebleven eten zo de hondebak in kan. De familie zet maar een zout en peperstelletje op tafel.

Na het eten moet ik mijn bek afvegen aan het kleed. Ze hebben niet eens gras binnen. Daarna ga ik ergens comfortabel liggen verteren en slaak ik altijd een diepe zucht. Het leven van een hond is zwaar !

Ik ga altijd bijtijds slapen. Een uur of 8 is voor mij wel de limit. Daarna moet niemand het in zijn onzalige hoofd halen me nog aan te willen halen, dan ga ik mopperen.

Nu ben ik aan het verharen. Mijn wintervacht is al verdwenen, vandaar dat ik helemaal dof en grijs ben. Normaal heb ik een zwart dekje en een dikke kraag. Maar nu dus ff niet……

Oh ja, ik kom uit het asyl.

 

 

post-37-1318259610,6303_thumb.jpg

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En daar hebben we Max, een langharige knettergekke Jack Russel. Hij's 9 jaar, hebben hem uit het asiel gehaald. We kijken altijd eerst in het asiel, daar zitten vreselijk leuke hondjes en kosten (vooral in het begin) veel minder moeite dan een jonge pup opvoeden laugh

post-24986-1318259611,7767_thumb.jpg

post-24986-1318259611,8052_thumb.jpg

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast philisatter

Helaas geen hond(en) meer.

Ik heb altijd Golden Retrievers gehad en op mijn eigen manier opgevoed.

Zita, de eerste, kregen we in 1986. Deze kwam van een boerderij. De moeder was altijd buiten, dus Zita wilde altijd naar buiten, dus toen maar een kennel gebouwd. Ze stierf in 2000 (ouderdom)

Prins kwam in 1992. Wij waren binnen de eerste 9 maanden de vierde eigenaar. Ik werd gebeld door de dierenarts om deze hond over te nemen van iemand die allergisch zou zijn. Ik trof de hond vast aan een ketting in de berging aan. Het heeft zo'n acht jaar geduld en ervaring gekost om nog iets van deze hond te maken.

Hij liep in 2003 voor mijn ogen tegen de trein.

Beide waren het keien van honden, die een superleven bij ons hebben gehad.

Tot heden zijn we er nog niet uit of er opnieuw een hond komt. Vanwege mijn hobby (Gedag- en Gehoorzaamheid) zou dat eigenlijk wel moeten. Zonder is ook wel makkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...