Ga naar inhoud


switch vervangen wireless router


Soulman

Aanbevolen berichten

Hoi,

Morgen krijg ik een nieuwe router (wrt54gc).

Deze wil ik in de plaats zetten van een switch, waar op dit moment een dbox aan hangt. De router moet dus als switch werken EN als AP.

 

Nu heb ik in mijn netwerkje een wrt54gl in gebruik, waarachter 2 switches, ieder met hun eigen "klanten". Alles draait op statisch IP, behalve de laptop, die is wireless.

 

Op dit board en bij tweakers heb ik al veel gelezen hoe ik dit moet aansluiten maar ben er nog niet uit.

Hier begrijp ik dat ik de utp gewoon in LAN stop (en de dbox dus ook). In de AP zet ik de gateway en dns op de router. Moet ik ook nog een ip toewijzen aan de AP? En moet die dan juist in of juist niet in de range liggen van de router?

Klopt dit allemaal? En blijft de werking van het netwerk vanaf de dbox gezien gelijk? (streaming naar en van server)

 

Dus simpel gezegd: ip-loze switch wordt vervangen door router die moet worden ingezet als switch en AP.

 

 

Nokia Dboxen Sportster Neutrino,

DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli

88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt de switch gewoon vervangen met een wireless router, mits je de dhcp server van de wireless router uitschakelt(anders gaan er meerdere apparaten ip adressen uitdelen als je dhcp gebruikt). Zet het ip adres van de router wel van te voren naar een adres binnen het bestaande netwerk, dan kun je in ieder geval nog bij de webinterface... Als de router in accesspoint modus kan worden gezet maakt het niet uit welke poorten je gebruikt(ook de wan interface is bruikbaar), anders gebruik je alleen de lan poorten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

jep, dat is hoe ik het begrepen had smile thanks

 

Vraag me nog wel af of ik na de installatie van de ap (incl ssid kanaal en key van de router), of ik dan op de router het wireless uit kan zetten, zodat alleen het ap draadloos "zend"

 

 

Nokia Dboxen Sportster Neutrino,

DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli

88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Soulman
jep, dat is hoe ik het begrepen had smile thanks

Vraag me nog wel af of ik na de installatie van de ap (incl ssid kanaal en key van de router), of ik dan op de router het wireless uit kan zetten, zodat alleen het ap draadloos "zend"



klinkt een beetje verwarrend, als je de wireless uitzet dat zal hij niks meer "zenden"...
afhankelijk van het merk/type kan je hem instellen als AP dwz dat hij echt alleen doet wat geschreven is en niet meer fungeert als router... maar dit zet je sowieso al +-uit door dhcp uit te zetten en de wan poort niet te gebruiken.

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...