Ga naar inhoud


Uitlezen/programmeren Samsung SMT-1000


Gast LeonDVB-t

Aanbevolen berichten

Heeft er iemand ervaring met het uitlezen/programmeren van een Samsung SMT-1000. Mijn ontvanger doet het niet meer terwijl alle spanningen goed zijn.(vergeleken met een werkende ontvanger) Ik heb een vermoede dat de flash van mijn ontvanger leeg is.

Kan mij iemand vertellen hoe ik te werk moet gaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt Jacoboot.

 

Ik heb inmiddels het bestand gevonden met daarin de jtag read/writer + omschrijving. Het lezen en schrijven lukt me nog niet. Dit komt doordat ik de juiste IRD niet kan kiezen. In de bijgevoegde uitleg staat dat ik de SMT1000 moet kiezen, alleen krijg ik die niet in het pulldown menu. Ik de file "Jjkeys aangepast voor digitenne onvangers.def" hernoemd en in de juiste map geplaatst. Als ik in deze file kijk lijkt hij nog niet klaar te zijn of hij is ergens corrupt geraakt. Kortom kan iemand mij de juiste Jkey.def bestand verzorgen. Groeten Leon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in het pulldown menu geen SMT1000 kunt kiezen, dan is de vraag of de software de ontvanger herkent.

In de Nieuwe Single Tuner Jtag readout.doc staan wat printouts van de instellingen van Jkeys-menus.

 

draden aansluiten zoals staat vermeld. Ook 5V en ground

Software Jkeys opstarten.

dan de ontvanger op 230 V aansluiten.

De ontvanger MOET in standby mode komen te staan.

Eventuele TV aansluiten om te controleren. Volgens mij moet dan een rood LEDje op de voorkant branden.

Dan op de detect button klikken van de Jkeys menu.

Nu moet de processor STi5518BVC-X getedecteerd worden en moet zichtbaar worden in het menu-tje.

Dan pas kan het juiste IRD model (SMT1000) geselecteerd worden.

 

Succes

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Thijs.

 

Ik heb alles gedaan zoals je beschrijft. Ook wordt in het bovenste gedeelte het IC herkent(STi5518BVC-X) Als ik daarna een IRD model moet selecteren dan komt de SMT1000 niet in de lijst voor. In de Jkeys.def file, staan wel opmerkingen toegevoegd zoals SMT1000 maar er is volgens mij geen IRD genoemd naar de SMT1000. Ik wil best mijn file is mailen, dan kun je misschien zien wat er mis is. Of je kunt de RAR file eens bekijken die je er op gezet hebt. Ik hoop dat je me verder wilt helpen.

 

groeten Leon

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...
Origineel bericht van: LeonDVB-t
Bedankt Thijs.

Ik heb alles gedaan zoals je beschrijft. Ook wordt in het bovenste gedeelte het IC herkent(STi5518BVC-X) Als ik daarna een IRD model moet selecteren dan komt de SMT1000 niet in de lijst voor. In de Jkeys.def file, staan wel opmerkingen toegevoegd zoals SMT1000 maar er is volgens mij geen IRD genoemd naar de SMT1000. Ik wil best mijn file is mailen, dan kun je misschien zien wat er mis is. Of je kunt de RAR file eens bekijken die je er op gezet hebt. Ik hoop dat je me verder wilt helpen.

groeten Leon


Hi Leon,

Heb je dit probleem al opgelost?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik heb hardware versie 4, firmware 1.58 voor je. Alleen heb ik het probleem met lezen en schrijven niet opgelost, dus kan ik nog geen image voor je maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Sinds kort heb ik een SMT 1000T v1.00 met verouderde software t.w. Hardware versie 1.00, Software versie 1.20 en Loader 1.20 Nu heb ik de Jtag file’s van Thijs2 gedownload en daarmee wordt de SMT niet herkend, wel de processor. Na wat gepruts aan de def file hielp dit niet en daarna gekozen voor een alternatief in de lijst met het Flashgeheugen 39VF800A omdat die erin zit, (gelukkig) had ik een memory dump gedaan met dit alternatief en daar kwam een bin file van 2mb uit.

Daarna de door Thijs2 aangeleverde bin file van 1mb erin gezet en het resultaat was dat op het scherm verscheen, ‘Loader 1.22’ en daarna helemaal niets meer, dus pijn in mijn buik.

Met het Jtag programma van Thijs2 was ook de 2mb memory dump niet meer terug te zetten en heb ik een (oud) Jtag programma gebruikt van een Poolse site en daarna werkte alles weer.

De info en instructie hoe ik dit heb gedaan wil ik wel met jullie delen maar ik weet niet of het is toegestaan om een 3Mb zip file mee te sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
  • 1 maand later...
  • 3 weken later...

Het lukt me niet ;( De adapter heb ik zelf gemaakt volgens de tekening.

 

Klopt het volgende, of moet alles in spiegelbeeld? Zoals ik het eerst bekeek, leek het vanaf de bovenkant, maar de nummering volgend moet je de tekening zo lezen dat de draden aan de onderzijde binnenkomen.

 

Draden met 100 ohm weerstand op pin 2,3,4,5 en 13?

En de GND-draad op pin 18 en deze verbinden met pin 19 tot 25. Vervolgens ook verbinden met de buitenkant vna de LTP-stekker?

 

 

Krijg de melding dat de LTP1 poort niet geopend kan worden namelijk, terwijl ik m volgens mij wel goed aangesloten heb?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt je hebt helemaal gelijk er zit een fout in de tekening deze opzet had ik overgenomen en zelf destijds problemen mee gehad. Mijn LPT stekker is opengemaakt om te zien hoe ik dat dan had opgelost, hierbij een foto en een nieuwe tekening.

Verder kun je via de Bios bij ‘Integrated Peripherals’ of ‘Device configuration’ nog zien of de LPT1 port staat op 3F8/IRQ4 of Auto, de parallel port mode is ECP.

Laat even weten of het hierna wel lukt?

post-48314-1318260734,3549_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik weer:)

 

Geprobeerd met een andere vers gefabriceerde JTAG-kabel en een andere pc. Ik kom nu wel verder smile

 

Echter, nu loop ik stuk bij stap 2 en krijg ik de volgende melding:

 

Init JTAG

IDCODE : FFFFFFFF

Fail DCU, Plesae Restart or Reset CPU Box

 

Geen idee wat het inhoudt.. stekker erin en eruit? Overigens is dit een tuner met de laatste software-versie die ik wilde uitlezen, zodat ik deze software op een andere kon schrijven.

 

Dat uitlezen is dat een kwestie van uitlezen, opslaan en vervolgens het uitgelezen stukje selecteren om m vervolgens op een andere te schrijven?

 

Thanx!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...