Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bij mij is het een hele klus om het internet aan de praat te krijgen.

Helemaal als de PC net aan staat,dan kan ie de pagina's niet tevoorschijn halen.

Het downloaden van films gaat wel goed.

Dit had ik met I.E.7,maar nu ook met Mozilla Firefox.

Had gedacht dat 't met de laatste beter ging.

Er zit een originele Windows Home op de PC.

Iemand een tip voor me?

(behalve linux erop gooien? :D )

Geplaatst:

@ Gerard 76

Als je gebruik maakt van zowel Internet als digitale kabeltelevisie zoals bij mij het geval is.

Probeer eens of je snelheid van het Internet rapper wordt door het uitschakelen van je digitale kabeltv ontvanger.

Ik merk ook dat de snelheid van Internet iets rapper is dan.

Wis ook eens je geschiedenis (bezochte Internetsite's)

Kan ook zijn dat je de downloadlimiet hebt overschreden, en dan val je automatisch op mindere snelheid, misschien eens raadplegen hoever je downloadlimiet staat.

smile Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Geplaatst:

1) Zet windows automatic updates eens ter test uit, sommige systemen, vooral de P4 gebaseerd op intel 845 chipset hebben last van 100% cpu belasting direct na de opstart door bug in microsoft update. Windows update werkt wel ok.

2) controleer of je dns servers wel kloppen.

Geplaatst:

1) Dat maakt niks uit.

Heb wel een P4 met een MSI 915 moederbord.

Na een tijdje werkt het overigens wel goed.

2) Die staan goed.

@ Timm : Hier zie ik amper verschil in snelheid

met of zonder Digitale TV (UPC)

Geplaatst:

ga eens naar

start

uitvoeren

cmd <enter>

dosvenster (commantprompt) opent nu

netstat -a

daar zie je de actieve verbindingen op diverse poorten

draai internet explorer in een kleiner windows ernaast en typ wederom netstat -a in het dosvenster (commantprompt)

het kan zijn dat je actieve verbindingen hebt die capaciteit opsoeperen

het wil wel eens voorkomen dat je dynamic name server (DNS) niet goed werkt daar er een verkeerd IP gebruikt wordt

(DNS > zie provider bijvoorbeeld bij weethet.nl)

het kan ook zijn dat je een rare lus/loop uitvoert tijdens het opsporen/oproepen van inetrnetpagina's

enkele mensen hebben de instelling (zie bijlage) automatisch zoeken naar netwerkverbindingen en netwerkprinters aangevinkt > bij bepaalde internetverbindingen kan dit extra / overmatig pingen "zonder resultaat" je standaard internet verbinding storen/beinvloeden

advies eens uitschakelen (zie bijlage)

cheers

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
ga eens naar
start
uitvoeren
cmd <enter>
dosvenster (commantprompt) opent nu
netstat -a

daar zie je de actieve verbindingen op diverse poorten

cheers

Bedankt voor de tip.
Maar als ik daar netstat -a intik
krijg ik een enorme waslijst aan data te zien
waar ik geen moer van snap crazy

Geplaatst:

Ik zou eens beginnen met Hitman Pro te installeren en dan eens te kijken wat die programma's allemaal vinden. Vaak is het namelijk een kwestie van residente software die je PC met voorrang 'gebruiken'.

Daarna CrapCleaner (CCLEANER) eroverheen en de registry op fouten laten checken.

Hierna zou je probleem stukken minder, of zelfs niet meer aanwezig moeten zijn.

Geplaatst:

Resident is een term uit good old dos tijd (TSR: Terminate and stay Resident).

Maar de sugesstie is prima want er bestaat spyware die eerst naar huis telefoneert, in de regel een overbelaste server, daar de url doorgeeft en dan pas doorlinkt naar de site die de gebruiker in de adresbalk opgegeven heeft.

Hitmanpro moet er mee af kunnen rekenen, deze onzin legt nl een bypass aan in je internet pipe op winsocks niveau frown

Geplaatst:

THEparasol,

hij schrijft

Citaat:
een originele Windows Home

lijkt mij een XP os

dan heeft ie weer eens niet de allow paste operations via script op disabled gezet... toen hij het os er net op had

ik heb nog nooit een hitmanpro moeten gebruiken, maar denk wel dat het in deze casus hoogst noodzakelijk is....

en als het effe kan inloggen op een tweede beheerders account

(ook dat is een steevaste tip, maak ook een superuser aan die bij geinfecteerde profielen gebruikt kan worden om de zooi op te schonen)

cheers

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

• 2 weken later...
Geplaatst:

Na een tijdje klooien ben ik erachter gekomen

dat mijn downloadprogramma "bitcomet" de bron van 't kwaad was.

Heb het op aanraden van een vriend eraf gegooid

en sindsdien geen gelazer meer met pagina's

die niet geladen kunnen worden en zo.

Geplaatst:

Een computer is zoals een vrouw: je moet die met de nodige voorzichtigheid benaderen en behandelen. Anders krijg je geheid hommeles. :D

Maw (te) veel progjes installeren leidt tot traagheid van het systeem.

Tf 5000 CI

Philips/Pace DVR 8121 - Duo LNB

Mediaguard CI TV Vlaanderen

Windows 7 Ultimate - 32 bits

Nokia C5-00

Geplaatst:

bitcomet is toch zo'n torrentprogramma? Probeer utorrent eens, daar merk je (vrijwel) niks van dat-ie draait cool

Geplaatst:

Jup.. een dikke upstream kan alleen dat probleem verhelpen.

20Mbit up/down lijkt me lekker ;-)

Geplaatst:

Heb in het verleden wel Azureus gebruikt, en ook al deed dat ding niks (geen actieve up- of download) dan nog was mijn Internet niet vooruit te fikken omdat dat ding bijna de hele IP-stack in beslag nam, 'voor de zekerheid' denk ik, stel er kwam een bitje voorbij. Ik hou niet zo van die programma's die jouw hele PC overnemen voor hun eigen 'werkzaamheden', zoals je daar nog hebt ZoneAlarm, Symantec, Visual Studio, .... eek

Overigens vraag ik me ook wel af wanneer we hier in Den Haag, tenslotte De Residentie cool , nu eindelijk eens glasvezel gaan krijgen!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen