Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Momenteel heb ik een budgetcard met sasc-ng (als newcamd client) draaien maar ben door omstandigheden genoodzaakt om over te stappen naar CCcam als client, helaas zit er geen ondersteuning in sasc-ng voor het CCcam protocol weet iemand hier een oplossing voor?

Ik heb ook een "ff" dvb-s kaart en heb daar al mee getest, helaas zonder suc6.

--

Groetjes Japie

Geplaatst:

welk besturings systeem ?

als je een vdr linux based systeem maakt

kun je wel CCcam draaien.

maar ik weet niet of je een vdr systeem wilt hebben of een pc

waar je ook op tv kunt kijken !

succes !

Milili

Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2

en altijd online.

Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.

Geplaatst:
Origineel bericht van: milili

welk besturings systeem ?

Linux from scratch...
Origineel bericht van: milili

als je een vdr linux based systeem maakt
kun je wel CCcam draaien.

Ik gebruik Freevo welke alles verzorgt, tv kijken, opnemen.
Hoe kan vdr aangepast worden voor cccam?
Wellicht is de betreffende code aan te passen, als je documentatie voor me weet hou ik me aanbevolen.

--

Groetjes Japie

Geplaatst:

Dank voor de link, verder kwam ik zelf tegen newcamdhack-cccam.tgz, helaas worden beide patches niets voor een sasc-ng setup.

Jammer genoeg kan in CCcam de dvb-device niet gekozen worden om de dvbloopback driver te gebruiken.

--

Groetjes Japie

• 2 weken later...
  • 2 weken later...
Geplaatst:

een andere vraag misschien \hoort hij niet in deze post maar....

Ik draai mythdora 4.0 (fedora core6) heb sasc-ng succesvol geinstalleerd/compiled... kan via czap zien dat hij via adapter1/frontend0 keurig verbinding maakt met mijn newcamd server en de code op kan halen, maar via mythtv, kaffeine o.i.d doet sasc helemaal niets, uiteraard gebruik ik adapter1 in mythtv/kaffeine. het vershil wat ik kan zien in mijn sasc log (kan ik nu ff niet posten) is bij het opstarten van een dvb kanaal geeft sasc aan met czap IDX1 PID0 en met mythtv IDX0 en PID0. wat doe ik verkeerd.

spreekt mythtv de verkeerde frontend aan of.....

tips en trucs zijn welcom, alvast bedankt.

een linux rookie, met satelliet achtergrond (nog uit het goldcard tijdperk :-) )

gr tinus

Geplaatst:

duidelijk, en op zich precies wat ik bedoel....... maar dan voor mythdora / mythtv nog.

Ik kan het niet voor elkaar krijgen, maar blijf proberen, elke tip/truc of suggestie is welkom

gr Tinus

Geplaatst:

opgelost.....

Bleek niet aan de dvbinput aansturing te liggen , maar aan verkeerd transponder/frequentie instellingen in mythtv.

NA alles handmatig te hebben aangepast in de mythconverg database, werkt het perfect. Nu nog finetunen zodat de juiste codering (newcamd) zo snel mogelijk wordt aangesproken.

dank voor het antwoord.

gr Tinus

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen