JaapS Geplaatst: 3 februari 2008 Geplaatst: 3 februari 2008 Hallo, Momenteel heb ik een budgetcard met sasc-ng (als newcamd client) draaien maar ben door omstandigheden genoodzaakt om over te stappen naar CCcam als client, helaas zit er geen ondersteuning in sasc-ng voor het CCcam protocol weet iemand hier een oplossing voor? Ik heb ook een "ff" dvb-s kaart en heb daar al mee getest, helaas zonder suc6. -- Groetjes Japie
milili Geplaatst: 9 februari 2008 Geplaatst: 9 februari 2008 welk besturings systeem ? als je een vdr linux based systeem maakt kun je wel CCcam draaien. maar ik weet niet of je een vdr systeem wilt hebben of een pc waar je ook op tv kunt kijken ! succes ! Milili Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2 en altijd online. Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.
JaapS Geplaatst: 10 februari 2008 Auteur Geplaatst: 10 februari 2008 Origineel bericht van: milili welk besturings systeem ? Linux from scratch... Origineel bericht van: milili als je een vdr linux based systeem maakt kun je wel CCcam draaien. Ik gebruik Freevo welke alles verzorgt, tv kijken, opnemen. Hoe kan vdr aangepast worden voor cccam? Wellicht is de betreffende code aan te passen, als je documentatie voor me weet hou ik me aanbevolen. -- Groetjes Japie
lite Geplaatst: 12 februari 2008 Geplaatst: 12 februari 2008 aangepaste versie van MythTv met CCcam/Gbox/Sasc geintegreerd: http://nanfenggx.com/bbs/viewthread.php?tid=2601 (zelf niet geprobeerd, maar ben benieuwd ) And now for something completely similar
lite Geplaatst: 12 februari 2008 Geplaatst: 12 februari 2008 directe link naar de patch: http://rapidshare.com/files/73863109/mythtv-CCcam-gbox-sasc1.0.tar.gz And now for something completely similar
JaapS Geplaatst: 15 februari 2008 Auteur Geplaatst: 15 februari 2008 Dank voor de link, verder kwam ik zelf tegen newcamdhack-cccam.tgz, helaas worden beide patches niets voor een sasc-ng setup. Jammer genoeg kan in CCcam de dvb-device niet gekozen worden om de dvbloopback driver te gebruiken. -- Groetjes Japie
JaapS Geplaatst: 1 maart 2008 Auteur Geplaatst: 1 maart 2008 Iemand ervaring met CCcam en een FF card? (dvb-ttpci) -- Groetjes Japie
pbtinus Geplaatst: 11 maart 2008 Geplaatst: 11 maart 2008 een andere vraag misschien \hoort hij niet in deze post maar.... Ik draai mythdora 4.0 (fedora core6) heb sasc-ng succesvol geinstalleerd/compiled... kan via czap zien dat hij via adapter1/frontend0 keurig verbinding maakt met mijn newcamd server en de code op kan halen, maar via mythtv, kaffeine o.i.d doet sasc helemaal niets, uiteraard gebruik ik adapter1 in mythtv/kaffeine. het vershil wat ik kan zien in mijn sasc log (kan ik nu ff niet posten) is bij het opstarten van een dvb kanaal geeft sasc aan met czap IDX1 PID0 en met mythtv IDX0 en PID0. wat doe ik verkeerd. spreekt mythtv de verkeerde frontend aan of..... tips en trucs zijn welcom, alvast bedankt. een linux rookie, met satelliet achtergrond (nog uit het goldcard tijdperk :-) ) gr tinus
JaapS Geplaatst: 14 maart 2008 Auteur Geplaatst: 14 maart 2008 Je zult je applicatie (myth of what ever) wel moeten vertellen dat die de tweede (loopback) device gebruikt, ik heb een howto voor freevo geschreven wellicht heb je daar wat hulp aan: http://doc.freevo.org/DVBConfig-sasc-ng -- Groetjes Japie
pbtinus Geplaatst: 15 maart 2008 Geplaatst: 15 maart 2008 duidelijk, en op zich precies wat ik bedoel....... maar dan voor mythdora / mythtv nog. Ik kan het niet voor elkaar krijgen, maar blijf proberen, elke tip/truc of suggestie is welkom gr Tinus
pbtinus Geplaatst: 19 maart 2008 Geplaatst: 19 maart 2008 opgelost..... Bleek niet aan de dvbinput aansturing te liggen , maar aan verkeerd transponder/frequentie instellingen in mythtv. NA alles handmatig te hebben aangepast in de mythconverg database, werkt het perfect. Nu nog finetunen zodat de juiste codering (newcamd) zo snel mogelijk wordt aangesproken. dank voor het antwoord. gr Tinus
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen