Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

kun je een kaart update krijgen als de receiver in de standbij staat?? wordt er in de standbij uberhaupt wel iets van en naar het kaartje gestuurd??

groet cobes

if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom.

.

Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road

Geplaatst:

Naar mijn weten moet een canaldigitaal gekeurde ontvanger aan staan op een nl zender om een update binnen te krijgen. Dus komt die update in standby niet binnen.

Gr Henri

DM600PVR, 2x DM500Plus, Philipsen Dsx7072 en Dsr2211, Adimo Jazz.

Geplaatst:

beetje off topic, maar een oude (irdeto) Pace 500-G6 stuurt in standby stand wel vanalles naar de kaart.

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Geplaatst:

@cobes,

Citaat:
kun je een kaart update krijgen als de receiver in de standbij staat

In het geval van de Dreambox 600 wink , blijft er 1 ledje branden en is er verder geen communicatie met de kaart aanwezig, dus geen update, gr.

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Geplaatst:

Dit is eigenlijk een hele goede vraag. Veel ontvangers lurken in standby precies evenveel wattjes uit de muur vergeleken met de "aan" stand. Het kan dus goed dat een aantal van zulke ontvangers alleen de audio/video uitgangen uitzetten/dempen en verder gewoon blijven draaien. In dat geval zal de kaart ook updates blijven krijgen.

Je zou misschien kunnen proberen een oude SmartWi client te vinden met ledje. Als het ledje licht kan geven terwijl de ontvanger in standby staat dan is de ontvanger stiekeme dingen aan het doen. wink.gif Een smartcard "verleng" kaart en een multimeter zouden ook moeten volstaan.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Geplaatst:

Bij die pace heb ik een season met ledjes zitten, aan de pc de CDS kaart. Als die pace op standby staat, geen beeld maar dan knippert het ledje van data vrolijk door.

Martin

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Geplaatst:

@Rekordc,

Citaat:
geen beeld maar dan knippert het ledje van data vrolijk door

Geluksvogel shocked ........, in dat geval komen bij jou de update's dus gewoon door, helaas is dat bij o.a. de Dreambox 600 niet het geval. Zoals ik hier boven al vermelde blijft er maar 1 ledje branden van de Season, er is dus wel spanning aanwezig op de kaartlezer. Het "probleem" is te vinden in het ontvangst gedeelte van deze ontvanger, het data verkeer ligt n.l. stil, vandaar geen update's, gr.

Zilverster.

Geplaatst:

Hoi Zilvester,

Is dit dan ook met een 7000s met gBox, want laatst genoemde blijft wel verbinding houden.

gr

Opie

Dreambox 8000s (720 hdd, PLI)

Samsung smart tv

Dreambox 800 HD SE

Geplaatst:

@opie,

Ik heb zelf geen Dreambox 7000 om dit te kunnen testen, maar zal dat binnenkort even bij een kennis doen. Van de Dreambox 7020 weet ik het niet meer, maar daar kan ik bij mij zelf wel even naar kijken, gr.

Zilverster.

Geplaatst:

Als je wilt kijken wel ja, als de ontvanger uitstaat kan er rustig het ijs van de ramen krabben.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

@sipke41,

Het kan zijn dat bij oudere ontvangers de update gewoon door komt/kwam, maar dat het in het kader van energie besparing op nieuwere ontvangers is aangepast, gr.

Zilverster.

Geplaatst:

@sipke41,

Citaat:
Maar waarom zegt CD dan dat je de kaart ten alle tijde in de ontvanger moet laten zitten dat zal ook wel ergens voor zijn

Antwoord : Als je wilt kijken wel ja, dan moet de kaart in de ontvanger zitten.

Citaat:
als de ontvanger uitstaat kan er rustig het ijs van de ramen krabben

Antwoord : als de ontvanger uitstaat, of in het geval er geen communicatie aanwezig is ( in de standby stand ), kun je de kaart er rustig uithalen omdat er dan toch geen update's binnen komen.

shockedlaugh , gr.

Zilverster.

Geplaatst:

en een alom bekende kreet hier is dat als een kaartje niet werkt je hem wel als ijskrabbertje kunt gebruiken.

dus was ook niet verkeerd bedoeld sipke, alleen moet je de termen even door hebben.

groet cobes

if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom.

.

Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen