marc74 Geplaatst: 4 februari 2008 Geplaatst: 4 februari 2008 Hallo, Ik heb voor een vriend een DM600C geflashed met pli(nieuwste) Nu heb ik er een zenderlijst in gezet en ook alle frequenties handmatig gezocht. Nu blijft hij problemen houden met de freq 810Mhz. Als je die freq handmatig intoetst dan geeft hij ook een hoge BER. Kan het misschien in de software zitten? Gaat om tvhome groningen boeket nr 7(810Mhz) Marc
Snurker Geplaatst: 4 februari 2008 Geplaatst: 4 februari 2008 ????? zover ik weet..zitten de frequenties voor DVB-C in de S-band, dus tussen band III en UHF band IV in. dus 290 Mhz t/m 444 Mhz. die door jou genoemde frequentie komt dus ergens anders vandaan Snurker. PS als je opgeeft welk programma je nu niet kan ontvangen kan ik opgeven bij welke frequentiegroep die behoort. ( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)
ArChie Geplaatst: 4 februari 2008 Geplaatst: 4 februari 2008 Voor digitale TV via de kabel mag gebruik worden gemaakt van het frequentie gebied tussen 47 MHz en 862 MHz. Bij Multikabel zit bijvoorbeeld de hoogst gebruikte frequentie voor een Transport Stream op de 826 MHz. 810 MHz is dus gewoon een valide frequentie die bijvoorbeeld bij @Home gebruikt wordt in bepaalde regios.
marc74 Geplaatst: 4 februari 2008 Auteur Geplaatst: 4 februari 2008 kijk maar eens op http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml het gaat om b4u,hustler,private spice etc boeket nr 7 (810.00Mhz) regio 9700 (laatste regio onderaan pagina) Marc
Snurker Geplaatst: 4 februari 2008 Geplaatst: 4 februari 2008 Aha dus toch in de hoge UHF band Deze heeft zeer snel last van demping, als de kabels slecht, teveel gesplits etc zijn. probeer eens wat direkter op de kabel invoer aan te sluiten Snurker ( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)
marc74 Geplaatst: 4 februari 2008 Auteur Geplaatst: 4 februari 2008 Ja idd ik dacht ook dat het misschien de kabel kon zijn, maar heb ik ook geprobeerd,is het ook niet..
dommelsch_fan Geplaatst: 5 februari 2008 Geplaatst: 5 februari 2008 Volgens mij heb je signaalverlies.Een signaal-versterker moet de oplossing zijn,want ik had hier precies hetzelfde.Sindsdien nooit geen problemen meer gehad. heeeeeeee......biertje!!!!
marc74 Geplaatst: 8 februari 2008 Auteur Geplaatst: 8 februari 2008 Heb toch nog een coax12 kabel met hirschmann pluggen er tussen en probleem is nu opgelost! Dus toch zat het hem in een nog betere afgeschermde kabel en pluggen. Heb ook nog tvhome regio 9700 lijst erbij! Marc
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen