Ga naar inhoud

welke sat ontvanger(s) nemen met een ethernetaansluiting

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag mede satters,

Ik ben al een tijdje bezig met de sat wereld maar toch.

Nu even de vraag die mij werd gesteld van een collega van mij, In een nieuwbouwwoning zouden er 2 of drie satontvangers moeten komen die alle twee of drie op 1 abbotje moeten draaien. Als ook zouden deze een ethernetaansluiting moeten hebben, daar deze dan met elkaar te verbinden met ethernetkabel. Welke zijn daarvoor als goed bestempeld en geven weinig problemen daarmee. Dreambox relook enz....... .

De persoon is niet echt linux van gedacht dus daarom mijn vraag aan jullie welke kan je nog goed met elkaar verbinden voor gebruik met een tvvkaartje.

Alvast dank van mijn collega die hier naast mij staat.

Homer + collega

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Geplaatst:

Persoonlijk zou ik dan toch gaan voor een Dreambox. Welk type hangt af van je verdere wensen, of je wilt kunnen opnemen etc...

Linux kennis is echt niet noodzakelijk, voor diepere hobby doeleinden is het echter wel makkelijk.

Om een Dreambox werkende te krijgen en te houden gebruik je over het algemeen Windows tooltjes.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Hallo,

Opnemen is niet echt van toepassing, eventueel zou hij deze ook aan internet willen hangen om daar de software Gbox of cccam willen op laten draaien. Maar deze soft werkt enkel met de dreambox of relook of ben ik mis?

Zijn er nog andere boxen die je met een ethernetkabel kan verbinden?

Homer + Collega

Geplaatst:

Je kan ook denken aan een gbox met cardlink kaartjes, dan kan je elke box aanhangen.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Zou het mogelijk zijn om even een link door te sturen dat ik dit even beter kan doorlichten.

Homer

Geplaatst:

Hallo,

Wordt wel een duur goedje als je het allemaal zo bekijkt, vandaag is mijn collega er niet!

Dus gewoon twee ontvangers met een ethernetpoort gelijk wel merk kan je niet niet zomaar aan elkaar zetten met een lankabel en 1 kaartje delen, begrijp ik dit goed???

Homer

Geplaatst:

Mja zonder speciale ondersteuning in de ontvanger blijft het een kostbaar plaatje, smartWI en cardlink werken met veel type ontvangers maar er zal altijd wel ergens een ontvanger zijn waar niet in werkt. Een tweede (en zelfs een derde) kaart nemen kan goedkoper zijn tov. van z'n CI/lan module.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

allereerst is een opmerking uit een van je vorige berichten "aan het internet hangen", hier niet toegestaan (dat is sharen via WAN)

ten tweede waarom zou je verschillende merken gaan aanschaffen

ten derde waarom zou je niet eens de rekening opstellen voor al die goodies en dan kijken wat twee kaarten kosten

(zelfs canalDIGITAAL biedt een tweede kaart relatief gunstig aan)

ten vierde; bedenk dat een dreambox (inmiddels door soortgelijke nageaapt) al heel wat generaties images en softcams probleemloos kaarten deelt EN als het enkel om dat TV beeld gaat is de dm500+ een heel betaalbare optie binnenshuis

cheers

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:

Inderdaad Tonski,

Nou heb ikzelf helemaal geen dreamboxen smirk , maar blijf wel graag op de hoogte van wat er mogelijk is wink

Volgens mij ben je met (een aantal) DM500+ machientjes redelijk goedkoop uit. Je kunt ook een dikke DM in de huiskamer zetten en een paar DM500+jes op de slaapkamer(s). Toch?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Richard7
Je kunt ook een dikke DM in de huiskamer zetten en een paar DM500+jes op de slaapkamer(s). Toch?

yep en die lastige puber dochter / zoon krijgt een 600 opdat er ook nog opgenomen kan worden tijdens het huiswerk.

maar de basis voor puur kijken is met je dm500 makkelijk eenvoudig en goedkoop want echt simpel beheersbaar, vooral als je de CSmanager v 0.8 op je PC zet - dan is voor menig softcam de instelling snel gebeurd en werkt stabiel

en zo'n manager is ook prettig als er kinder ONvriendelijke zenders in je pakket zitten die je zo eruit wipt bij de kinderen
OF
je wilt ze na een bepaalde uurtijd het kunnen tv kijken ontnemen, opdat ze weer tijdig uitgerust en wakker worden s' morgens.

cheers

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:

waar is deze CS manager te vinden? Google is in dit geval even niet mn vriend

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Geplaatst:

AL die andere zoekers ook niet!

Was ook nieuwsgierig.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen