Ga naar inhoud

Wie heeft de oudste schotel hangen/staan.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Leeftijden is wel aardig.

Maar ik ben benieuwd hoe lang de Satters al een schotel hebben.

Mijn eerste internationale ontvangst was al in 1972 met een Hirschmann van 2 1/2 meter lang.

Met mooi weer - woonde toen in Berkel- Rodenrijs - een Duitse zender en met mist (!) Engeland.

Heb ooit nog eens The Battle of England op een Engelse zender gezien, wel zonder geluid.

Spannende tijden.

Sinds 1986 mijn eerste schotel in het bos met een Pace analoge ontvanger op Asta 1.

• Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Mijn 60 cm schotel uitgericht op Astra 19.2° Oost hangt al sinds juli 1998 aan mijn muur, komende zomer dus 10 jaar! cool

smile Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Geplaatst:

Ik sinds 1989 met een 60 cm en een amstrad receiver 16 kanaals analoog.Zelfs alle kanalen waren nog niet eens bezet.De kosten waren toen ca 1200,00 FL.

De eerste Astra satelliet, de Astra 1A, werd gelanceerd op 11 december 1988. Met het doorgeven van Sky Channel, MusicBox en later Super Channel werd Astra een groot succes.

@Django, hoe kon jij in 1986 al naar astra kijken???

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Geplaatst:

Sinds 9 mei 1994, en die schotel heb ik nog steeds hangen. Ik heb er intussen wel universele lnb's opzitten natuurlijk. De prijs was in peseta's en die was toen zo'n 1,35 gulden. Dus dat setje koste me zo'n 1600 gulden, inclusief installatie.

Salu2, D.Quijote

post-8005-1318259610,3688_thumb.jpg

M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

Geplaatst:

Nu ik de faktuur zie: Ik heb ook nog zo'n luxcrypt decoder en nog eentje van het toenmalige filmnet. Iets voor het muzeum ? laugh

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Geplaatst:

Altijd leuk om die verhalen van vroeger te horen, vind ik persoonlijk toch spannender dan datzelfde knalharde digitale signaal op te pikken waar tig anderen ook naar zitten te kijken.

Origineel bericht van: Django
Mijn eerste internationale ontvangst was al in 1972 met een Hirschmann van 2 1/2 meter lang.

Met mooi weer - woonde toen in Berkel- Rodenrijs - een Duitse zender en met mist (!) Engeland.

Heb ooit nog eens The Battle of England op een Engelse zender gezien, wel zonder geluid.

Praat me eens bij, voorzover ik weet werd sat in die dagen alleen gebruikt voor nieuwsfeeds etc. Waarom dan 'echte' zenders doorgeven, ging het dan om een test of bijvoorbeeld om een zender die even op sat gezet werd om bijvoorbeeld een rechtstreeks verslag van verkiezingen of zo aan te bieden aan buitenlandse omroepen?

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Geplaatst:

Juli 2006 :P

60 en 54cm

eerst de 60 aan de parasolvoet opt plat dak.. op 19.2E later met zn 54CM broertje aan de gevel.. welke op de 28.2E werdt gezet..

nu hangt alleen de 60cm er nog met rotor laugh

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:

ATI 1,2 mtr prime focus met polarmount en mechanische polarizer met een Drake ontvanger en Uniden positioner sinds mei 1987. Deze set kostte toen 3200 gulden. De schotel zelf is nog steeds in gebruik smile

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

Geplaatst:

In die tijd - begin zeventiger jaren - waren er volgens mij geen schotels, ik heb ze in iedergeval niet gezien.

Bij onze verhuizing van Den Haag naar Berkel en Rodenrijs kreeg ik de hint van een radiohanelaar om een grote Hirschemann antenne

aan de woning te bevestigen met de antenne boven het dak uit.

De was toen met een drive inwoning geen probleem.

Dit was een antenne met allemaal sprieten er aan, die van zeer breed naar klein verliepen.

Niet te tillen, wel aluminium uitvoering als ik mij goed herinner.

Wij konden de antenne met de hand ronddraaien.

Vereisten wel wat kracht uiteraard.

Inderdaad is het toen gelukt met nieuwjaar 1973 een Duitse zender te pakken - dus niet via een sateliet - die de toenmalige gehouden Spenglercup uitzond - een internationaal ijshockey evenement, wat in de zeventiger jaren ieder jaar met oud en nieuw werd gehouden in Zwitserland.

Bij één van de draaimomenten - met behoorlijke mist - ontvingen wij inderdaad Engeland.

Wie of wat het uitzond geen idee - mogelijk de BBC - maar deze zender hebben wij meerdere keren ontvangen, echter zoals door mij is aangegeven, zonder geluid.

Dat waren toen spannende momenten waar heel wat buren op af gekomen zijn.

Dat waren nog eens leuke tijden.

Ik was de enige met zo'n joekel van een Hirschmann, kosten ook wel een paar guldens.

Dat was het verleden, terug naar het heden.

Geplaatst:
Origineel bericht van: D.Quijote
Sinds 9 mei 1994, en die schotel heb ik nog steeds hangen. Ik heb er intussen wel universele lnb's opzitten natuurlijk. De prijs was in peseta's en die was toen zo'n 1,35 gulden. Dus dat setje koste me zo'n 1600 gulden, inclusief installatie.

Salu2, D.Quijote

Spaanse Factura

en nedelands geschreven

Heb je die rtl 4/5 decoder ook daar aangeschaft?
Geplaatst:

11 jaar gelden in het buitengebied gaan wonen . . .

Shit via de sloot,

gas middels tankwagen,

tv via de schotel,

elektra via de tam-tam,

telefoon middels rooksignalen . . .

Ofwel 1997.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

@ Ome Peter, ik heb hem hier in Spanje aangeschaft bij een Nederlandse satelliet boer, inclusief de rtl 4/5 decoder. Maar op deze site mag je geen reclame maken dus ik heb de kop van mijn faktuur eraf geknipt. Die zaak bestaat trouwens nog steeds.

Salu2, D.Quijote

M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen