Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb geen geluid op een Extensa 5220 van acer.Er is Xp home Edition opgezet maar nu werken de orginele drivers van Acer niet.wat kan ik hier aan veranderen.Acer zegt dat ik de recoveriDvd moet gebruiken maar dan staat er weer Vista op.En dat is niet de bedoeling.in de bijlage kun je de foutmelding zien.

ACER.doc

Geplaatst:
Origineel bericht van: slider
je kunt die driver voor xp op de site van realtek downen

ja maar is het wel een realtec? kan best een S3 sonic zijn b.v wie zegt dat ze bij acer een fout hebben gemaakt.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Penthe
Zie.

Extensa 5220 Quick Spec
Operating
system1
Windows Vista™ Home Basic
Genuine Windows® XP Professional (Service Pack 2)

Geen windows xp home.

http://www.notebookshop.sk/pdf/acerex5220.pdf

zet er eens een pro versie op.

Die hebben we niet hier staat een nieuwe gekochte XP Home op met lecentie
Acer is een beetje onduidelijk in wat er in zit, Dat pdf bestand had ik ook al gelezen vandaar ik op S3Sonic kom maar dat zijn speakers volgens mij. het is mij bedoeling om het Oem adress te vinden zodat je kan zien wat er in zit.B.v AC97 of een ander type geluidskaart.Dan kan ik de drivers er wel bij vinden.
Geplaatst:

Kijk eens met dit progje wat er in de acer zit. Hoef je niet te installeren gewoon aanklikken. Wel eerst uitpakken natuurlijk een .exe laat het forum niet toe.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Ome Peter
Ikzelf het de extensa 5620 en heb op onderstaande linken al mijn drivers opgehaald

Toch niet helemaal goed gezocht cool

5220 audio driver

Xp drivers 5220

Ftp Acer xp driver downloads

Dit is de zelfde driver als die ik al had en die geeft dus de foutmelding raar he?
Wat geeft bij jou in apparatenbeheer aan wat voor geluidskaart zit er in kun je daar even een printscreen van maken mischien wordt ik daar wijzer van
Geplaatst:

dit zou ie moeten zijn:

Realtek Semiconductor High Definition Audio Driver for 2K / XP / Vista32 & 64 - WW -

VERSION(2k/xp) : 5.10.0.5391

VERSION(Vista) : 6.0.1.5391

DATE STAMP : 3/30/2007

BUILD ID : AZA11F1W

kijkeens in je bios

en weet je zeker dat je de juiste chipset erop heb t staan?

Geplaatst:

welke versie Intel AHCI Driver heb je erop gezet?

Geplaatst:

Ja ook al de nieuwste drivers of update is gedaan widows kan geen update meer vinden.Ik vind het zo raar dat Acer zelf geen oplossing wil geven behalve de Herstel DVD waar dan weer Vista erop komt te staan,En dat is wat we er niet op willen hebben.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen