Loui (K) Geplaatst: 4 februari 2008 Geplaatst: 4 februari 2008 Ik heb geen geluid op een Extensa 5220 van acer.Er is Xp home Edition opgezet maar nu werken de orginele drivers van Acer niet.wat kan ik hier aan veranderen.Acer zegt dat ik de recoveriDvd moet gebruiken maar dan staat er weer Vista op.En dat is niet de bedoeling.in de bijlage kun je de foutmelding zien. ACER.doc
slider Geplaatst: 4 februari 2008 Geplaatst: 4 februari 2008 je kunt die driver voor xp op de site van realtek downen beter een vogel in de hand dan geen hand,greetz slider
Penthe Geplaatst: 4 februari 2008 Geplaatst: 4 februari 2008 Zie. Extensa 5220 Quick Spec Operating system1 Windows Vista™ Home Basic Genuine Windows® XP Professional (Service Pack 2) Geen windows xp home. http://www.notebookshop.sk/pdf/acerex5220.pdf zet er eens een pro versie op.
Loui (K) Geplaatst: 4 februari 2008 Auteur Geplaatst: 4 februari 2008 Origineel bericht van: slider je kunt die driver voor xp op de site van realtek downen ja maar is het wel een realtec? kan best een S3 sonic zijn b.v wie zegt dat ze bij acer een fout hebben gemaakt.
Loui (K) Geplaatst: 4 februari 2008 Auteur Geplaatst: 4 februari 2008 Origineel bericht van: Penthe Zie. Extensa 5220 Quick Spec Operating system1 Windows Vista™ Home Basic Genuine Windows® XP Professional (Service Pack 2) Geen windows xp home.http://www.notebookshop.sk/pdf/acerex5220.pdf zet er eens een pro versie op. Die hebben we niet hier staat een nieuwe gekochte XP Home op met lecentie Acer is een beetje onduidelijk in wat er in zit, Dat pdf bestand had ik ook al gelezen vandaar ik op S3Sonic kom maar dat zijn speakers volgens mij. het is mij bedoeling om het Oem adress te vinden zodat je kan zien wat er in zit.B.v AC97 of een ander type geluidskaart.Dan kan ik de drivers er wel bij vinden.
Penthe Geplaatst: 4 februari 2008 Geplaatst: 4 februari 2008 Kijk eens met dit progje wat er in de acer zit. Hoef je niet te installeren gewoon aanklikken. Wel eerst uitpakken natuurlijk een .exe laat het forum niet toe.
Gast Ome Peter Geplaatst: 4 februari 2008 Geplaatst: 4 februari 2008 Ikzelf het de extensa 5620 en heb op onderstaande linken al mijn drivers opgehaald Toch niet helemaal goed gezocht 5220 audio driver Xp drivers 5220 Ftp Acer xp driver downloads
Loui (K) Geplaatst: 4 februari 2008 Auteur Geplaatst: 4 februari 2008 Origineel bericht van: Ome Peter Ikzelf het de extensa 5620 en heb op onderstaande linken al mijn drivers opgehaald Toch niet helemaal goed gezocht 5220 audio driver Xp drivers 5220 Ftp Acer xp driver downloads Dit is de zelfde driver als die ik al had en die geeft dus de foutmelding raar he? Wat geeft bij jou in apparatenbeheer aan wat voor geluidskaart zit er in kun je daar even een printscreen van maken mischien wordt ik daar wijzer van
Gast Ome Peter Geplaatst: 4 februari 2008 Geplaatst: 4 februari 2008 dit zou ie moeten zijn: Realtek Semiconductor High Definition Audio Driver for 2K / XP / Vista32 & 64 - WW - VERSION(2k/xp) : 5.10.0.5391 VERSION(Vista) : 6.0.1.5391 DATE STAMP : 3/30/2007 BUILD ID : AZA11F1W kijkeens in je bios en weet je zeker dat je de juiste chipset erop heb t staan?
Gast Ome Peter Geplaatst: 4 februari 2008 Geplaatst: 4 februari 2008 welke versie Intel AHCI Driver heb je erop gezet?
Loui (K) Geplaatst: 4 februari 2008 Auteur Geplaatst: 4 februari 2008 "AHCI_Intel_v7.5.0.1017_Vista_XP" Deze staat erop die is geinstalleerd
Loui (K) Geplaatst: 4 februari 2008 Auteur Geplaatst: 4 februari 2008 Ja ook al de nieuwste drivers of update is gedaan widows kan geen update meer vinden.Ik vind het zo raar dat Acer zelf geen oplossing wil geven behalve de Herstel DVD waar dan weer Vista erop komt te staan,En dat is wat we er niet op willen hebben.
Loui (K) Geplaatst: 5 februari 2008 Auteur Geplaatst: 5 februari 2008 Is er iemand die toevallig ook een Acer Extensa 5220 heeft waar XP opstaat en waar het geluid wel van doet?Zou u dan even de driver door willen geven welk type en versie? BVD Lk1zhm
Gast ozzo Geplaatst: 5 februari 2008 Geplaatst: 5 februari 2008 Een soortgelijk verhaal staat op Tweakers beschreven. Een andere installatie CD proberen brengt uitkomst ! Citaat: Het is inmiddels gelukt. Schone XP installatie (andere CD ditmaal) en het ging allemaal prima. Veel info is overigens te vinden op http://www.german-nlite.de/index.php?showtopic=11153 Doe er je voordeel mee :-)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen