Ga naar inhoud


[all] geen updates meer (CDS) en geen internet meer sinds ISP wissel


Gast zw4218767

Aanbevolen berichten

Paardengek dat klopt van 2005 Verder ben ik gaan knutselen op 2Feb jl toen ik erachter kwam dat ik geen update had gehad het beeld was bevroren{stond vast} heb ik eerst tot 3x een heractivatie aangevraagt daar ik in 30 November overgestapt ben van xs4all naar versatel heb ik de ip ook veranderd, maar daar kwam niks uit,pas gisterenmiddag heb ik hem weer teruggezet naar de fabrieksinstelling en toen ik totaal niks meer downloaden terwijl dcc alles groen aangeeft.

Nou heb ik vanmiddag bij de sat handel mijn kaartje weer laten updaten ook zelfs nu krijg ik geen beeld of download toegang

Ik boot via Pli rev 1302 bij de setup tool pli kan ik niks downloaden.

Bij comminicatie instelling heb ik als volgt

IP 192.168.1.6 DHCP aangevinkt

Netm 255.255.255.0

Type lan

Name Serv 192.168.1.1

Gateway 192.168.1.1

Netwek aangevinkt en de poort op 80

Als ik software update geeft krijg ik de volgende melding - Can`t resolve hostname

 

gr. Hilda

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast SpiekerJozef

je hebt een switch..

 

wat voor merk en type modem heb je dan? (mocht er geen router tussen de switch en het modem zitten)

 

kan het niet zo zijn dat je je versatel ip-adres rechtstreeks in je pc krijgt in de nieuwe situatie? Want dan moet je er ff een routertje tussen zetten of een tweede netwerkkaart in je pc en ICS aanzetten en kabel trekken van pc naar dreambox.

 

Indien je wel een "multi-modem" hebt, staat het modem misschien op bridge i.p.v. router. Want krijgt er maar één app. een ip-adres. (je pc in dit geval)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zw4218767
Ik boot via Pli rev 1302 bij de setup tool pli kan ik niks downloaden.


Mocht je inmiddels internet op de box hebben zul je met de PLi rev 1302 ook niks kunnen downloaden, die image is al een paar jaar oud en wordt niet meer ondersteund vanaf onze downloadservers.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hilda,

 

Wanneer je moet flashen, gebruik dan een nieuwe image; dezen worden ondersteund, de oudere images meestal niet meer.

 

Haal hier de nieuwste pli image vandaan: http://www.pli-images.org/downloads.php?cat_id=8

 

Flash de dreambox geheel opnieuw met dreamup en nulmodemkabel. Eesrt een erase image en daarna de nieuwste PLi.

Na opstarten dreambox kun je normaal gesproken ( wanneer de router IP adressen uitdeeld; DHCP op router actief ) via de blauwe knop / software beheer een softcam downloaden ( neem CCcam ).

 

Kaartje met de chip naar beneden erin en kijken maar.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk nu dat ik de image verknoeit hebt, de box blijft bij het booten vast lopen, duurde heeeel erg lang toen heb ik er de stroom afgedaan en opnieuw opgestart. niks meer dus.

wie woont er in de buurt van Zwolle die mij kan helpen om het er opnieuw op te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

definieer vastlopen eens?

 

zolang je er geen zenderlijst in hebt of op een kanaal afgestemd hebt, zoals na flashen, hou jeje bootlogo in beeld

 

dus daarna op de 'dream' knop drukken en je zit normaal in je setup

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe kun je zelf je dreambox wel flashen.

 

Dreamup gebruiken ( zie http://www.dream-multimedia-tv.de/ ) en een nulmodemkabel. Je pc moet beschikken over een goede compoort ( seriele rs 232 ).

Zet de dreambox geheel uit ( stekker eruit )

Verbind de nulmodemkabel met de dreambox en de pc.

Start programma dreamup op ( vink netwerkondersteuning uit )en druk op connect.

Zet de dreambox aan ( stekker erin ).

Je ziet dat dreamup connect. ( balkje loopt vol )

Haal intussen een erase image op ( www.dreamboxworld.com ) en pak deze uit.

Druk op flash in dreamup en selecteer de erase image.

Nu gaat dreamup flashen, duurt ca 10 tot 14 minuten.

Intussen haal je van de link ,die ik je gegeven heb, de nieuwste Pli Iolite ( dm 7000 ) op.

Als dat klaar is, druk dan weer op flash en kies Pli Iolite.img

 

Nu wordt de dreambox geheel voorzien van Pli image. ( duurt ca 14 minuten ). Als dat klaar is, dan haal je de nulmodemkabel eraf en start de dreambox weer op.

 

Na een reeks instellingen, qua tv / sateliet config, kun je via de blauwe knop software beheer de latest menu downloaden. Druk daarna op rood en zoek sofwarebeheer / downloads op. Hier kun je een zenderlijst en een softcam downloaden en installeren.

 

En dan heb je beeld !!

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Lelystad niet te ver is, zetten we zo een nieuwe image in je 7000. alx

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nullmodemkabel.jpeg

 

Ook wel genoemd seriele nulmdemkabel RS232. Te koop bij computerspeciaal zaken voor een habbekrats ( een paar euro's ).

Maar je pc moet wel beschikken over een compoort !!

Deze zien er zo uit: ( blauwe aansluiting in dit plaatje )

poort%20lpt-en-com%20kl.jpg

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat werkt ook niet de balk blijft na 5 min leeg het bleek de zelfde kabel te zijn waarmee ik het had verbonden met mijn pc als ik de foto bekijk en DCC maar het vensterje blijft dream multimedia staan of ik het nou met com1 of com2 doe of wacht ik te kort?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil je wel van alles leren, qua dreambox.

Maar , kom maar langs bij mij.

Als het niet te ver van jou is. ( vlak bij Heerenveen )

Als je interresse hebt, pm me maar.

Dan flash ik je dreambox en loopt het stabiel.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...