Ga naar inhoud


[all] geen updates meer (CDS) en geen internet meer sinds ISP wissel


Gast zw4218767

Aanbevolen berichten


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

dat zou ik wel willen maar de sathandelaar zegt dat die is overleden ik kan hem niet meer benaderen op jouw manier maar ook niet via dcc als ik nu de stekker in de stopcontact steekt blijft het scherm hangen op dream en loopt dan niet meer verder wat ik ook doe

 

gr, Hilda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ome merde dat verhaal van U heb ik wel begrepen maar na een flash zie bij paardegek heb ik zo gedaan maar niet goed en denk ik nu dieper in de problemen zit hij loopt vast en valt niet meer te resetten.

 

gr. Hilda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haal de stekker van de dreambox eruit.

Druk op de linker boven toets en hou deze ingedrukt en steek de stekker er weer in. Na ca 1 minuut, verschijnt er in het lcd schermpje flash erase. Laat nu het linker boven toets los. Na en tijdje zal de dreambox opnieuw starten.

 

Mocht dit niet het geval zijn, haal de hardeschijf eruit en eventueel de usb stick en herhaal de procedure.

 

De satboer van jou, is denk ik, wat minder bekent met de dreambox 7000, of wil graag een nieuwe dreambox verkopen. Zo gauw is zo'n dreambox niet defect. Wil het niet lukken, mag je altijd bij me langs komen, dan wil ik er wel leven in blazen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi paardengek

 

Gaat dus ook niet het scherm blijft na 11/2 mijn gewoon leeg en als ik de knop loslaat verschijnt er gewoon weer dream multimendia er zit niks in of aan alleen maar de atenne en stroomdraad

 

gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou zeggen gooi je dreambox in een auto

stap er bij in en ga naar die mensen toe

die je aanbieden te helpen,

1 misschien is je probleem dan verholpen

en je word er niet dommer van om met een mede hobbiest

eens over je hobby te hebben.

 

heel soms zit het in kleine dingen en die zie je dan nog niet

alleen.

 

Ik wens je succes en natuurlijk beeld maar op alle aanbevelingen

hierboven is weinig aan te merken.

 

Succes

Milili

Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2

en altijd online.

 

Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hi...welke poort gebruik je op de modem van versatel poort 1 en 2 zijn gereserveerd door tele2...

ik heb zelf ook tele2 en alleen poort 3 en 4 werken...ik heb mijn db op poort 4 zitten.

kijk er eens naar misschien heb je de db wel in opoort 1 of 2 en dan heb je geen internet op de db..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zw4218767
Is het misschien een mogelijk heid dat ik hem op wat voor manier ook hem laat opstarten via een usb stick met een goede imge erop?


Enige wat nog werkt is een jtag interface of een serial cable icm dreamup.
Deze laatste werkt als de 'bootloader' nog ok is. De bootloader laadt vervolgens de in jouw geval corrupte image in. Kun je de naam van de download waar de image in zat hier eens posten want ik vermoed dat je de image voor ander model dreambox geflashed hebt.

Dreamup vindt je hier (site fabrikant)

Download dreamup
Download opnieuw een image voor *7000* serie + pak deze uit.
Een correct image heeft altijd .nfi als extensie!

Start dreamup selecteer juiste compoort (meestal com1 of com2)
netwerk ondersteuning vinkje weghalen, dat werkte immers toch al niet.

Druk op connect button rechts.

Zet dreambox uit met schakelaar aan achterzijde box of trek eenvoudig de netspanning eraf.

Zet vervolgens spanning er weer op. Als goede compoort+kabel gebruikt is zie je in dreamup dat het een 7000 series box heeft gevonden.

drukt op flash button rechts: Flash vervolgens nieuw gedownloade en uitgepakt image in .nfi formaat naar de box.

Als alles afgerond is (duurt tijdje, gaat immers serieel=traag!)
dreambox weer uit en aan.

Gaat het niet goed, selecteer dan andere compoort en probeer het van voren af aan. Veel commerciele seriele crosskabels herken je aan feit dat er 4 connectors aanzitten 9polig en 25 polig aan elk uiteinde. Het zijn altijd vrouwtjes connectors aan beide uiteinden.

suc6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry,

 

Op de dreambox 7000 kun je alleen maar .img images flashen.

Bovendien had ik al eens eerder in deze topic uitgelegd hoe te flashen. Maar de topic-starter komt er blijkbaar niet uit. Had al hulp aangeboden, maar verder geen reactie gehad. Ook ALX had al hulp geboden.

 

Ik denk dat zw4218767 nu aan zet is.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

TheParrasol deze img heb ik geprobeerd op tezetten hydra7000_phoenix_109_final.img en daar ging het fout, ook dreamup kan ik hem/haar niet benaderen wat ik daar ook doe com1 en com2 niks blijft vast staan op Dreambox in display.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paardegek ik weet het ook niet meer probeer al jullie goed adviezen maar lijkt mij nog steeds dood, daarbij hoop ik hulp van dichterbij daar ik geen auto hebt en slecht ter been { na een mislukte hernia opperatie} ben ik verder van mijn buurman afhankelijk als er iets buiten de stad geregeld moet worden.

 

Sorry als ik niet kordaat heb gereageerd was zeker niet mijn bedoeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...