Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Sinds enige tijd heb ik problemen met het beeldscherm tijdens het opstarten.

Pc start op,beeld blijft zwart,na ongeveer 10 minuten wordt dit wit en 5 minuten en een paar keer monitor uit/aan,word het scherm normaal.

Als ie het eenmaal doet verder geen problemen.

Medion 17 inch MD30919PO en ongeveer 2 jaar oud.

Groet,

goto

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Geplaatst:

refresh staat op 60 hz.

Het is net als of ie eerst moet warmdraaien want bij meermaals opstarten op een dag duurt alleen de eerste keer erg lang.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Geplaatst:

Als ik de aankoopbon nog kon vinden zou ik zeker teruggaan maar helaas.

Is een reparatie een dure aangelegenheid ?

Geplaatst:

als je handig bent niet, je moet een passend invertorboard weten te bemachtigen en deze vervangen, echter! staar je niet blind hierop. ik heb de monitor niet onder ogen gehad dus ik kan je niet garanderen dat dit daadwerklijk het probleem is (ik vermoed het alleen omdat het wel heel erg sterk lijkt op het probleem wat ik hier onlangs heb gezien).

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

In sloopwerk ben ik wel handig maar bij het in elkaar zetten hou ik altijd onderdelen over crazy

Zal eens vragen of een collega er een blik op wil werpen.

Goto.

Geplaatst:

Ik heb net een Fujitsu Siemens Scaleoview C19 met een dergelijk probleem weer aan de praat gekregen door de elco's in de voeding te vervangen net zoals in de link van de vorige post. 6x 470uF 25V en 1 x 220uF 25V.

Haal hem eens los en kijk naar de elco's in de voeding. Als ze een beetje bol staan bovenop is dat zeer waarschijnlijk de oorzaak.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Dit weekend ga ik hem opereren,hopelijk wordt het niet " operatie gelukt,patient overleden "

Dank voor deze tip,jullie horen het resultaat nog.

Groet,

goto.

Geplaatst:

Patient ligt open en inderdaad staan de elco's een beetje bol.

Zover ik weet hebben die dingen een min en plus en mogen beslist niet verkeerd aangesloten worden,klopt dit ?

Iemand nog tips hoe ik deze vervanging het best kan doen,hoe heet mogen ze worden enz enz ?

Zoals je nu al wel begrepen hebt,een echt technisch wonder ben ik niet :-)

Groet,

goto.

Geplaatst:

De elco's zijn polair. Bij de meeste types is de lange draad de plus, en staat bij de min op de zijkant een streep met een min erin. Op veel printen wordt in de opdruk aangegeven waar de plus en de min moet. Als dat in jou geval niet zo is, dan de toestand goed optekenen vóór het volledig wegnemen van de elco's. Maak een foto van verschillende kanten voor je begint.

Ze zijn gewoon te solderen met een electronica soldeerbout. Voor het wegnemen, de soldeerbout tegen één aansluitpunt houden en de elco scheef naar de andere kant duwen. Dan het andere punt heet stoken en de elco de ander kant op duwen. Soms moet dat twee of drie keer voordat de draad uit het gat komt. Forceer niets. Als je te hard trekt kun je de print beschadigen. De elco is niet erg, maar als je het koper van de print lostrekt kan dat heel vervelend zijn.

Neem, als je nieuwe gaat halen, de oude mee voor de maat. Er zijn veel soorten en maten. Een elco met een hogere voedingspanning kun je zonder problemen gebruiken, maar die zijn meestal ook groter. Kijk even goed hoeveel ruimte je in de behuizing hebt boven de elco's zodat je eventueel een langere toe kunt passen. Een dikkere gaat meestal niet omdat je ze dan niet naast elkaar op de print krijgt.

Het openmaken van de gaatjes voor het plaatsen van de nieuwe gaat mooi met desoldeer litze, maar ook prima met een stopnaald uit het naaimandje van de vrouw, moeder of vriendin. Even de bout erbij en dan de naald erin prikken en licht bewegen om te voorkomen dat hij te vast gaat zitten.

Succes met de operatie. Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Dank je voor de tips,ik ben nu zo ver dat de kapotte er uit zijn en dat de print nog heel is.

Vandaag bij enkele winkels geweest maar nergens op voorraad,wel grotere maar ze zitten erg dicht bij elkaar dus dat gaat niet. Volgende week komen ze binnen,even afwachten dus.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen