Ga naar inhoud


DVR-7000 CHD


Gast

Aanbevolen berichten

Inmiddels staat op <A HREF="http://www.satnerds.com" TARGET=_blank>www.satnerds.com</A> de eerste kennismaking met de 7000.<P>Uitlevering is inmiddels geschiedt en verkoop is al begonnen of begint binnen enkele dagen. Hou er wel rekening mee dat de eerste oplage die voor Nederland bestemd is al in de voorverkoop voor een groot deel verkocht is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste biotex ,<P>Bij XXXXXXXXXXX in XXXXXXXXX, meestal niet de duurste, was hij ook fl.3000,-- vind ik wel wat veel voor een sat ontvanger ik wist dat hij in de kleur zilver grijs uit zou komen maar er zit zeker ergens een goud randje verborgen??? Mij voorlopig nog niet gezien met deze ontvanger, het wordt dan een van zijn goedkopere broertjes helaas<P>Greetings Admirals frown.gif" border="0frown.gif" border="0frown.gif" border="0mad.gif" border="0<P>**** Dat geld zeker ook voor jou! Jij moet beter weten! *****<p>[ 24-10-2001: Message edited by: Toxic[Q] ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is een wat prijzige ontvanger, maar het is wel een plaatje.<BR>ik heb hem zelf sinds een paar dagen enben dik tevreden<BR>(ben wel een beetje echostar fan dus ook wat bevooroordeeld)<BR> de moeite waard en zeker aan te raden, ben alleen nog opzoek naar de mp3 software.

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originally posted by echofan:<BR><STRONG><BR> de moeite waard en zeker aan te raden, ben alleen nog opzoek naar de mp3 software.</STRONG><HR></BLOCKQUOTE><P>De MP3 software komt op de CDrom te staan die in de toekomst bij de ontvanger geleverd wordt (evenals andere software).<BR>Ik verwacht dat vanaf morgen de MP3/Background loader software te downloaden zal zijn bij ons op de server (het wachten is nog op de goedkeuring van Echostar)<P><A HREF="http://www.satnerds.com" TARGET=_blank>Webmaster Satnerds</A>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die prijs is inderdaad niet pittig maar gewoon veel te duur!<BR>Voor Fl 1899,- heb je een TOPFIELD 4000 en die heeft als enorme voordeel ook nog eens een TWIN Tuner zodat je op kunt nemen en kijken naar verschillende zenders.<BR>Geen USB aansluiting maar die is alleen interessant als je er video mee op de PC zou kunnen zetten.<BR>MP3's speel ik wel op mijn DVD speler af:-)<BR>Ofwel voor een USB ingang meer en een veel duurder onderdeel als de TWIN tuner die de echostar dus helaas mist wordt wel 1100,- meer gevraagd. Foute zet van Echostar.<BR>Het had zo mooi kunnen zijn.<P>Groetuh,<P>Toxic[Q]

Link naar reactie
Delen op andere sites

jaaaaah, topfield heeft zijn sporen op de satelliet markt al lang verdiend natuurlijk.<BR>Je moet het zo zien, echostar is de bentley onder de satelliet ontvangers.<BR>praktisch alles wat een satelliet ontvanger maar kan hebben zit op een echostar.<BR>Okay 3000,- is veel, maar dan heb je ook wat. Voor mij geen topfield, want ik rijd ook geen skoda<P>no offense<P>tja, de naam zegt het al.... echofan<P>dus toxic, niet persoonlijk bedoeld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vat dit ook niet persoonlijk op want ik heb geen aandelen in Topfield wink.gif" border="0<BR>Wat betreft die sporen verdiend hebben denk ik dat heel veel mensen het daar niet mee eens zullen zijn.<BR>Echostar heeft een leuke naam opgebouwd met de LT8700 maar alles wat daarna kwam was min of meer een flater.<BR>De ontvangers worden nu door een Koreaans bedrijf HANDAN <A HREF="http://www.handan.co.kr" TARGET=_blank>www.handan.co.kr</A> gemaakt en die hebben een niet al te beste R&D afdeling. Dit bedrijf kampt al 2 jaar met een tekort aan goede programmeurs en heeft daardoor zo veel problemen gehad met de 2500IP en de 3000IP om maar een paar voorbeelden te noemen.<BR>De problemen met de 2500IP waren softwarematig door regelmatig terug naar de dealer te gaan om nieuwe software te laten laden (voor de meeste mensen zonder PC) nog wel te overzien, maar de productie van de 3000IP ging voor een groot gedeelte helemaal de mist in. Een hele productie serie van die ontvanger was namelijk met een software update niet te redden waardoor de ontvanger terug moest naar Echostar om er een nieuw mainboard in te laten bouwen. <BR>Vele dealers zullen het met mij eens zijn dat dat nog wel eens tot ontevredenheid heeft geleid wegens de duur van de reparatie en de service afhandeling. (veel ontvangers moesten ook nog een 2e keer terug)<BR>Dealers zijn veel (boze) klanten kwijt geraakt en Echostar heeft enorme aantallen vaste klanten "verloren".<BR>Dus wat betreft die sporen: Die zullen de komende jaren flink gepolijst moeten worden om het vertrouwen van de klanten weer terug te winnen.<BR>Wat betreft TOPFIELD valt te zeggen dat de R&D afdeling bijna geheel van HUMAX afkomstig is en de software nu al zeer stabiel werkt. De ontvanger is pas net op de markt en werkt als een trein!<BR>Je moet niet vergeten dat dit apparaat een TWIN Tuner heeft waardoor deze VEEL interessanter is voor recording toepassingen. Je wilt tenslotte graag naar één programma kunnen kijken om het andere op te nemen nietwaar? Dat heeft de overigens ook prachtige maar veel te dure Echostar niet.<BR>Wat de Echostar wel heeft is een extra 36V positioner en dat vind ik persoonlijk wel een gemis op de TOPFIELD.<BR>Die heb je natuurlijk alleen "nodig" als je met een grotere schotel gaat draaien, maar ook daar zijn weer alternatieven voor zoals een VBOX of andere Diseqc -> 36V besturing.<P>Groetuh,<P>Toxic[Q]<p>[ 25-10-2001: Message edited by: Toxic[Q] ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Toxic(Q),<P>**** Dat geld zeker ook voor jou! Jij moet beter weten! *****<P>[ 24-10-2001: Message edited by: Toxic[Q] ] <P>Je hebt gelijk!! ik zal er op letten.<P>Greetings Admirals wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk denk ik dat Echostar juist met de 7000 nu laat zien dat ze nog genoeg kennis in huis hebben.<BR>De Software voor de 7000 is namelijk op geen enkele manier meer te vergelijken met die in de 3000 omdat Echostar zelf bij de nieuwe range ontvangers de user interface heeft bepaald en niet zoals bij de 3000 serie Handan.<BR>De verkoop cijfers van de complete nieuwe lijn ontvangers zullen dit binnenkort waarschijnlijk wel bewijzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees hier al een paar keer dat jullie van die slechte ervaringen hebben met de 3000, en dat heb ik bij de satchat ook al wat vaker gehoord.<BR>Maar juist door de 3000 viacces ( mijn eerste knappe ontvanger) ben ik verslingerd geraakt aan echostar, en nu dus ook aan de 7000.<BR>Heb ik nu gewoon mazzel met mijn 3000, of is de later lichting ( mijn 3000 is +/- 1 jaar oud) wel knap ( maar traag).<P>Ik heb al meerder ontvangers mogen plaatsen en testen, maar de echostar blijft mijn favoriet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Echofan.<BR>problemen AD3000IP<BR>1/vastlopers te pas en te onpas. Bij overschakelen tussen gecodeerde kanalen, vooral bij snel zapgedrag.<BR>2/lockup probleem bij de kiosque ?? kanalen. is later opgelost met nieuwe software.<BR>3/het zomaar "kwijtraken" van pulsen van de actuatormotor. dit resulterend in een re alighn van de schotel. <BR>4/slechte tuner. MM-->net beeld, 3000--> never nooit beeld.<BR>5/oververhitting doordat de voeding beneden de maat is<BR>6/oververhitting van de processor of periferie waardoor de ontvanger vrij hopelees vastloopt.<BR>(de processor mag 90 graden worden, een epoxy printplaat vind 80 al meer dan genoeg)<BR>7/het zeer ingewikkelde inlezen van scpc transponders, eigenlijk single transponders in het algemeen.<BR>8/Traaaaaag, als dikke stront ! Ik kreeg een beetje het idee dat men probeerde win'98 op een 486 te laten werken.<P>7000<BR>1/nog niet mee mogen maken. zero, nul, geen vastlopers zover.<BR>2/perfect.<BR>3/perfect<BR>4/perfect<BR>5/Koel is'tie he?<BR>6/nog onbekend<BR>7/idem bovenstaand, maar ziet er veelbelovender uit dan bij de 3000<BR>8/opgelost, turbohenkie deze doos.<P>Ik ben bij de 3000 nog een hele hand problemen en ergernissen vergeten, maar degene die me zo even te binnen schoten de revue laten passeren.<P>@TeeBee<BR>Van jou denk ik het grootste compliment. Ik heb wel eens wat minder lovende recenties / kritieken van jou gelezen aangaande echostar ontvangers:-)<P>Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens, helemaal mee eens.<BR>Hier en daar lees je dat Echostar met de 7000 de plank volledig mis heeft geslagen. F3000,-- staat in geen verhouding tot het gebodene etc.<BR>Nou meen ik mij te herinneren dat de LT8700 ooit ook rond de F3000.-- moest kosten. Inflatie meegerekend was dat dus nog duurder. Ook ik heb ooit een klein kapitaal moeten neertellen voor mijn LT8700. Hier heb ik dus nooit spijt van gehad. Het enige waar ik ooit spijt van heb gehad is dat ik mijn LT verkocht in combinatie met mijn MM9500 om een AD3000IP aan te schaffen. Dat apparaat had immers alles. Dat was dus niet zo. Met veel moeite een LT teruggekocht, in combinatie met mijn AD3000IP voor digitaal. Later nog een MM9600 aangeschaft om weer eens rustig en zonder al te veel frustraties feeds te kunnen zappen.<BR>Eigenlijk ben ik nooit te spreken geweest over de AD3000IP. Je kon gewoon aan de traagheid van de ontvanger zien dat de processor dusdanig op zijn donder kreeg dat het eigenlijk niet fatsoenlijk mee te werken was. Resultaat was eigenlijk dat van de AD3000IP eigenlijk alleen het klokje in gebruik was. Aanstaan deed ‘ie niet meer.<P>Nu dan de 7000.<BR>Wat een verschil. In de afgelopen jaren toch wel enigszins verwend geworden met de MM9600, humax en LT8700 maar deze ontvanger kan je rustig vergelijken met de lt8700.<BR>Supersnel zappen, hier kan geen enkele ontvanger die ik ken tegenop. Het browsen door de kanalenlijsten is supersnel. Als je de kanalenlijst opvraagt staat ‘ie er dan ook acuut. Vele malen sneller dan de 3000, sneller dan bij de humax.<BR>De ontvanger zapt zo snel dat het lijkt alsof je gewoon met je tv. Op de kabel aangesloten zit. Het lijkt nu wel alsof de tuner de traage schakel is. Op het moment dat de tuner "lockt" heb je beeld. Als je een gecodeerd kanaal selecteerd werkt de ci module natuurlijk vertragend, maar het is absoluut niet hinderlijk. Ook schakelen tussen bv. Yrdeto en seca werkt feilloos. Als je je seca kaartje uit de ci trekt krijg je even de mededeling dat je je kaart erin moet doen, maar binnen 5 seconden springt de ontvanger over op yrdeto.<BR>Eenvoudige installatie, satfocus is terug van weggeweest. Harddisk werkt feilloos.<BR>Tot nu toe geen enkele vastloper gehad ! Fantastico machine !<BR>Bijna de hele nacht zitten zappen en uitproberen.<BR>De menustructuur is even wennen, zeker als je niet zo'n held bent met nieuwigheden.<BR>Voor een gebruiker die al een echostar heeft gehad moet het echter niet teveel problemen opleveren.<BR>Wat verder opvalt is de goede tuner. Zwakke signalen waar de humax zo nu en dan problemen mee had, en ik eigenlijk alleen met de MM kijken kon verwerkt de 7000 zonder enige vorm van blokvorming (lnb is niet helemaal "nieuw" meer).<BR>Nee, tot nu toe geen noemenswaardige minpunten kunnen ontdekken. Wat ik alleen niet begrijp is hoe de mannnen van echostar het hebben aangedurfd ooit de 2000 3000 serie op de markt te zetten. Echter onder het motto van beter laat dan nooit een zeer tevreden (na 1 nacht al) 7000 gebruiker.<BR>Zal vanavond eens wat feeds gaan proberen.<P>Oh, nog wat, een settingseditor is onontbeerlijk. Hoop dat echostar hier dan ook snel mee komt.<BR>Al met al zijn die 3000 harde hollandse florijnen dus volgens mij toch niet teveel voor wat je krijgt. Het is en blijft natuurlijk een bom duiten, maar mijn eerste indruk is dat de machine het waard is zeker alle frustraties meegerekend die ik heb gehad met mijn 3000.<BR>Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...