Ga naar inhoud


DVR-7000 CHD


Gast

Aanbevolen berichten

Het probleem met de 3000 was een combinatie van de gebruikte hardware.<BR>Door de nieuwe ontvangers te voorzien van een ander merk flashe's is het probleem nu opgelost.<BR>Dit zijn problemen die je helaas nooit kan voorkomen en die vaak pas op lange termijn zichtbaar worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik snap niet dat er zoveel mensen zijn die problemen hebben met de AD3000IP. Bij mij loopt dit apparaat al ruim twee jaar zonder ook maar ooit enig probleem te hebben gehad. Ik ben dus ook zeer tevreden met de AD en beschouw hem ( net zo als 4 andere kennissen van mij ) Als de rolls royce onder de satelliet ontvangers. Maar ik ben het wel eens over de argumenten over de 7000 zoals "te duur voor wat het biedt"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is maar gedeeltelijk waar, elke electronica hobbyist weet dat electronica het niet fijn vind om warm te worden. Helaas is dit niet te voorkomen, maar door de juiste keuze van componenten, bij voorkeur nogal overbemeten, voorkom je veel problemen.<BR>Bij industrieele electronica gaat men dan ook normaalgesproken van dit standpunt uit. Het is dan meestal ook bijna niet kapot te krijgen.<BR>Helaas zie je bij consumentenelectronica dat er vaak maar 1 kriterium geld, een lage prijs. Als het apparaat het maar langer uithoud dan de garantietermijn dan is alles al goed.<BR>De LT8700 van echostar was duidelijk zo'n ontwerp waar over was nagedacht. zeer solide. Helaas heeft men dit principe bij de latere modellen in de steek gelaten.<BR>De 3000 had last van slechte eeproms. kan gebeuren. Maar als je normaalgesproken een component wisselt voor een ander type of merk tijdens het productieproces dan test je eerst uitvoerig of dit component aan de eisen die je stelt voldoet. hier hoort ook een "burn-in" test bij. Met deze burn-in versnel je het verouderingsproces van de electronica vele malen. Je stelt de electronica in vol bedrijf bloot aan de uiterste grenzen van wat de fabrikanten opgeven aan limieten. Dit kan men nooit hebben gedaan, of niet goed. Had men deze burn-in gedaan dan was absoluut naar voren gekomen dat de processor van de 3000 veel te warm werd, en het probleem met de eeproms was zeer waarschijnlijk ook wel aan het licht gekomen.<BR>Uit kostenoverwegingen kan ik best wel begrijpen dat men niet zit te springen om zo'n test uit te voeren, maar in dit geval had echostar het beter wel kunnen doen. Het heeft ze echt klanten gekost.<BR>Dat een fabrikant uit bedrijfstechnisch standpunt of uit concurrentieoverwegingen een ontvanger op een bepaald moment wel MOET lanceren, en dat er dan nog onvolkomenheden in de software zitten, alla. Dat is vrij eenvoudig op te lossen met een softwareupdate, en als je een goed dealernetwerk hebt dan is dat dus geen probleem.<BR>Dit zie je ook zeer duidelijk bij de 7000. deze is gelanceerd terwijl de ontvanger nog niet echt af is. MP-3 software moet je van internet afhalen, en kijk eens naar de handleiding. da's lachen. ik heb meelij met het miepje dat al die dingen heeft staan te copieren en inbinden. Ook een settingseditor is er nog niet hoewel de mijheer van echostar die aanwezig was in oosterhout mij vertelde dat echostar ism. diverse mensen deze bij de ontvanger zou leveren.<BR>Dat dit na de introductiedatum zou zijn heeft hij er ook bijverteld, dus mij hoor je hier echt niet over mekkeren.<BR>Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

juist salu2, ik sluit je bij je aan,<p>het enige probleem wat ik met de echo 3000 heb gehad is inderdaad de traagheid van het zappen en de te hete kast.

voor de rest wereld apparaat

en die problemen zijn opgelost mmet de 7000.<p>ik heb alleen problemen met de actuator, als ik van de astra 1 naar bijv de hispasat ga en dan weer terug naar de astra 1, komt hij naast de sateliet terug.<p>echofan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou sla je direct de spijker op de kop. Als ik hier van bv. sirius naar astra ging met mijn ad3000ip dan verloor de schotel dus ergens pulsen. In het begin dacht ik dat het aan mijn actuatormotor lag.

nieuw reedrelais in de motor gezet, alleen dat was het dus niet. na veel meten (de scoop heeft hier ongeveer 2 weken bovenop de tv gelegen) bleek het dat de 3000 zelf de pulsen niet goed telde.

Misschien vanwege de trage processor ?

Het waarom doet er eigenlijk niet toe. Als een ontvanger bij mij de fout ingaat is dat een te overzien probleem, echter als mijn vriendin ermee aan't spelen is, en de ontvanger dan op tilt gaat ! Die krijgt er dan dus echt geen geluid meer uit (hoop gemopper, geen sex:-).<p>Waar ik echter meer over viel was de (on)mogelijkheid om tijdelijke scpc transponders in te scannen. Je moet wel van heel goede huize komen wil je hierin slagen met de 3000.

Omdat ik dit een van de leuke dingen aan de hele sathobby vind was deze doos dus niet geschikt voor mij.<p>Als je niet al te hoge eisen aan een ontvanger stelt, en gewoon wilt kijken en verder niets dan geloof ik best dat je heel tevreden zult zijn met een 3000.

Alleen als je van een LT8700 de overstap maakt naar een 3000 dan kom je dus van een koude kermis thuis. de LT had een monster goede tuner, was zeer betrouwbaar, geen oververhittingsproblemen, en voor die tijd zeer goede en gebruiksvriendelijke software die niet vastliep. ook niet als je weer eens niet gehinderd door enige vorm van kennis aan het klooien was geslagen.

Hetzelfde voor de nokia 9500. met de overflow software was dit gewoon een geweldige doos. snel schakelen, bijna nooit vastlopers, en meer dan genoeg mee te hobbyen. En de ene keer dat je deze doos dus echt op tilt kreeg dan was in 99% van de gevallen een reset voldoende. ging het echt mis dan was het even de BDM eraan, en je nokia opnieuw proggen. bootloader erop, software erop, settings erop, en spelen maar weer.<p>je begrijpt dat ik nog steeds een LT8700 en een nokia mediamaster heb. deels uit nostalgie, maar ook als feedzoeker en backup.

mocht mijn 7000 bij nader inzien toch niet zo'n geweldige ontvanger zijn.

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echofan,<p>Van de AD300IP zijn diverse productie reeksen geweest waarvan er 2 (hard en softwarematig) erg slecht waren. Ik vind het een beetje jammer dat je als echostar fan niet open staat voor enige fouten die dit bedrijf overduidelijk wel gemaakt heeft. Natuurlijk vallen er ook een hoop positieve zaken over echostar te vertellen maar je moet ook open kunnen staan voor de negatieve ervaringen van heel veel andere mensen.<p>Groetuh,<p>Toxic[Q]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...