Ga naar inhoud


Kathrein UFS910 hoe het moet.


Gast Rabbit1

Aanbevolen berichten

Kan er iemand eens zoals bij de Humax 5400Z een soort handleiding maken "hoe het moet"?

Ik heb de 1.04 software erop staan en nu de laatste image van AAF, de 1.3A.

Maar voor de rest weet ik niet meer wat te doen. Kan iemand mij helpen? Geen ervaring met linux receivers.

Hoe een emu erop zetten zonder verbinding met het internet?

Mijn dank is groot.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Niemand? Heb echt hulp nodig. Daar is dit forum toch voor hé....

Kan iemand mij stap voor stap uitleggen wat ik moet doen om de AAF 1.3a werkend te krijgen? Mijn Kathrein is niet via het internet verbonden. Moet ik die via een nulmodem kabel benaderen zoals de Humax? De "how to do" bij de image handelt vooral over netwerkverbindingen. Over manuele installatie wordt weinig gezegd. Het best is de USB-stick gebruiken zoals voor de image trouwens. Maar in welke ordner wat moet is voor mij zeer duister.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf (nog) geen UFS maar wel enkele andere Linux decoders.

Ik denk dat je best EERST een netwerk opzet.

Met de Humie ging je juist af en toe wat filtjes sturen naar de decoder, hier wordt het echt anders en is het moeilijk denkbaar zonder netwerk verbinding.

 

Daarom heeft niemand je geantwoord volgens mij.

 

Suk6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder netwerk en internet aansluiting kun je niet veel beginnen. Als je de Kathrein op je netwerk aansluit kun je zowel via het OSD-menu als de webinterface alles downloaden wat je nodig hebt. Via de comport gaat ook wel, maar dan moet je eerst een cursus linux gaan volgen om via telnet opdrachten te geven om alles via de usb-stick te installeren.

 

Hier een gebruiksaanwijzing voor de aaf1.3, wel in het Duits

 

How to do AAF 1.3a

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die how to do had ik al gelezen. Zal mij een kabel en router moeten aanschaffen. Probleem is dat toestel niet voor mij bestemd is. Iemand een advies over kabel en router (kabel - Telenet-internet).

Ik veronderstel dat je een verbinding moet maken met de ethernet-aansluiting achteraan de receiver.

Bedankt voor de antwoorden. Mocht iemand ideeën hebben over hoe het kan zonder internetverbinding, graag welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals al eerder aangegeven is het praktisch niet interessant om zonder netwerkaansluiting te werken.. zelfs al zou het niet via een router zijn.

 

Eigenlijk moet je de netwerkkabel een beetje aanzien als de serial cable bij de humax.

 

Je zou met een crosscable kunnen werken en dan zo de nodige bestanden overzetten, het voordeel aan een internet uplink is dat de imagebouwers het juist makkelijk maken en de nodige tools beschikbaar stellen.

 

Telenet op zich is al via utp dus dat zou rechtstreeks werken maar is niet zo veilig en ook weer niet praktisch.

Je kan zowat eenderwelke router gebruiken, mijn voorkeurs is een linksys... (indien wireless een N is niet nodig maar prijsverschil is klein tegenwoordig.)

 

Vanaf dat moment kan je perfect met de andere handleidingen van start en gaat er een wereld open.. je gaat nog vloeken op die humax en die serial cable haha

 

Succes

 

Simean

 

 

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg bedankt voor je antwoord. Een crosscable is dit een LAN-kabel dan? Misschien zou ik vloeken over mijn goede oude Humax, maar....... ik heb een draaibaar systeem en de Kathrein kan dit momenteel (officieel dan) niet aansturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Crosscable is inderdaad een netwerkkabel maar deze kan je gebruiken rechtstreeks tussen 2 computers of in dit geval de computer en de receiver.

 

Als je gewone netwerkkabels neemt dan moet er een hun of switch of router tussen.

 

Inderdaad voor een draaiopstelling is het nog even hobbyen met de kathrein maar dat maakt't ook wel plezant hehe.

 

Iedereen gaat er trouwens ook wel vanuit dat kathrein in een volgende release dit zal ondersteunen ofwel een volgende release van de imagebouwers zal het er ook al wel via de alternatieve weg insteken... of who knows als download erin steken.

 

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, meen je dat met ik met een crosscable geen router (of switch) nodig zou hebben? Hoe kan ik dan de Kathrein met mijn pc verbinden (slechts 1 breedbandstekker ingang).

Indien motorbesturing mogelijk zou zijn laat ik hem hier staan hoor. Moet hem nog "leren kennen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Motorsturing is reeds mogelijk, iig is een alternatief voor want is geen officieel add-on.

 

Met een crosscable kan je hem aan je pc aansluiten zonder router of switch maar dan kan je nog altijd niet aan het internet.

 

Als je op je pc een vast ip op je netwerkkaart zet in dezelfde range dan kan je wel via ftp, telner, http enz. aan de kathrein maar de downloads enz werken niet... dat is dan nog altijd manueel te plaatsen.

 

Ik zou voor een innet aansluiting gaan en als je eerst wat wil testen dan zet je er de aaf1.3a op en plug je hem rechtstreeks in je telenet modem. (mogelijk ff telenet modem resetten) en dan download je even via het aaf menu (menu knop en daarna rode knop) de cam en keys.

 

Daarna kan je kabel weer in je pc om hier je bevindingen te posten haha.

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je via je pc en dus met telnet (bv. al gebruik je een telnet client zoals putty) een verbinding maakt met de Kathy heb je idd. het tv scherm helemaal niet nodig want alle commando's, status- en foutmeldingen zie je op je scherm voor je (dan heb je wel wat linux "kennis" nodig of alle commando's weten en/of gekregen hebben wat je zou willen uitvoeren)!

 

Een UTP cross kabel kan je zo lang maken als je zelf nodig heb (tot 100m). Je kan ook: (lange)gewone UTP kabel<>koppelstukje<>klein cross kabeltje

nemen zodat je altijd nog wat aan die lange kabel heb!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal eens een en ander uitproberen. Ben echt benieuwd. Als je de kabel die van de telenet-modem komt in de Kathrein plugt, loopt de een en ander dan gewoon binnen? Ik veronderstel dat je eerst het gedeelte i.v.m. aanpassen IP-adressen en zo moet doornemen...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet je pc handmatig een ip geven wat in het bereik van de Kathy ligt. Dus als de Kathy het ip 192.168.0.100 zou hebben moet je de pc bv. 192.168.0.101 geven. Alles kan van 1-254 behalve 100 want die is bezet.

 

Het netmask geef je 255.255.255.0

hier mee geef je het bereik aan in welke range naar ip adressen gezocht moet worden.

 

Maar alles staat volgens mij ook in de handleiding...

 

Je moet het het ip zien als een soort huisnummer want zonder weet je ook niet waar iemand woont.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...