Ga naar inhoud


Kathrein UFS910 hoe het moet.


Gast Rabbit1

Aanbevolen berichten


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Neen dat zal niet zomaar lukken.

Kan iemand hem de link naar de Dreambox database geven waar de opbouw van het netwerk zit, ik vind die db niet meer.

 

Eerlijk gezegd, als je geen netwerk wenst op te bouwen, stuur hem gewoon terug, dan is deze decoder niet voor jou bestemd.

 

Als je een crosscable gebrukkt ben je enkel met de PC verbonden weer niet met internet en het is wenselijk om de 2 te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, gewoon een router halen en de ontvanger in een netwerk steken.

Anders ga je er echt niet veel aan hebben.

 

Telenet modem rechtstreeks is ook niet makkelijk want dan moet je de kathrein op dhcp kunnen zetten om een ip te krijgen.

 

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Simean
Inderdaad, gewoon een router halen en de ontvanger in een netwerk steken.
Anders ga je er echt niet veel aan hebben.

Telenet modem rechtstreeks is ook niet makkelijk want dan moet je de kathrein op dhcp kunnen zetten om een ip te krijgen.

Heb de Kathrein hier om te testen en klaar te maken voor iemand. Anders zou die router er zo zijn.
Je hebt gelijk, ik krijg geen verbinding met het internet door de Kathrein rechtstreeks aan te sluiten. Nochtans heb ik hem van de juiste IP en andere adressen voorzien (zie AAF handleiding).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp wordt er gevraagd hoe een Kathrein werkt, maar eigenlijk wordt er bedoelt "wat is een netwerk" confused

 

Als het alleen om de installatie van een emu gaat .... "INTERNET"-stekker (anderen noemen dat ook wel ethernet kabel of netwerk kabel) uit je pc trekken en in je Kathrein stoppen. Met het genoemde AAF image via het menu de emu downloaden en installeren. Daarna de kabel weer uit de Kathrein trekken en in je pc stoppen.

 

Totale kosten: 0,0 Euro

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het alleen om de installatie van een emu gaat .... "INTERNET"-stekker (anderen noemen dat ook wel ethernet kabel of netwerk kabel) uit je pc trekken en in je Kathrein stoppen. Met het genoemde AAF image via het menu de emu downloaden en installeren. Daarna de kabel weer uit de Kathrein trekken en in je pc stoppen.

Is het em juist. Heb ik gedaan. Dat gaat niet zoals Simean hier zegt. Kathrein geeft Ethernet Fehler. Heb nochtans via OSD de IP, Gateway (hoewel die er dus niet is) en DSN op die van mijn internetaansluiting afgesteld (zie handleiding AAF).

Enfin als het bij jou gaat, laat het me dan aub weten hoe je dit gelukt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst even wat recht zetten.

 

Een internet-kabel die hebben we niet, we hebben wel een netwerkkabel (zoals, en heel vaak, UTP) die routers/modems OOK gebruiken voor de verbinding naar je pc (of naar wat dan ook). Ook ISDN maakt gebruik van de zelfde kabels en connectoren (RJ-45) en natuurlijk heb je verschillende kwaliteit kabels.

 

De Kathy draait volgens mij geen dhcp client dus de kabel even oversteken van de pc naar ontvanger gaat niet (gelijk) werken. Als je modem je pc automatisch een ip geeft (en dat zal wel zo zijn) dan kan de Kathy er niks mee. In de Kathy moet dit nl. handmatig (via het menu?) gebeuren en dat betekend dat je hem het volgende moet vertellen/geven:

 

- ip (bv. 192.168.0.101)

- netmask (255.255.255.0)

- gateway (192.168.0.1)

- DNS (provider bebonden, al kan je soms ook het ip van de gateway/modem invullen).

 

Het volgende staat volgens mij ook in de handleiding...

Als je de pc op het internet aansluit kun je met het volgende het ip bekijken wat de pc gekregen heb. Ga naar START dan naar RUN of voor nl UITVOEREN. Tik CMD en druk op enter dan zal er een "dos omgeving" te zien zijn. Met het commando IPCONFIG /ALL kun je de gegevens zien zoals ip van de pc, evt. gateway, DNS enz. Deze waardes even overschrijven en gebruiken voor op de Kathy!

 

LETOP!

Verander van het ipadres de laatste cijvers. Je lan kiezen uit 1 tot 254 zoalng je maar niet het nummer gebruik wat je pc al had (voor de zekerheid) en het nummer van de gateway.

 

LETOP2!

Als je pc een ipnummer heeft gekregen wat niet begint met 192.x.x.x, 172.x.x.x of met 10.x.x.x dan zal het boven getypte niet (helemaal) gaan werken aangezien dan je modem/router waarschijnlijk in bridged mode staat en je een ip van het internet heeft gekregen.

 

Ik ben benieuwd of nu weer wat verder komt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je pc een ipnummer heeft gekregen wat niet begint met 192.x.x.x, 172.x.x.x of met 10.x.x.x dan zal het boven getypte niet (helemaal) gaan werken aangezien dan je modem/router waarschijnlijk in bridged mode staat en je een ip van het internet heeft gekregen.

Is dus wel zo dat de PC automatisch een IP zal krijgen.

 

Mijn IP = 78.xx.xxx.xxx

Subnetmasker = 255.255.224.0

Mijn gateway = 78.xx.xxx.x

DHCP-server = 195.130.137.1

DNS - server = 195.130.129.65

195.130.130.165

Er staan er dus 2

DHCP ingeschakeld = ja

aut. conf. = ja

Ik had de Kathrein aan deze instellingen aangepast zoals in de handleiding voorzien, maar Fehler!

Wat doe ik verkeerd of wat kan ik eraan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was een mooie uitleg maar je beeindint met uit te leggen waarom het niet zal gaan.

 

Dus zoals hierboven niet gezegd.

Belijk de IP die je pc gekregen heeft; dos venster IPCINFIG (all is niet echt nodig)

 

je zal je IP zien, de subnetmask en de gateway.

Je tijpt dezelfde gegevens in op de Kathy.

 

je zet de kabel om, dit is de enige manier waarmee het misschien zal werken, maar Telenet is ook niet het gemakelijkste noch de provider die zich aan de standaarden houdt.

 

Als je vriend geen router heeft, vergeet het maar, anders ga het bij hem instellen, zou veel ellende besparen.

 

Suk6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zal niet lukken bij telenet...

 

Telenet kijkt ook naar mac adres. meestal moet je de modem resetten voor je er een ander device op wil aansluiten.

 

Daarom is sowieso aan te raden om een router te nemen ook al gebruik je bvb 1 kabel voor meerdere pc's.

 

eindconclusie : router halen of met kennis van zaken eerst downloaden op je pc wat je nodig hebt en met een crosscable op je kathrein zetten.

 

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pipeline
Dat was een mooie uitleg maar je beeindint met uit te leggen waarom het niet zal gaan.

Dus zoals hierboven niet gezegd.
Belijk de IP die je pc gekregen heeft; dos venster IPCINFIG (all is niet echt nodig)

zje zal je IP zien, de subnetmask en de gateway.


Had je het over mijn post?

IPCONFIG /ALL staat er gewoon netjes in het verhaal hoor en ik weet dat ik niet verder ben gegaan na mijn LETOP2. Dat komt omdat het dan net ff wat te moeilijk gaat worden voor een "gewone" gebruiker om de boel dan te veranderen of aan de praat te krijgen.

Het IP te veranderen naar de gegevens die in je pc staat zal idd niet gaan werken het is nl. niet je modem die het ip uitgeeft maar je provider en die check in je modem (mogelijk ook de user) settings maar zeker het MAC adres (moet je zien als een uniek nummer) van de netwerkkaart.

Een router is de beste/makkelijste oplossing en maakt niet uit in welke vorm of mischien dat het mogelijk is om voor de Kathy een dhcp client te draaien want dan zou je ook klaar zijn.

Je kan ook nog een 2de netwerkkaart in je pc doen en het dan met "internet sharing" het regelen. De Kathy kan dan direct (crosskabel) met die andere netwerkkaart worden verbonden en het zo op die manier allemaal regelen. Het is niet even zo 123 uitgelegd maar het is ook een goedkope oplossing. Alleen als je zo het zo zou laten werken dan zal altijd je/een pc aan moeten staan als er met de Kathy internet nodig is!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Correct, en daarom eindigen we altijd opnieuw bij de aankoop van een router.. die tegewoordig ook echt nie duur zijn.

 

Die USB sticks voor Wireless gaan niet lukken, zijn geen drivers voor als je dat bedoelde.

 

Wel kan je via de USB stick natuurlijk je firmware updaten.

Wil je bestanden van je usb stick op de kathy zetten dan moet je er weer een pc aan hangen en dan ben je weer bij af.

 

 

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Die USB sticks voor Wireless gaan niet lukken, zijn geen drivers voor als je dat bedoelde.

 

Wel kan je via de USB stick natuurlijk je firmware updaten.

Wil je bestanden van je usb stick op de kathy zetten dan moet je er weer een pc aan hangen en dan ben je weer bij af.

 

Wat lukt dan wel als je wireless wil gaan? Mijn vriend voor wie de Kathrein bestemd is heeft een wireless ADSL modem en werkt met die wireless USB-sticks. Via die sticks worden zijn PC's met het internet verbonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...