Ga naar inhoud


Kathrein UFS910 hoe het moet.


Gast Rabbit1

Aanbevolen berichten

Ja ninjak ik had het over het wijzigen van IP.

Met een normale provider kan je hopen dat de IP blijft ook ga je de PC even afzetten, dus gewoon dezelfde IP gebruiken.

Maar helaas zoals ik ook al vermoede heeft Telenet zijn eigen weg en gaat het dus gewoon NIET zonder router die ervoor zal zorgen dat naar buiten (telenet) niets veranderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Om toch wireless te werken moet je met een bridge gaan werken.

 

Daarover kan je best veel terugvinden hier op het forum, zowat iedereen die wireless gaat gebruikt zoiets.. bvb dreambox.

 

bvb:

Belkin Wireless Gaming adapter

 

Werkt goed ! (heb ik hier zelf ook dus heeft zijn dienst al bewezen, hoewel ik niet voor het merk belkin ben.)

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Simean
Om toch wireless te werken moet je met een bridge gaan werken.

Daarover kan je best veel terugvinden hier op het forum, zowat iedereen die wireless gaat gebruikt zoiets.. bvb dreambox.

bvb:
Belkin Wireless Gaming adapter

Werkt goed ! (heb ik hier zelf ook dus heeft zijn dienst al bewezen, hoewel ik niet voor het merk belkin ben.)


Lijkt me toch iets eigenaardigs een gaming adapter voor een Kathrein receiver. Enfin als hij werkt dan is dit het voornaamste. Hoe werkt dit dan wireless? Moet toch een zender en receiver aan boord hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek maar eens op bridge en op de naam van die Belkin.

 

Het noemt in Belkin zijn geval gaming adapter omdat hij daar het meest voor gebruikt is..

Het ziet eruit als een router maar dan met 1 poort.

je gebruikt dus gewoon de netwerkaansluiting en die verbind je met de netwerkaansluiting van de bridge, deze stuurt dan het signaal door naar de wireless router. een bruggetje dus simpel uitgelegd.

 

Ook gebruikt voor gameconsole's enz.

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

net de update vanaf usb op de Kathi geplaatst en de tuner komt niet verder meer dan kathrein ufs 910

ook een emergencyboot doet niets

de tuner blijft dan in emergency boot staan

 

usb stick wordt dus niet meer gelezen ook geen andere image werkt

 

iemand een idee?

 

doet weing nu

 

wat is er mis met de update van 1.3 a image

 

hoop op een reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben ik met je eens maar in dit draadje gaat het om hoe het moet en een ander draadje met betrekking op mijn vraag is niet aanwezig op het moment

volgens mij is dit het meest gelezen draadje dus ook de meeste kans van slagen.

 

Ik heb mijn kathi al verschillende malen geflashed met stick an altijd oke maar nu is er dus iets fout gegaan en vraag ik me af hoe dit te verhelpen dus een echte hoe het moet vraag

 

hoort dus denk ik toch in dit draadje thuis

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb helaas geen usb harddisk aan het apparaat

 

het draaide goed maar ik dacht voor de schoonheidsfoutjes in 1.3 kom laat ik die 1.3a erop zetten

 

Ik heb de stekker er al een hele tijd uit gehad maar geen succes net of er geen firmware meer inzit om te booten

 

meest rechtse knopje ook geprobeerd bij aanzetten dan krijg ik normal booting maar ook hier blijft hij hangen

USB stickje geeft geen teken van leven wel met in en uit halen

 

ander nieuw stickje ook geprobeerd hij blijft dood

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het met de stick niet meer lukt kan je best overgaan naar serieel.

 

Best even zoeken naar ufsconfig voor de juiste werkwijze maar daarmee krijg je er wel terug leven in !

 

Succes en we horen het wel !

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je een link gestuurd waar je de ufsconfigtool kan downloaden, en ook de emergency images.

 

Groetjes

 

Simean

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier ergens gelezen dat iemand een TP Link TL-WA501G wireless router gebruikt. In een review heb ik echter gelezen dat hiermee heel wat problemen zijn (vastlopen). Iemand ervaring? Hoe werkt die router (met speciale USB sticks of........).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rabbit1
Heb hier ergens gelezen dat iemand een TP Link TL-WA501G wireless router gebruikt. In een review heb ik echter gelezen dat hiermee heel wat problemen zijn (vastlopen). Iemand ervaring? Hoe werkt die router (met speciale USB sticks of........).


Heb je het nu over het feit dat je zelf een router zoekt of dat je een oplossing zoekt om de kathrein wireless te verbinden met een reeds bestaande router ?

Als het over het laatste gaat gaat hij gewoon dienen als bridge en is de router functionaliteit uitgezet, usb sticks komen er helemaal niet aan te pas.

Verder kan ik over het toestel waar je het over hebt niks zeggen want die ken ik niet hehe

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor alle steun met betrekking op het niet bereiken van mijn Kathrein

gisternacht had ik middels dit forum reeds het ufs config programma gevonden en met de emergency .ub file na lang proberen mijn box weer aan de praat gekregen

 

De how to manuel hier en daar op het net te vinden is naar mijn idee een beetje ingewikkeld

 

Er wordt hier en daar geadviseerd met hyperterminal de box te benaderen op seriele manier maar met vista is dat een probleem want daar zit dat niet meer in

Met ufsconfig kan je je box ook serieel benaderen en daar bevinden zich heel wat commamndo's in

Ook hier is de gebruiksaanwijzing via spinnersboard niet helemaal duidelijk voor iedereen denk ik maar na een ram test bleek al gauw dat er in het flashen met het ram geheugen iets niet goed zat.

een erase memory opdracht en daarna het instellen van een kathrein ip en server ip middels ufsconfig waarna een bootopdracht via tftp server doet met de emergency file wonderen.

 

vervolgens met de al klaargemaakte usb stick met de 1.03 recover image een automatische image flash

 

Kathrein was weer tot leven gekomen!!!

 

Simean mag ik vooral jouw bedanken voor de wijze waarop je me hebt proberen te helpen!! We zaten op de zelfde weg maar ja ik moest en zou het vannacht weer draaiend hebben.

 

Ik ben in ieder geval weer een Kathreinervaring rijker

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...