Ga naar inhoud

Radio-opname wordt niet gedecodeerd

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Best Inverto fans,

Graag jullie commentaar op het volgende. Ik heb een harddiskopname gemaakt van NL-Radio 4. Deze gecodeerde $file is wel vanuit de BACKUPmap af te spelen, echter niet (zogenaamd gedecodeerd) vanuit de hoofdmap. De Inverto-mediaplayer laat bij afspelen overigens met beide files geen enkele "beweging" zien, noch de hh:mm:ss teller loopt noch de slider.

Ik denk dat het decoderen niet (goed) werkt want de oorspronkelijke $file naar de hoofdmap verplaatsen en opnieuw in standby-toestand laten decoderen geeft hetzelfde resultaat. Deze zogenaamde gedecodeerde transportstream kan ook door PVAStrumento niet in Elementary Streams gedemultiplexed worden. Dit programma meldt "Packet found tagged "SCRAMBLED"!

TV-opnames worden overigens wel netjes gedecodeerd en kunnen zonder problemen afgespeeld worden vanuit de hoofdmap.

Wie weet wat er met mijn radio-opname aan de hand kan zijn?

Mvg,

Johan

Geplaatst:

Radio opnames zijn meestal niet gecodeerd. Dus dat tekentje klopt waarschijnlijk niet. Misschien moet je het eens proberen af te spelen zonder kaart in je systeem.

Inverto IDL 7000 PVR/ CTVDIGRCU usb-stick (digitenne FTA), Multytenne twin schotel, Azbox Premium + HD, TopField digitenne KPN

Geplaatst:

Volgens http://www.lyngsat.com/packages/canaldigitaal19.html worden Radio 2, 3FM en Radio 4 gescrambled (Irdeto 2 of Mediaguard 2) uitgezonden, de andere publieke radiozenders zijn FTA te ontvangen. Dus opnames van Radio 4 in transport stream formaat moeten wel degelijk eerst gedescrambled worden alvorens te kunnen demultiplexen!

mvg,

Johan

Geplaatst:

Radio4-NL is wel degelijk gescrambled. De door de Inverto gedescrambelde file hapert: hij speelt een stukje af, is dan stil, enz.

ProjectX bijv. laat bij een poging deze zgn. gedescrambelde (transport) file te demultiplexen, de volgende melding zien:

-> PID 0xEA => marked as scrambled data, packet 1 @ 0 -> ignored

-> PID 0xEA => get clear data, packet 350 @ 65612

ok> PID 0xEA has PES-ID 0xC0 (MPEG Audio) (72192 #385)

!> PID 0xEA - invalid start_code of buffered packet..

enz.

Bij de laatse firmwareversie (jan. 2008) blijft dit resultaat hetzelfde.

Geplaatst:

Ik heb net even een paar minuten Radio 4 opgenomen, maar bij mij stond het meteen als ongecodeerd in de bibliotheek. Kan ook komen, omdat ik het tergelijkertijd aan het luisteren was.

Maar bij het afspelen hapert het niet, maar de tijd loopt niet.

Weet je overigens zeker dat je Aston cam nog versie 2.18 bevat, die van mij had ineens een oude versie en toe(zie andere thread). Ik heb het nu even getest met de standaard CD CAM die ik uit de ontvanger van boven heb gehaald.

Inverto IDL 7000m (1.4.214.104) met SmarDTV 910050 R1.0 / SW 2.05.001;FW 3.03.013

Lemon 042CI met SmarDTV SW: CANALDIGITAAL 1.09.003(01.09.01.00)FW:1.03.05

Inverto Unicable twin LNB

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Als je meteen luistert tijdens het opnemen en niet van kanaal verandert dan zal de opname ongecodeerd opgenomen worden.

Geplaatst:

Heel slim! Dat is altijd zo want dan wordt het gedecodeerd tijdens het kijken. De vraag was waarom niet te decoderen valt.

Heb je trouwens wel eens aan FTA / digitenne gedacht. Voor 30 euro heb je een USB stick waarin alle zenders van de publieke zo kunt opnemen. Je moet alleen het MPEG formaat converteren naar MP3, maar dat is niet zo ingewikkeld.

Inverto IDL 7000 PVR/ CTVDIGRCU usb-stick (digitenne FTA), Multytenne twin schotel, Azbox Premium + HD, TopField digitenne KPN

Geplaatst:

Mijn Astoncrypt dual bevat FW versie 2.18, is dus up-to-date. Andere Canaldigitaal gescrambelde radiokanalen haperen na een harddiskopname ook bij het afspelen! Dus ik vraag mij af of het aan dit Inverto exemplaar ligt, of dat het een structureel ontvangerdefect is, of dat het aan de combinatie met een Astoncrypt CAM te wijten is.

Is er misschien een Inverto-gebruiker die dit euvel kan reproduceren met een Astoncrypt - of met een Mediaguard CAM?

Geplaatst:

Hoi Johan,

Ik gebruik hier de laatste OTA firmware voor de Inverto en in de Aston module met 2.18-firmware.

Ik heb een opname gemaakt van radio4 en alles zoals jij omschrijft bij opening van dit topic, gebeurt hier ook. Je kunt in ieder geval uitsluiten dat het een "individueel" probleem is van jouw Inverto of Cam.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen