verkerkbr Geplaatst: 5 februari 2008 Geplaatst: 5 februari 2008 Goede middag, inmiddels mijn Kathy ook binnengekregen en met bewondering gekeken naar de kwaliteit van het beeld. Met mijn Dreambox 7000 kon ik HDTV uitsluitend bekijken via mijn PC. Op een standaard tv werkte dit echter niet. En nu met de Kathy via de scart aansluiting is aangesloten op dezelfde TV kan ik hierop wel de HDTV uitzendingen bekijken. Heeft iemand enig idee hoe dit komt dat het nu wel mogelijk is. Kortom je kunt op een normale TV gewoon de HDTV uitzendingen bekijken in een prima kwaliteit. Uiteraard geen HDTV kwaliteit. Groet, Bram
NINjak Geplaatst: 5 februari 2008 Geplaatst: 5 februari 2008 Ik zat pas ook met die vraag in mijn hoofd want ik heb ook geen HD of wannabee TV in huis maar ben wel van plan om in de nabije toekomst de Kathy te gaan kopen. Het downscalen van het HD beeld wordt dus door de (video)chipset (erg goed) gedaan en heel fijn om dit te weten. Dan kan ik straks toch ook de HD kanalen bekijken zonder een TV ervoor te moeten kopen Bedankt voor de info al was het zo niet bedoeld
Ron Geplaatst: 5 februari 2008 Geplaatst: 5 februari 2008 De dreambox DM7000 is een 6 jaar oude niet HDTV ontvanger. Ik snap daarom je vraag niet. Het zal toch wel duidelijk zijn dat je in een benzine motor geen diesel kunt "stoken"? Citaat: Dan kan ik straks toch ook de HD kanalen bekijken zonder een TV ervoor te moeten kopen Jaahaa, dan heb je daar ook echt veel voordeel van he?:-)) (sarcastisch bedoeld......) Ron
verkerkbr Geplaatst: 5 februari 2008 Auteur Geplaatst: 5 februari 2008 Origineel bericht van: Toxic[Q ]De dreambox DM7000 is een 6 jaar oude niet HDTV ontvanger. Ik snap daarom je vraag niet. Het zal toch wel duidelijk zijn dat je in een benzine motor geen diesel kunt "stoken"? Ron Dat benzine verhaal begrijp ik. Echter de voormalige brandstof van HDTV, Mpeg2 TS (Euro1080), werd toch ook door de Dreambox goed "verwerkt" en was prima te bekijken via de PC. Echter niet op een standaard tv. Dat HDTV inmiddels met de nieuwe standaard in Mpeg4 varianten niet werkt is mij ook wel duidelijk. Een bijkomend voordeel is verder dat het geluid bij HDTV ook al veel in Dolby wordt uitgezonden. Daarom was ik verbaasd dat HDTV nu gewoon op een standaard TV is te bekijken. Groet, Bram
NINjak Geplaatst: 5 februari 2008 Geplaatst: 5 februari 2008 Origineel bericht van: Toxic[Q ]Jaahaa, dan heb je daar ook echt veel voordeel van he?:-)) (sarcastisch bedoeld......) Kan wel zo zijn maar ik heb teminste wel beeld, is toch ook al een voordeel, dat is wat anders als je een full of "wannabee" HD bezit maar (nog) geen ontvanger ervoor heb Jammer genoeg kan je geld maar 1x uitgeven en hoeveel HD kanalen zijn er nu nou echt al de moeite waard?
Ron Geplaatst: 5 februari 2008 Geplaatst: 5 februari 2008 Dat is maar zeer minimaal. FTA is het aanbod nihil en voornamelijk oninteressant. Gecodeerd is er iets meer, maar uiteraard alleen maar te kijken met illegale internet sharing. Geen enkele zender is Nederlandstalig of Nederlandstalig ondertitelt. Ik zou gewoon afwachten. HDTV is momenteel echt nog niet de moeite waard. Zeker als je jouw geld maar 1 x uit kunt geven is het wachten echt wel de moeite waard. Over een jaar zijn er betere (en goedkopere) HDTV receivers, veel betere en goedkopere FULL-HD-TV's en is mogelijk het HDTV aanbod ook iets groter. Een HDTV ontvanger kopen zonder (goede) Full HD-TV is weggegooid geld. 1080i op 576 lijntjes kijken is hetzelfee als kijken naar een goede SDTV (PAL) zender. Net als het kopen van een goedkope LCD TV weg gegooid geld is. Dan ga je er in beeldkwaliteit juist op achteruit, in plaats van vooruit. Ik ben laatst bij iemand geweest die een oud model LG 37" HD-Ready LCD TV had gekocht voor ik meen 8 of 900 euro en er een topfield HDTV ontvanger onder had staan. Hij meende oprecht dat het beeld nu zo veel mooier dan zijn Philips breedbeeld (82cm) was. Hij bedoelde waarschijnlijk dat hij zijn platte TV er zo mooi uit vond zien (design) maar het beeld was om te huilen. Ik heb maar wijselijk mijn mond gehouden. Over het algemeen is "early adopting" altijd geld weggooien voor leuk spul dat na een jaar al weer uitgerangeerd is. Ron
verkerkbr Geplaatst: 5 februari 2008 Auteur Geplaatst: 5 februari 2008 Aanbod vrijwel nihil vind ik wel wat (te) sterk uitgedrukt. Uitzendingen van ProSieben, HD5(Euro1080), de cultuurzender EXqui (belgisch) en niet te vergeten het prachtige beeldmateriaal van BBC HDTV, zijn zeker al de moeite van het bekijken waard. En er komen nu snel allerlei nieuwe HDTV zenders bij. Dit in combinatie met regelmatige uitzendingen met Dolby geluid, dan is HDTV zeker al de moeite waard. Uiteraard kost "early adoption" van nieuwe technieken wat meer geld. De hoge kosten gaan overigens hoofdzakelijk zitten in het beeldscherm en niet in de ontvanger en/of eventuele aanschaf van een kaart. En zoals aangegeven kun je met de aanschaf van een beeldscherm nog even wachten, door tijdelijk HDTV op een normale tv te kijken en vooral het prachtige geluid te beluisteren. Een concert of film met Dolby geluid via SPDIF naar een goede geluidsinstallatie klinkt toch wel wat beter. Jammer, dat die Kathy (nog) niet kan stromen naar mijn 1920x1080 computer monitor. Groet, Bram
Ron Geplaatst: 5 februari 2008 Geplaatst: 5 februari 2008 Misschien leg ik het verkeerd uit, maar een mooi plaatje is voor mij niet voldoende. Het moet toch echt een zender zijn waar in normaal (in SDTV kwaliteit) naar zou kijken en geen van de door jou bovengenoemde zenders heeft uitzendingen waar ik naar zou kijken normaal gesproken. HDTV wordt naar mijn mening pas interressant als o.a. het nederlandse voetbal en Nederlanstalig ondertitelde films te bekijken zijn. Want juist bij voetbal en snelle actie scenes heb je echt enorm voordeel bij HDTV. Ron
verkerkbr Geplaatst: 5 februari 2008 Auteur Geplaatst: 5 februari 2008 Beste ron, nu is het duidelijk waar het verschil zit. HDTV vindt ik typisch iets voor mooie plaatjes. Natuur, cultuur, film etc. Dit in combinatie met Dolby geluid. Voetbal en alle andere snelle sporten vallen mij altijd erg tegen op een LCD scherm. De snelle beeldwisselingen zijn door de LCD moeilijk goed te volgen en ik heb het idee dat de bij HDTV scherm het zelfs nog wat erger is gezien intensiteit van het beeld. Daar zou ik persoonlijk ook geen HDTV voor nemen. Zie dit bij voorkeur op een CRT scherm. Groet, Bram
Ron Geplaatst: 5 februari 2008 Geplaatst: 5 februari 2008 Dat heb je echt mis. Op een fatsoenlijke HD-ready/FullHD plasma of LCD ziet voetbal er juist 5 x beter uit in HDTV dan in SDTV. Juist het groene gras en de vele bewegingen maken het bij lage resoluties wazig en rommelig. Wat je WEL moet doen is de vele "beeldverbeteraars" op een plasma of LCD uitzetten! Juist die maken er een rommeltje van. Ron
NINjak Geplaatst: 5 februari 2008 Geplaatst: 5 februari 2008 Ik ben van mening als je dan voor FULL HD gaat dat je het dan ook goed moet doen. Zo'n scherm kopen en niks hebben om het erop te zien is ook zonde. Dus (zeker in mijn geval) die HD Ready dingen gewoon nog even lekker overslaan. Ik moet eigenlijk wel mijn sat ontvanger gaan vervangen voor een andere en dan denk ik wel aan een HD ook omdat deze niet zo heel veel duurder is. Al zou ik mijn TV moeten vervangen zal ik ook voor een plat scherm gaan en het liefst een Full HD. Echter wat ik wil en dan kan betalen is een tweede en mischien komt er wel eerst zo'n wannabee HD scherm en als het geld er voor is snel naar de slaapkamer zal verhuizen. De TV is nog niet stuk (gegaan), er is ook geen echte reden en omdat het HD aanbod zeer beperkt is (om van zo'n scherm veel plezier te hebben) ga ik het oude scherm nu nog niet vervangen. Veel mensen hebben een leuk/mooi scherm staan en dan kijken ze "normaal" (kabel)TV en dan vind ik het niet gek als het beeld er eigenlijk niet goed er uit ziet maar op de een of andere manier vinden ze het allemaal mooier. Je kan natuurlijk ook een hd-dvd of blue-ray speler kopen om van zo'n scherm te genieten alleen de laatste keer dat ik keek vond ik die films duur en om daar alleen een scherm voor te kopen gaat mij te ver. Het is niet dat ik geen nieuwe/andere dingen durft te kopen of dat ik er geen geld voor over zou hebben (ik heb vroeger ook een laserdisc gekocht, die heb ik nog, met veel dure films) maar als er nog geen noodzaak is dan kijk ik die evt. leuke zender nog even op mijn normale tv.
Simean Geplaatst: 5 februari 2008 Geplaatst: 5 februari 2008 Origineel bericht van: verkerkbr Origineel bericht van: Toxic[Q ]De dreambox DM7000 is een 6 jaar oude niet HDTV ontvanger. Ik snap daarom je vraag niet. Het zal toch wel duidelijk zijn dat je in een benzine motor geen diesel kunt "stoken"? Ron Dat benzine verhaal begrijp ik. Echter de voormalige brandstof van HDTV, Mpeg2 TS (Euro1080), werd toch ook door de Dreambox goed "verwerkt" en was prima te bekijken via de PC. Echter niet op een standaard tv. Dat HDTV inmiddels met de nieuwe standaard in Mpeg4 varianten niet werkt is mij ook wel duidelijk. Een bijkomend voordeel is verder dat het geluid bij HDTV ook al veel in Dolby wordt uitgezonden. Daarom was ik verbaasd dat HDTV nu gewoon op een standaard TV is te bekijken. Groet, Bram Als je dat signaal wat je op de pc bekijkt nu terug via svhs oid terug naar je tv stuurt kon je ook al je dreambox hd beeld op je tv kijken hoor.. de beperking zit hem gewoon in de dreambox zelf. Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W
verkerkbr Geplaatst: 7 februari 2008 Auteur Geplaatst: 7 februari 2008 Misschien ligt het wel aan het feit dat ik geen voetballiefhebber ben. Zag gisteren overigens nog wel voetbal op BBC HD en sta er van versteld hoe mooi de HDTV beelden zijn op een normale TV. Je kunt derhalve volop genieten van de HDTV uitzendingen zonder een fors bedrag te investeren in een Full HD scherm. De Kathy 910 doet het boven verwachting goed. Moet nog zien of de Dreambox 8xxx serie nu zo veel meer gaat bieden. Misschien wel de twee tuners en mogelijkheid van inbouw van een harde schijf, maar op basis van de beeldkwaliteit inclusief een HDMI aansluiting is voor mij de vraag. Groet, Bram
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen