Gast Jerry Lee Geplaatst: 5 februari 2008 Geplaatst: 5 februari 2008 Simpel vraagje, kan mijn philips dsr 2000 nu wel of niet mijn moteck sg 2100A automatisch laten draaien. ik krijg hem niet aan de gang. heb het vermoeden dat er helemaal geen diseqc in zit. bvd; ALF
Gast Torchwood Geplaatst: 5 februari 2008 Geplaatst: 5 februari 2008 De Philips DSR2000 kan zowel Diseqc 1.0 aan als 1.1. Dat betekent voor deze receiver dat je tot maximaal 8 LNB's kan koppelen in een vaste opstelling. Een draaibare opstelling wordt niet ondersteund (dus geen Diseqc 1.1).
Gast Jerry Lee Geplaatst: 6 februari 2008 Geplaatst: 6 februari 2008 eindelijk een antwoord, niet wat ik wilde horen maar toch. in de gebruiksaanwijzing stond diseqc ondersteunning maar niet welke. toch hartelijk dank mvg ALF
Gast Torchwood Geplaatst: 6 februari 2008 Geplaatst: 6 februari 2008 Misschien moet je maar even een mod vragen je andere posting te laten verwijderen, want dubbel posten wordt doorgaans niet zo op prijs gesteld. Jammer dat je niet eerder wist van de ondersteunde diseqc. In de handleiding en brochure die ik erbij heb, stond het toch duidelijk vermeld. Dit type was redelijk populair in Duitsland, maar in Nederland niet zoveel verkocht. Het bijzondere van deze receiver is ook wel de menustructuur. Zo maakt Philips ze helaas niet meer.
Mr DVB Geplaatst: 26 april 2008 Geplaatst: 26 april 2008 De Philips DSR1000, DSR1010, DSR2000 én DSR2015 receivers beschikken inderdaad 'alleen' over DiSEqC 1.0 en 1.1, dus een DiSEqC 1.2 rotor besturen is met deze ontvangers niet mogelijk. Wat bijvoorbeeld wel mogelijk is is een ontvanger mét DiSEqC 1.2 via de lnb out aansluiting van de een van de hierboven genoemde Philips DSR ontvangers te koppelen en zo de motor besturen. NB Deze ontvangers kunnen d.m.v. de aanwezige DiSEqC 1.0 en 1.1 protocollen tot 16 verschillende lnb's (satellietposities) aansturen, en dus geen 8 zoals in een eerdere post gemeld werd. LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)
Gast Torchwood Geplaatst: 29 april 2008 Geplaatst: 29 april 2008 Origineel bericht van: Mr DVB NB Deze ontvangers kunnen d.m.v. de aanwezige DiSEqC 1.0 en 1.1 protocollen tot 16 verschillende lnb's (satellietposities) aansturen, en dus geen 8 zoals in een eerdere post gemeld werd. Ik heb zelf nog een DSR2000 in gebruik en het maximum is toch echt 8 posities. Misschien dat één van de andere types dit wel kan? De vraag gaat hier over de DSR2000 en ik denk toch echt gelijk te hebben.
Mr DVB Geplaatst: 30 april 2008 Geplaatst: 30 april 2008 CORRECTIE @Torchwood Je hebt helemaal gelijk, mijn fout!! Toevallig kwam ik er vanmorgen ook achter en was al van plan later vandaag een reactie te posten en mijn excuses aan jou aan te bieden. Oók de handleiding van de DSR2015 vermeldt dit: Citaat: Channels • 2000 storage positions for TV channels and for 2000 radio channels. • 10 individually definable favourite lists each containing 1000 channel positions (e.g. for channel types SPORT, NEWS, MUSIC etc.). • 8 satellites (individually activatable). Voor degenen die het niet helemaal meer kunnen volgen; - de combinatie van 1 DiSEqC 1.1 switch met daaraan 4 DiSEqC 1.0 switches maakt het hardwarematig mogelijk om 16 lnb's (lees satellieten) te adresseren. - de Philips DRS1000/1010/2000 en 2015 kunnen (softwarematig) echter 'slechts' 8 verschillende satellieten adresseren. Torchwood had hierin dus volkomen gelijk! LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen