Gast fullHD Geplaatst: 5 februari 2008 Geplaatst: 5 februari 2008 KPN begint de uitrol van zijn landelijk dekkend glasvezelnetwerk richting de huiskamer. IPTV moet consumenten ertoe aanzetten hun kabelbedrijf te verlaten. In 2010 moet tv een substantiële bijdrage aan de omzet leveren. Tot en met 2010 investeert KPN jaarlijks tegen de 1 miljard euro in de aanleg van zijn All-IP netwerk. Dit jaar begint de vervanging van koperen kabels naar stoepranden en voordeuren. Uiteindelijk moet over 3 jaar KPN's volledige netwerk verglaasd zijn. Alle diensten worden dan via het IP-protocol geleverd. Dat blijkt uit de toelichting op de financiële cijfers over heel 2007 die KPN vanochtend presenteerde. De nettowinst steeg met 67 procent tot 1,4 miljard euro. Die stijging wordt veroorzaakt door een eenmalige belastingmeevaller in Duitsland van 1,2 miljard euro. De jaaromzet steeg met 4,8 procent tot 12,6 miljard euro. Het bedrijfsresultaat ging van 2,2 naar 2,5 miljard euro. Meer dan de helft (52,5 procent) van de omzet is afkomstig uit mobiele telefonie in binnen- en buitenland. Drie miljard euro omzet haalt KPN in Nederland uit mobiele diensten, 3,5 in het buitenland. Eerder deze maand maakte KPN bekend dat het in Spanje op het netwerk van Orange zijn goedkope belmerk Simyo gaat introduceren. In de jaarcijfers staat: "We onderzoeken ook de mogelijkheid om Simyo op de markt te brengen in Frankrijk, Engeland, Italië en Polen." Inkomsten uit mobiel dataverkeer is waar KPN de groei voor de toekomst van verwacht. Afgelopen jaar bracht het in Nederland relatief goedkope databundels op de markt om mobiel te mailen en surfen. Het jaarbericht: "Hoewel omzet daaruit nog klein zijn in verhouding tot de omzet uit spraak, verwachten we dat mobiele data een significante bijdrage aan de omzet zal leveren in 2010. In toevoeging daarop lanceren we in Nederland mobiele televisie, op basis van DVB-H, halverwege het jaar 2008." Overwogen wordt de maximum snelheid voor mobiele dataverbindingen te verhogen van - nu - 3,6 megabit per seconde naar 7,2 Mb/s. "KPN gaat zijn DVB-T-product Digitenne verder uitbouwen. Het streven is om voor 2010 circa 10 procent van de Nederlandse TV-markt te bereiken, waarbij het grootste deel van de Digitenne klanten hun kabel-TV opzeggen." KPN heeft nu een half miljoen tv-klanten. Digitenne moet de opstap vormen voor IPTV, interactieve televisie, wat vanaf 2010 een significante bijdrage moet gaan leveren aan het triple play-product. Eind december 2007 hadden 847.000 huishoudens een VoIP-abonnement bij KPN. Vergeleken met vorig jaar bellen 64 procent meer huishoudens nu via internet. Het bedrijf verwacht vanaf 2010 een omzet van boven de 15 miljard euro te boeken. Dat is twintig procent hoger dan afgelopen jaar. http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=2334437
Psychosammie Geplaatst: 6 februari 2008 Geplaatst: 6 februari 2008 En vergeet die 10.000 man niet die eruit moeten! Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast Satellite Europe Geplaatst: 6 februari 2008 Geplaatst: 6 februari 2008 Tja van die 10.000 man die je eruit gooit kun je wel 'n glasvezel netwerk aanleggen. Ben benieuwd hoe hoog de tarieven dan zullen worden. Trouwens wanneer gaat de NMA eindelijk 'ns ingrijpen. KPN heeft nu al 't monopoly op de ADSL markt & via glasvezel krijgen ze dan ook nog 'ns 't monopolie En dan te bedenken dat dit te danken is aan ONZE belastingcenten...
MagicOnline Geplaatst: 6 februari 2008 Geplaatst: 6 februari 2008 Hoezo NMA? Dit is allemaal al lang geregeld en de tarieven/verhoudingen zijn al vastgesteld. aan All-IP netwerk doen de volgende netwerk leveranciers al mee: tele2-versatel, Orange en BBned. Oftewel alles behalve de kabelaars. CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
likus Geplaatst: 6 februari 2008 Geplaatst: 6 februari 2008 Hoezo NMA inderdaad; ik geloof niet, dat de situatie wezenlijk zal veranderen t.o.v. de huidige situatie. De vaste bijdrage, die KPN krijgt voor gebruik door de overige genoemde providers (het "budget-abo" zeg maar) zal ook in dit nieuwe netwerk wel bestaan. Zo komt er in ieder geval ook een totaal-concurrent voor de kabelaars, die ook alles kan bieden in de triple play. En, trouwens, er zijn wel meer initiatieven die glasvezel uitrollen. In de omgeving van Eindhoven is momenteel "Onsnet" druk bezig. Deze starten pas aan een dorp/stadsdeel als ze een flink deel van de "toekomstige" abonnees hebben vastgelegd, ik dacht zo'n 40 tot 50% ! Die abonnees hebben geen van de beide grote blokken nog nodig; geen kabel en geen KPN-aansluiting. DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-TQnap NAS TS-210 Canal Digitaal & DigitenneWavefrontier T55 / Triax 88met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411
Gast Satellite Europe Geplaatst: 6 februari 2008 Geplaatst: 6 februari 2008 Kijk maar naar de hele ADSL markt, hierbij heeft KPN gewoon 't monopolie, er is nog maar 1 onafhankelijke dsl infrastruktuur leverancier; BBNed. De rest is allemaal overgenomen door KPN. Is 't jullie nooit opgevallen dat de abonements prijzen zowat bij alle aanbieders gelijk zijn? Overal betaal je gemiddeld 30 Euro. Alleen bij KPN's "kwaliteits-leverancier" Xs4all betaal je de hoofdprijs. Zelfs BabyXL, - 1 vd. laatste grote onafhankelijke dsl leveranciers - is onlangs door KPN overgenomen Ik vind dit 'n zeer zorgelijke situatie!
likus Geplaatst: 6 februari 2008 Geplaatst: 6 februari 2008 Maar al die kleine aanbieders kunnen toch niet onafhankelijk van elkaar een eigen glasvezelnetwerk aan gaan leggen? Dan wordt het echt allemaal onbetaalbaar. Als KPN een redelijke prijs vraagt (net als nu dat tientje per maand in mijn ogen redelijk is) is er toch geen probleem, lijkt me? En daarop zal wel toezicht komen... De kabelmarkt is, door de geografische bepaling van de aanbieder, een groter machtscluster. Daarbij komen er, als in mijn vorige post genoemd, meer concurrenten bij op glas. Is 3 netwerken in de grond niet meer als genoeg, als over het KPN netwerk ook andere aanbieders alles kunnen aanbieden? Meer als 3 echte fysieke netwerken lijkt me juist niet gezond ! DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-TQnap NAS TS-210 Canal Digitaal & DigitenneWavefrontier T55 / Triax 88met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411
MagicOnline Geplaatst: 6 februari 2008 Geplaatst: 6 februari 2008 Dat KPN nu een boel netwerken heeft overgenomen komt ook een beetje omdat de anderen niet zelf willen investeren. Vergeet niet dat het op de kabel nog veel erger is, die laten helemaal niemand toe. Ik zou het liefste ook een andere situatie zien net zoals nu met het "stroomnet" gebeurd. De overheid beheerd het hele netwerk, en iedereen kan hun dienst daarover aanbieden. Op die manier blijft de kwaliteit en de prijs gewaarborgd (concurentie op de diensten). Nederland moet het vooral hebben van haar kennis economie. Met goede snelle verbindingen kunnen een hele hoop mensen echt thuis gaan werken. Met de huidige verbindingen is het o.a. voor ICTers zowat niet te doen aangezien de upload zo laag is. Als dit goed geregeld kunnen/hoeven een hoop mensen niet meer de weg op. Dit reduceerd files waarmee je het millieu ontziet en de productiviteit gaat omhoog. Ook zijn er tal van andere mogelijkheden. Elektronische controle van patienten d.m.v. een video feed. Mensen die slecht te been zijn kunnen hun favorite kerk mis bekijken op TV. En er zulllen nog veel meer nieuwe diensten komen, wat ook weer goed is voor de innovatie en werkgelegenheid. UPC maakt echt misbruik van haar monopolie positie. In 1997 betaalde ik voor de gemeente kabel € 3,69 per maand. In 1997 werd het gemeentelijk kabelbedrijf overgenomen/gekocht door UPC. Binnen een paar jaar UPC was dit € 14,55 per maand voor dezelfde dienst. Ik ben blij dat KPN durft te investeren en niet zomaar de prijzen omhoog schroeft. CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
athloni Geplaatst: 6 februari 2008 Geplaatst: 6 februari 2008 Ik heb altijd al gezegd dat IPTV de toekomst is. Triax 64cm schotel - DUO LNB60 - Inverto Scena5 en Inverto Scena5M ontvanger - Panasonic TH-42PV70 Plasma TV
Gast Pacman Geplaatst: 6 februari 2008 Geplaatst: 6 februari 2008 Bij mij op het werk hebben we 25 vestigingen voorzien van glasvezel. Denk nou niet dat dat 1 glas draadje is, maar een hele rits glas aders. Een X aantal van die aders hebben we verhuurd aan Multikabel. Dus lijkt mij glas een ideaal medium voor meerdere providers.
Ou-Tannu Geplaatst: 6 februari 2008 Geplaatst: 6 februari 2008 idd.. VLans kunnen er ook prima over. voorlopig zou ik alleen glasvezel willen voor sneller internet.. TV boeit me er weinig op t aanbod wordt toch veel te mager, en tja, je zal wel weer vast zitten aan zo`n voorbepaalde keuze van decoders dus laat voorlopig de rest maar zitten Tv trek ik wel uit ruimte Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
grunnsat Geplaatst: 6 februari 2008 Geplaatst: 6 februari 2008 En nu maar hopen dat de Internet Providers eindelijk eens gaan beginnen aan IPV6. Dan kunnen we de NAT routers in de vuilnisbak gooien, en al onze netwerk spullen een echt wereldwijd uniek adres geven. Lijkt mij toch wel handig als we aan IP TV willen beginnen.
Ou-Tannu Geplaatst: 6 februari 2008 Geplaatst: 6 februari 2008 nou.. tja, IPv6 is niet echt de oplossing he NAT heeft ook voordelen Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
W3ird_N3rd Geplaatst: 7 februari 2008 Geplaatst: 7 februari 2008 Origineel bericht van: grunnsat En nu maar hopen dat de Internet Providers eindelijk eens gaan beginnen aan IPV6. Dan kunnen we de NAT routers in de vuilnisbak gooien, en al onze netwerk spullen een echt wereldwijd uniek adres geven. Lijkt mij toch wel handig als we aan IP TV willen beginnen. Dat heeft voor IPTV geen voordelen. Het enige voordeel voor consumenten is eigenlijk dat je dan onbeperkt servers eraan kan hangen zonder port forwarding. IPTV kijken doe je gewoon met clients, daarvoor hoef je niet naar inkomende connecties te luisteren. Ik blijf liever achter m'n NAT router zitten. Ik heb geen zin om iedere PC apart te firewallen (laat staan IPTV standalone decoders, spelconsoles, koelkasten en andere bagger), een eventuele aanval van buitenaf zie ik liever stuklopen op mijn router en intern kan ik IPv4 adressen tenminste uit mijn hoofd leren. 192.168.0.3 is deze bak. Probeer dat maar eens met IPv6. Ik ben geen olifant hoor. Kan ik weer een interne DNS server opzetten, en als daar dan iets mee is ben ik weer bezig.. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
grunnsat Geplaatst: 7 februari 2008 Geplaatst: 7 februari 2008 IPV6 is onontkoombaar. Je kunt onmogelijk de hele wereld voorzien van Internet met de adresruimte van IPV4. Afgezien van de veel grotere adresruimte heeft men ook nog allerlei andere verbeteringen in het protocol doorgevoerd. Vergeet niet dat IPV4 nooit bedoeld geweest is voor wat men er nu mee doet. Hoe eerder we overgaan, hoe beter het is. Als we nu apparatuur kopen die alleen maar IPV4 aan kan (en we kopen steeds meer spullen met netwerk aansluitingen), dan wordt de overgang steeds moeilijker. Het is net als wanneer je een verkeerde aanslag genomen hebt. Hoe langer je door rijdt, hoe meer tijd het kost om terug te gaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen