Ga naar inhoud

Televisie is troef in KPN's toekomst

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: MagicOnline

UPC maakt echt misbruik van haar monopolie positie.
In 1997 betaalde ik voor de gemeente kabel € 3,69 per maand.
In 1997 werd het gemeentelijk kabelbedrijf overgenomen/gekocht door UPC.
Binnen een paar jaar UPC was dit € 14,55 per maand voor dezelfde dienst.

is je gemeente belasting omlaag gegaan? Dacht je dat die 3,69 de kosten dekken? Denk je dat voor die 3,69 internet over de kabel had kunnen krijgen? Of digitale televisie?

Ja het is misschien niet eerlijk dat in je analoge eurootjes ook geld zit om het netwerk uptegraden voor diensten die je niet wilt. Maar als ze dat niet deden en de investering over de mensen verspreiden die wel nieuwe diensten afnemen, komen er geen nieuwe diensten, aangezien er niet genoeg geld binnennkomt. En dan had je nu een leuk analoog pakket gehad van 16 zendertjes aangezien er voor de rest geen plaats was of die nieuwe zenders wilden geld zien.

Het onderhouden van een kabelnetwerk kost geld. Meer dan de meeste hier denken.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

• Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Tegenwoordig (met wat googlen kun je dat vinden) zijn echte kosten voor de kabel zo'n 6 Euro per maand. Dus die 3.96 Euro in 1997 kan best kloppten. 10 Euro per maand is dus pure winst. Een gedeelte daarvan wordt weer geinvesteerd in digitale-TV het "gratis!?" weggeven ban digitale decoders om later nog eens meer te kunnen vangen... Tja een bedrijf MOET toch winst kunnen maken...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

wat google je dan precies?

content contracten, stroomverbruik versterkers + kopstation, technische mensen in het veld voor versterkers, c/dwdm apparatuur kopstation en glasvezel onderhoud en calamiteiten wanneer er weer eens iemand tegen een tap of versterker aanrijdt, call center agents, vergunningen voor nieuwe kabels, transponder kosten indien nodig etc etc

met 6 euro red je het niet hoor.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Geplaatst:

Je vergeet nog de rekame en portokosten!! laughlaugh

Een kabel provider als Rekam rekent voor een anoloog abo anno 2008 nog steeds 6.60 inclusief BTW.

Bron tarieven Rekam.

Geplaatst:

Rekam is een stichting, geen winstoogmerk, dus geen marge en volgens mij de gemeente Gouda nog een dikke vinger in de pap.

Geplaatst:
Origineel bericht van: druid
Rekam is een stichting, geen winstoogmerk, dus geen marge en volgens mij de gemeente Gouda nog een dikke vinger in de pap.

Ga je nu dus toegeven dat er 10 euro p/m winst wordt gemaakt op een anoloog abo en dat het wel degelijk kan voor 6-7 euro!!
Jammer genoeg woon ik dan in een gemeente die ook de $$$$ tekens voor ogen had en het kabelnet verkocht heeft en die nu dus in handen is van Amerikaanse durfinvesteerders die er zoveel mogelijk uit willen halen.

Maar er zijn nog wel meer van die kleine kabelnetten.
Hopenlijk gaat het met de toekomstige glasnetten anders en hebben ze geleerd van het verleden. laugh
Geplaatst:

nee dat ga ik niet toegeven, maar wel slecht geformuleerd van mijn kant smile

Ik bedoelde geen marge erbij, plus gemeente subsidie / steun / support etc. En de diensten houden ook niet over he. Bijna alles is free to air. Geloof niet dat sport1, film1 danwel tele2 voetbal voor deze mensen beschikbaar zijn.

Geplaatst:
Origineel bericht van: druid
Geloof niet dat sport1, film1 danwel tele2 voetbal voor deze mensen beschikbaar zijn.

Rekam levert dacht ik alleen de anologe zenders wil je digitaal moet je dacht ik Caiw nemen.
Maar er zijn in Nederland nog een stuk of 15 stichtingen die kabel aanbieden, die allemaal goedkoper zijn als de grote vier kabelboeren.
Daarom klopt het verhaal van @Littelsat volgens mij wel. :D
Geplaatst:
Origineel bericht van: aart44
Rekam levert dacht ik alleen de anologe zenders wil je digitaal moet je dacht ik Caiw nemen.

REKAM heeft wel een eigen digitaal pakket, en dat is in die 6,60 inbegrepen. Maar rekam betaalt nooit voor doorgifte van zenders, en geeft dus ook bijv. geen Discovery en Eurosport (niet analoog en niet digitaal) door. Wil je die zenders wel, dan moet je overstappen naar Caiw.
Geplaatst:

Ga je nu dus toegeven dat er 10 euro p/m winst wordt gemaakt op een anoloog abo en dat het wel degelijk kan voor 6-7 euro!!
Jammer genoeg woon ik dan in een gemeente die ook de $$$$ tekens voor ogen had en het kabelnet verkocht heeft en die nu dus in handen is van Amerikaanse durfinvesteerders die er zoveel mogelijk uit willen halen.

Bij de verkoop/aankoop van een kabelnet gaan het waarschijnlijk om grote bedragen.
Zo heb ik eens gelezen over 750 Euro per aansluiting.
Wellicht dat er mensen zijn die hierover meer duidelijkheid kunnen verschaffen.

De aankoop moet natuurlijk terugverdiend worden door
de nieuwe kabelmaatschappij/durfinvesteerder.
Daarnaast moet er winst gemaakt worden, een gemeentelijk kabelnet
wordt niet overgenomen door een liefdadigheidsinstelling.
Tenslotte moet het terugverdienen en winst maken binnen een bepaalde tijdspanne geschieden.
De technische/economische levensduur van de kabel is immers ook beperkt.

De steeds terugkerende slogan "het is oneerlijke concurrentie",
met name gebezigd door Littlesat, vind ik momenteel wat kort door de bocht.
Zoals het nu wordt gebezigd, zonder onderbouwing met cijfers,
lijkt het me meer een emotionele uiting.
Graag zou ik in deze dan ook wat meer cijfers zien.
Bijvoorbeeld de overlegging van een businessplan waaruit blijkt
dat het voor de nieuwe kabelmaatschappijen/durfinvesteerders
verantwoord is om lagere tarieven dan de huidige te gaan hanteren.

Het lijkt me wel iets voor Littlesat om daarover
een nieuw topic te openen: "oneerlijke concurrentie?"
Dan hoeft dat onderwerp niets steeds weer opnieuw in andere topics
die er weinig mee van doen hebben behandeld te worden smile

Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Geplaatst:
Origineel bericht van: sattaz

Zo heb ik eens gelezen over 750 Euro per aansluiting.
Wellicht dat er mensen zijn die hierover meer duidelijkheid kunnen verschaffen.

Graag zou ik in deze dan ook wat meer cijfers zien.

Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Het lijkt er op dat het een prijs is van wat de gek er voor geeft.
Recent is het kabelnet van Brunsum een verouderd netwerk 880 euro per aansluiting.
Ook de vrij recente prijs die de nieuwe eigenaren van Zesko betaald hebben is weer veel hoger € 1575 per aansluiting.
meer cijfers over de laatste overname is hier te vinden.

Liberty de eigenaar van UPC daar heb ik maar geen eens naar gezocht.
Sommige kabelnetten zijn misschien al 15-20 jaar in handen van UPC of daar nog prijzen van te vinden zijn??

Maar laten we in het daarvoor meest geschikte forum het DVB-C forum dan verder gaan over de "het is oneerlijke concurrentie".

Geplaatst:

Liberty de eigenaar van UPC daar heb ik maar geen eens naar gezocht.
Sommige kabelnetten zijn misschien al 15-20 jaar in handen van UPC of daar nog prijzen van te vinden zijn??

upc heeft in rotterdam 3279 gulden en haarlem 2250 gulden betaald, dit waren ongeveer laatste grote netten die gekocht zijn betaald. Lager dan de Zyggo prijs dus die echt behoorlijk hoog is. (wel eigenlijk nog inflatie en euro omwisseling erbij rekenen)

Geplaatst:

Brunssum 880 Euro per aansluiting. Met 5% Rente is dat 3.67 per maand... om die 880 Euro terug te kunnen betalen (gewoon een schatting). 6 Euro werkelijke kabelkosten voor onderhoud, verbetering, Buma en zo kom je op een 10-tje. Dan heb je nog geen winst. Door nu 16 Euro te vragen krijg je winst...

Gewoon om ff te bewijzen dat het bij CDS ook wel meevalt...

Transponderkosten Astra 23.5 Oost: 2.500.000, 50.000 aansluitingen (abonnees), kosten per aansluiting 50 euro...-> 4.17 per maand. Kosten Themapakket abonnement 5 Euro per maand... In feite met 50.000 kijkers moeten ze het gratis weggeven... (geen BUMA, geen kosten voor de doorgegeven zenders....) En bij CDS heb ik het hier over 1 transponder... en dit zijn jaarlijks terugkerende kosten... Niet eenmalige kosten...

Leuk dat speculeren...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Heb eens even een paar kabelproviders zitten vergelijken alle stichtingen door elkaar zijn die toch veel goedkoper als de grote vier.

En ja als die verkocht worden wordt het voor de bewoners in die plaatsen ook veel duurder dus houden zo.

Cai Bleiswijk 33 anologe kanalen voor 27 euro per kwartaal.

Cai Harderwijk 10.50 p/m 69 digitale kanalen een digitale box gratis.

Pinnen op kantoor niet mogelijk poen meenemen en klaar.

Kabel Veendam 42 TV kanalen ook digitaal zonder meer kosten € 11.50 p/m de opbouw van de kosten is na te lezen. laugh

Offtopic

@Littelsat jij als CDS fan mag toch absoluut geen avatar van een kabelboer hebben!! sick

Geplaatst:

speculeren..

er hoeft natuurlijk niemand de telefoon op te nemen als je belt. En je rekening wil je ook niet krijgen, je laat alles afschrijven toch? En dat doet iedereen braaf dus incasso diensten en een debiteuren / crediteuren afdeling heb je ook niet nodig enz enz

De abbonementkosten van een dienst kan je niet vergelijken met wat de transportkosten zijn voor een dienst. Alsof de enige kosten voor je huis je hypotheek zijn. smile

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen