Ga naar inhoud


Decoderen gaat niet meer!!!


dvdmike

Aanbevolen berichten

Sinds ik een Aston 2.17 (1.07) heb aangeschaft nooit meer problemen met decoderen gehad, maar sinds een week of drie is het gewoon helemaal mis.

Het begon niet na een firmware update van de inverto of zo, dus ik vermoed dat de Aston zelf heeft ge-update (dat kan, las ik in de gebruiksaanwijzing van Rob) en nu kan ik gewoon geen enkele uitzending gecodeerd opnemen. Maar dan ook geen enkele!!!!!

Het decoderen gaat al na enkele minuten mis.

 

Ik heb intussen alles geprobeerd: oude firmware, nieuwe firmware, eerst de 112.160 en daarna een minder oude. Daarbij telkens naar fabrieksinstellingen gegaan, HD geformateerd en netjes geboot (uit en na 30 sec. weer aan).

Het helpt allemaal geen fluit!!! Decoderen is history!!!

Ook lijkt de CAM module minder stabiel: soms blijft het beeld stilstaan en moet ik even heen en weer zappen, en ook het pauzeren van een uitzending waarnaar ik zat te kijken (time shift) ging vanavond ineens mis.

 

Heeft iemand dezelfde ervaring, of misschien een idee voor een oplossing?

 

DVDMike
- VU+ Duo2 Twin tuner

- M7 tuner
- Disecq 1.1 - 78 cm - 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

"Sinds ik een Aston 2.17 (1.07) heb aangeschaft" maar is het op dit moment ook nog een 2.17 ?? Het kan gebeuren dat deze "spontaan" naar een (veel) oudere versie springt en voor vele vele problemen zorgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan eigenlijk weinig wijs worden uit de module-gegevens, maar dit is wat hij aangeeft:

 

Bediening versie 1.03B

Hardware versie 1.0000

Cicas versie 1.0002

Boot versie 1.0300

CA versie Aston 2.0r1

 

Hoe kan ik hem eventueel handmatig updaten (niet via satelliet)?

Alvast bedankt!

DVDMike
- VU+ Duo2 Twin tuner

- M7 tuner
- Disecq 1.1 - 78 cm - 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is inderdaad een softwareprobleem in je CAM. Je kunt hem alleen met een Topfield PVR updaten, lukt dit niet, dan even terug naar je dealer.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dvdmike
Ik kan eigenlijk weinig wijs worden uit de module-gegevens, maar dit is wat hij aangeeft:

Bediening versie 1.03B
Hardware versie 1.0000
Cicas versie 1.0002
Boot versie 1.0300
CA versie Aston 2.0r1

Hoe kan ik hem eventueel handmatig updaten (niet via satelliet)?
Alvast bedankt!


Inderdaad een softwareprobleem in de CAM. Doe ie wel eens. Het rottige is dat ie niet meer OTA kan worden geupdate. Als je in de buurt van Eindhoven woont even bij Brombeer langs en het is zo gepiept....succes
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het zelfde probleem hier. Kan iemand mij er mee helpen in de buurt van Enschede. Heb hier van alles geprobeerd in de buurt, Sat-winkels etc maar dichtstbijzijnde is in Arnhem...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
Dit is inderdaad een softwareprobleem in je CAM. Je kunt hem alleen met een Topfield PVR updaten, lukt dit niet, dan even terug naar je dealer.


Nou, daar ben ik dan mooi klaar mee! Zou hij dat zelf even stiekum hebben gedaan (verkeerd upgraden of downgraden) via de satelliet?

Hoe dan ook. Ik ga eerst de leverancier maar even mailen.
Bedankt allemaal voor de reacties!

DVDMike
- VU+ Duo2 Twin tuner

- M7 tuner
- Disecq 1.1 - 78 cm - 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Adviesje: koop er een Matrix Revolution bij (een paar tientjes) als "backup". Werkt bijna zo goed. De ene zegt evengoed. Ik zeg bijna even goed. "Men" (wie dit precies zijn weet ik ook niet maar wel dat hier Brombeer bij hoort) is bezig om de update weer OTA te krijgen. Of dit lukt is het antwoord ????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
Dit is inderdaad een softwareprobleem in je CAM. Je kunt hem alleen met een Topfield PVR updaten, lukt dit niet, dan even terug naar je dealer.

Wat bedoel je met dit is een software probleem?
Het ziet er naar uit dat er ineens een hele oude versie in zit.

Ik heb nu ook sinds ongeveer een week ook dit probleem, maar bij mij zijn de versies nog iets ouder:
Ca version = 1.4r1 en boot version is 1.01.
Is dit een firmware die in ROM staat ofzo, terwijl je na een update uit flash draait? Ik begrijp niet goed waar de oude versie ineens vandaan komt, maar ik vind het wel verdacht dat er nu een aantal mensen last van hebben, na de firmware update van de inverto.

Volgens de handleiding van Rob, kan de Aston via de Inverto geupgrade worden. Ik heb dit geprobeerd, maar het lukt mij niet. Ik weet echter niet of ik iets fout doe, of dat dit niet lukt door het "software probleem".

Inverto IDL 7000m (1.4.214.104) met SmarDTV 910050 R1.0 / SW 2.05.001;FW 3.03.013

Lemon 042CI met SmarDTV SW: CANALDIGITAAL 1.09.003(01.09.01.00)FW:1.03.05

Inverto Unicable twin LNB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom er na wat zoeken achter, dat aston niet meer uitzend op STB comag. (Iemand een idee wanneer dit weer online komt?)

En dat het dus momenteel alleen te updaten is met een opgenomen uitzending van de 2.18 versie, die alleen op de Topfield gedraaid kan worden. Jammer dat de Inverto niet kan opnemen op een kanaal met alleen data.

Maar de vraag blijft hoe de Aston ineens terugesprongen is naar de oude versie.

 

Inverto IDL 7000m (1.4.214.104) met SmarDTV 910050 R1.0 / SW 2.05.001;FW 3.03.013

Lemon 042CI met SmarDTV SW: CANALDIGITAAL 1.09.003(01.09.01.00)FW:1.03.05

Inverto Unicable twin LNB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net als belasting betalen zijn er zaken in het leven die je gewoon zonder vragen te stellen dient te accepteren. Zo ook die Aston die terugspringt naar zéér oude originele versie. Weet enkel dat er gepoogd wordt e.e.a. weer OTA te krijgen. Waarom dat niet meer gaat is net zoiets als die belasting :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Geen idee hoe de Aston ineens spontaan kan downgraden.

Zelf kan ik nog melden dat ik mijn Lemon070 (=IDL7000) in een cyclus van herstel even uitgerust heb gehad met firmware (oudere) versie 0102.112.160, voordat ik er een nieuwe versie op zette.

Ik heb eens gelezen dat hij daardoor wonderwel kan herstellen van wanprestatie.

Mogelijk is daarbij ook de Astonmodule ge-downgrade, maar het blijft vreemd.

 

Inmiddels heb ik contact gehad met Aston zelf in Frankrijk: die noemden het een "exceptional case" en boden mij aan de module opnieuw te programmeren met versie 2.18.

Hij is nu een week onderweg, dus ik hoop dat hij deze week retour komt.

 

DVDMike
- VU+ Duo2 Twin tuner

- M7 tuner
- Disecq 1.1 - 78 cm - 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aston zelf in Frankrijk: die noemden het een "exceptional case". Zij weten wel beter hoor. Het is absoluut geen "exceptional case". Van allerlei kanten wordt er bij Aston al geruime tijd aangedrongen om de update weer OTA te krijgen. Dus zo exceptional is het niet. Overigens had je hem ook naar Eindhoven kunnen sturen om te upgraden. Dan zou je hem waarschijnlijk eerder terug hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had tijdje geleden zelfde probleem met de Aston. Kaart opgestuurd voor een upgrade en ondertussen een Matrix Reborn erin gehad. Deze is echter zo goed bevallen dat ik hem omgewisseld had voor de Aston. Loopt nu al 2 of 3 weken prima en zonder problemen. Geen zwarte schermen meer en geen reset 3 keer per dag. Dus misschien de moeite waard om dat te proberen. De Matrix is ook nog de helft goedkoper. Tot nu toe geen nadelen kunnen ontdekken behalve PIP maar dat kan ik wel missen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik ook een tijd gedaan. Verhaal klopt. Behalve dan dat ik bij het zappen telkenmale niet verder kon bij RTL5 (van Ned1 naar Ned2 naar Ned3 naar RTL4). Heb het zojuist nog eens geprobeerd en nu geen probleem. Dus een goed alternatief waarschijnlijk. PIPpen gaat dan nauwelijks maar is toch beperkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...