pino en tommie Geplaatst: 6 februari 2008 Geplaatst: 6 februari 2008 Hallo forumbezoekers, Ik heb de volgende vraag: Kun je met een MVision ST5 opnemen op een NTFS geformateerde harde schijf? Ik kan namelijk wel divx bestanden afspelen vanaf deze schijf maar opnemen gaat niet. Het lijkt er op dat de NTFS geformateerde schijf dan niet wordt herkend. Als ik dezelfde harde schijf FAT32 formateer wordt er wel opgenomen, alleen heb ik dan problemen zodra de bestandsgroote de 2GB overschrijdt. Heeft iemand hetzelfde probleem of heeft iemand hier een oplossing voor. Alvast hartstikke bedankt voor de reaktie !!!!
Penthe Geplaatst: 6 februari 2008 Geplaatst: 6 februari 2008 Heb bij mijn eigen ontvanger enkel de mogelijkheden om op te nemen onder FAT32, De HDD mag ook niet groter zijn dan 200GB. Ik zelf gebruik een mini LACY portable drive van 120GB en dat gaat prima al ben ik nu gewoon een hele fikse opname aan het maken om te kijken of ik problemen gaat ondervinden.
pino en tommie Geplaatst: 6 februari 2008 Auteur Geplaatst: 6 februari 2008 Hallo Penthe, Ik las al in de handleiding dat de satelliet ontvanger alleen wil opnemen op FAT32 geformateerde schijven. Nou weet ik alleen niet of bij FAT32 de maximale bestandsgroote niet groter mag zijn dan 2 GB of 4 GB. Dit heeft dus gevolgen voor de duur van de opname. Ik had in ieder geval het probleem dat na een opname van ongeveer 2 uur, de ontvanger vast liep en de opname niet meer was terug te kijken. De groote van het bestand was toen ongeveer 2 GB. Ik kan natuurlijk bij lange TV uitzendingen tijdens de reklame de ontvanger laten stoppen met opnemen en meteen weer de opname laten starten, maar dat valt niet mee als je niet thuis bent.
Penthe Geplaatst: 6 februari 2008 Geplaatst: 6 februari 2008 Ik heb een opname gemaakt van 2193MB 2 uur en 26 secs en geen enkel probleem bij het afspelen. Nu heb ik er een half uur van afgespeeld maar neem aan dat dit wel genoeg test is om te zeggen dat het hier wel werkt. Ik kon niet opnemen met mijn usb mediaspeler die 300gb groot is hij nam wel op maar zodra ik wilde afspelen was de file verdwenen, een andere usb mediaspeler van 300gb liet de file wel zien maar speelde enkel de eerste 10 secs en ging hangen(mediaspeler zelf vergeten het ging om de HDD in de speler), het beste is dan ook een externe USB drive te gebruiken onder de 200GB wat hier via de sat shops ook aangeraden wordt trouwens. .
pino en tommie Geplaatst: 6 februari 2008 Auteur Geplaatst: 6 februari 2008 Hallo Penthe Hartstikke bedankt voor de moeite. Ik zal de komende dagen ook eens proberen om langere opnames te maken. Ik zal mijn ervaringen bijhouden op dit forum. Ik gebruik overigens een portable harde schijf van 80 GB geformateerd als FAT32. Ik zal vast zelfs iets fout gedaan hebben. Nogmaals hartstikke bedankt voor het nemen van de moeite!!!!!! met vriendelijke groet, Pino en tommie
Gast ThaTiCK Geplaatst: 6 februari 2008 Geplaatst: 6 februari 2008 Ik gebruik hiervoor geheugenkaartjes.. vooralsnog. Mijn externe harddisk casing met 120gig hd wordt niet herkend door de mvision.
joopv Geplaatst: 6 februari 2008 Geplaatst: 6 februari 2008 File size limiet van FAT32 is 4GByte. Wat overigens niet wil zeggen dat de interne programmatuur van de recorder dat zou kunnen ondersteunen, het is best mogelijk dat die een kleinere limiet heeft. Het zou me verbazen als een hd recorder NTFS zou ondersteunen. NTFS is een complex en ongedocumenteerd filesysteem. Zelfs de support in Linux is maar heel summier en experimenteel. Althans de laaste keer dat ik het probeerde, ik geef toe dat dat al weer even geleden is.
Penthe Geplaatst: 7 februari 2008 Geplaatst: 7 februari 2008 Ik heb op aanraden van zo´n Mini lacie 2.5 extern gekocht zonder voeding want die komt van USB zelf en dat werkt op elke PVR MVision prima zeggen ze en ik ondervind er ook geen enkel probleem mee.
pino en tommie Geplaatst: 7 februari 2008 Auteur Geplaatst: 7 februari 2008 Ik heb inmiddels al diverse losse harde schijven geprobeerd. Bij het opnemen is de MVision behoorlijk kieskeurig. d.w.z. De schijf mag niet te groot zijn en moet ook FAT32 geformateerd zijn. Bij het afspelen van divx (of VOB) bestanden mag de schijf ook NTFS geformateerd zijn (blijkt uit eigen ervaring). Hierbij moet de schijf natuurlijk wel aangesloten zijn op de USB poort die gebruikt wordt voor de DIVX bestanden. groeten van Pino en Tommie
Penthe Geplaatst: 7 februari 2008 Geplaatst: 7 februari 2008 Je hebt trouwens de STX-5 USB en niet de ST-5 USB.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen