Ga naar inhoud


[500S] Instellen voor rotor


Alfi

Aanbevolen berichten


Ik heb in november mijn draaibare schotel zo overgezet van mijn Pioneer op de Dreambox, ingesteld op de juiste NB en WL en op draaibaar (complex) en verder niets, helemaal niets gedaan, hij stond bij het overzetten gewoon op 19,2. Na het overzetten werkte alles, de Dreambox vond alle satellieten.

Nadat het een keer gestormd had en ik de schotel uit zekerheid opnieuw ging uitrichten merkte ik wel dat met heel precies afstellen de SNR-waarde wel veel hoger kon worden gezet, nu bij de meeste transponders heel dik boven de 90%, bij enkele zelfs 100%.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: schimpie
Ik heb in november mijn draaibare schotel zo overgezet van mijn Pioneer op de Dreambox, ingesteld op de juiste NB en WL en op draaibaar (complex) en verder niets, helemaal niets gedaan


Kijk, dat hoor ik graag. smile Ik zou gisteravond gegaan zijn maar werd geveld door de griep frown Zodra ik weer beter ben ga ik er even mee stoeien.

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast Forza Milan

greatone? ... met dat touwtje etc (zie plaatje) ... kan je even het plaatje uploaden ... misschien moet ik mn schotel toch eens opnieuw afstellen aangezien ik deze manier van afstellen niet gedaan heb ... zeker niet met touwtje en driehoek etc ... ik vond vroeger wel zowel oost als west sats maar bv soms ontbraken er satellieten in between en vond hij ook bepaalde feeds niet ...

 

 

ps: 50.900 4.667 32 m ... je zegt dat de inclinatie voor nederland 28 graden is ... en voor centraal belgie? (ja ben een domme belg :P) ... oP heavens above staat er 32 m ... staat die voor graden of voor iets anders?

 

 

cheer!s

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vindt deze site heel goed,je stelt je stad en land in eerst en dan de schotel die je wilt als hoofdstarter en dan kan je de gegevens die je krijgt op de site gewoon ingeven op je box en kan je uw schotel ook perfect mee uitrichten voor draaibaar en vaste positie en meer opties enz.

bij mij ging deze werkwijze zeer snel,

op een half uurtje was alles perfect op de oude versie DB500 op CD 90% snr en TVV 92% op die nieuwe versie staat de SNR hoger,zit dus ergens verschil.

 

http://www.dishpointer.com/

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...