Gast klavertjevier Geplaatst: 6 februari 2008 Geplaatst: 6 februari 2008 Een jaar geleden heb ik de SmartWi versie 8 gekocht. Al een jaar probeer ik deze cardspitter te laten functioneren, zonder enig resultaat. Ik heb drie decoders: Topfield 4000PVR, Inverto 7000pvr en, sinds een paar weken, de Homecast H8100PVR. Mijn modules zijn: Mediagard van Canal Digital en de Asto Crypt DVB-CI. De gebruikte kaarten zijn van Canal Digital. Vragen:Als ik nieuwe software download op de cardsplitter, wordt dan de oude software verwijderd. Ik heb gebruik gemaakt van de laatste update van december 2007. Een andere vraag betreft de versie. Moet ik de '0' of de '1' versie downloaden. Als laatste heb ik een verzoek: is er iemand die mij, stap voor stap, kan uitleggen hoe ik deze cardsplitter aan het werk krijg. (ik heb alles gedaan volgens de handleiding)
matjas Geplaatst: 13 februari 2008 Geplaatst: 13 februari 2008 Hoogstwaarschijnlijk moet je versie "0" gebruiken. Op de website van Canal Digitaal vind je alle typen kaarten. Onderstaande procedure moet goed werken. Is dat niet het geval voor alle ontvangers en CI modules, dan is je kaartlezer kapot. SmartWi lader 1. Download de Windows lader software voor de SmartWi Kaartlezer naar je PC 2. Download de laatste firmware naar je PC 3. Unzip de software en firmware in een map die je zelf benoemt 4. Sluit de Kaartlezer aan op een USB poort van je PC 5. Windows geeft nu aan dat er nieuwe hardware is gevonden 6. Je moet Windows handmatig door de installatie procedure leiden 7. Zoek in de aangemaakte map (zie 3.) naar smartwi.inf en installeer verder 8. Windows hardware manager herkent nu de Kaartlezer als "SmartCard reader" Nu is de USB driver geïnstalleerd en klaar voor firmware updates en hulpprogramma’s SmartWi Firmware 1. Verbind de Kaartlezer met de USB poort van je PC, zonder een kaart in de Kaartlezer 2. Wacht op Windows om de driver te herkennen (kan 30 seconden duren) 3. Start de SmartWi Lader software 4. Klik op het map icoontje, en zoek jouw map op met de gewenste firmware bijvoorbeeld SmartWi 2.41 T=0 A.swi 5. Klik op de "magic stick". (De boodschap "SmartWi loaded with success !!" verschijnt) 6. Steek nu alle SmartWi kaarten 1 voor 1 gedurende 5 seconden in de Kaartlezer Transfer ATR 1. Verbind de Kaartlezer met de netspanning, zonder een kaart in de Kaartlezer 2. Wacht 5 seconden 3. Steek de abonnement kaart in de Kaartlezer 4. Wacht 5 seconden 5. Verwijder de abonnement kaart uit de Kaartlezer 6. Steek nu alle SmartWi kaarten 1 voor 1 gedurende 5 seconden in de Kaartlezer Koppel SmartWi kaarten aan de Kaartlezer 1. Verwijder de abonnement kaart uit de Kaartlezer 2. Verbreek de netspanning met de Kaartlezer en wacht 5 seconden 3. Verbind de kaartlezer weer met de netspanning en wacht 5 seconden 4. Steek nu alle SmartWi kaarten 1 voor 1 gedurende 5 seconden in de Kaartlezer
planetbitworld Geplaatst: 13 februari 2008 Geplaatst: 13 februari 2008 Vooral ook punt 3 uitvoeren. Deze ATR is nodig voor zowel de Aston als de Mediaguard module. 2X Sab triple hd, Wavefield T55 met Sirius,hotbird, Astra 19.2 en 23.5, 1x maxdigital xp1000, familiepakket.
satharry Geplaatst: 15 februari 2008 Geplaatst: 15 februari 2008 Inderdaad hier werkt het op deze manier als een speer op mijn topfield 4000, Humax 5100 en een technomate 1500 met 2 smart wi's tegelijk eentje voor TVVlaanderen en eentje voor CDS kaart.
Gast klavertjevier Geplaatst: 16 februari 2008 Geplaatst: 16 februari 2008 Geachte heer Matjas Ik ben u erkentelijk voor de moeite om mijn vraag te beantwoorden. De uitleg was en is helder. Ik heb de stappen één voor één gedaan en alles werkt vooralsnog naar wens Met vriendelijke groeten Jos Klaver
Gast Zwammi Geplaatst: 2 maart 2008 Geplaatst: 2 maart 2008 Ik heb ondertussen al deze stappen al ondernomen maar krijg maar max. 2 kaarten in werking. Het zijn dan ook nog altijd 2 dezelfde kaarten. Zelfs wanneer ik het resetIP invoeg via mijn pc blijven enkel de 2 zelfde kaarten werken...
Gast wanderer Geplaatst: 2 maart 2008 Geplaatst: 2 maart 2008 Misschien geldt dit ook voor jouw? http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1469915#Post1469915
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen