mapi Geplaatst: 6 februari 2008 Geplaatst: 6 februari 2008 Een tijdje geleden overgestapt van telefoon abo kpn en planet internet ( tevreden ) naar IPB van planet. Ik heb nu al enkele malen geconstateerd dat als mijn echtgenote telefoneert de internet verbinding gelijk op de rem gaat. Gebeld met Planet, maar die zeggen niets te constateren... Wat heb ik geconstateerd : - Tijdens surfen duurt het een "eeuwigheid" voor ik een pagina opgeroepen heb als mijn vrouwtje belt. Zodra zij de haar verbinding verbreekt "vliegt"het internet weer. - Als ik download via de nieuwsgroepen en dan ga bellen zie ik niets gebeuren op de snelheidsmeter ( ingebouwd in newsleecher ) Ga ik echter eerst telefoneren en start dan newsleecher dan blijft de snelheid 40 Kb achter op normaal. stoppen en starten van dit programma levert geen verbetering op. alleen stoppen met telefoneren. als ik dan newsleecher stop en start gaat hij weer vrolijk op max snelheid door. Als ik een proggie laat meelopen dat de snelheids checkt tijdens surfen zie ik geen verschil, zal weer eerder met de reactietijd (ping )te maken dan downloadsnelheid. Iemand een idee hoe ik dat beter kan controleren ?. Kan ik geargumenteerd bij planet aankloppen met mijn klacht. Anders wordt het weer opzeggen Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)
liberte Geplaatst: 6 februari 2008 Geplaatst: 6 februari 2008 Normaal modem kan de bandbreedte instellen. Voip staat nu high en internet laag. Ik heb zelf Voip high, internet high, wlan high Blij met mijn AZbox
mapi Geplaatst: 6 februari 2008 Auteur Geplaatst: 6 februari 2008 kijk, daar kan ik wat mee, je werkt zeker niet bij planet Iech goan metein effe kieke net even gekeken , ik heb niet ontdekt dat mijn SpeedTouch 780 dit kan. Of heb ik gewoon niet goed gekeken ? Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)
Gast aart44 Geplaatst: 6 februari 2008 Geplaatst: 6 februari 2008 Gewoon zo laten je hebt maar één bandbreedte, dus het bellen via Voip moet voorrang hebben anders valt het gesprek weg en dat zul je niet willen. Als je dan ook nog aan het downloaden bent en aan het bellen hou je dus weinig bandbreedte over om te surfen.
liberte Geplaatst: 6 februari 2008 Geplaatst: 6 februari 2008 Het gelijkwaardig verdelen van de bandbreedte heeft bij mij geen nadelen. Ik bel af en toe met voip en wlan tegelijk geen vertraging met surfen. Ik heb maar een 6 mb internet omdat ik aan het eind van de centrale zit. Het is wel adsl2. Voorheen met kpn direct haalde ik nog geen 2mb en had ik ook geen last. Blij met mijn AZbox
mapi Geplaatst: 6 februari 2008 Auteur Geplaatst: 6 februari 2008 Origineel bericht van: aart44 Gewoon zo laten je hebt maar één bandbreedte, dus het bellen via Voip moet voorrang hebben anders valt het gesprek weg en dat zul je niet willen. Als je dan ook nog aan het downloaden bent en aan het bellen hou je dus weinig bandbreedte over om te surfen. Ik doe OF bellen en downloaden OF bellen en surfen OF Surfen en downloaden en af en toe ga ik werken Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)
RobbieT Geplaatst: 7 februari 2008 Geplaatst: 7 februari 2008 Dat heet QOS, oftewel quality of service. Als je die instellingen gaat veranderen dan loop je het risico dat je telefoonverbindingen niet meer goed werken, die hebben een bepaalde bandbreedte nodig die via QOS verzekerd wordt. Dat is een nadeel van een VOIP telefoniedienst waar niet voor gewaarschuwd wordt. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
WPW Geplaatst: 7 februari 2008 Geplaatst: 7 februari 2008 Dat is dan tog egt een IPB probleem want ik heb nergus last van en we voipbelle/downloaden/teamviewer ons wezeloos. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
EL PIÑO Geplaatst: 8 februari 2008 Geplaatst: 8 februari 2008 Origineel bericht van: Rob Thonus Dat is een nadeel van een VOIP telefoniedienst waar niet voor gewaarschuwd wordt. VoIP gebruikt op zijn hoogst een bandbreedte van 64kbps per lijn (vaak is het met betere codecs nog veel minder) dus zelfs met de QoS van VoIP op zijn hoogst en de rest op het laagst mag je downloadsnelheid niet enorm inzakken. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Gast maze Geplaatst: 8 februari 2008 Geplaatst: 8 februari 2008 Je hebt alles wel goed aangesloten? Alle telefoons zijn dus aangesloten op de telefoonuitgang van de modem, en niet ergens op één of andere vage manier direct op de telefoonlijn? Je hebt dus ook nergens meer een splitter zitten als het goed is....
mapi Geplaatst: 8 februari 2008 Auteur Geplaatst: 8 februari 2008 alles conform het boekje aangesloten nu wordt EN getelefoneerd EN gesat4alled en de snelheid is om te Het gekke is dat de google pagina's allemaal niet zichtbaar zijn. krijg na verloop van tijd en witte pagina.... Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)
Gast hummiesat Geplaatst: 8 februari 2008 Geplaatst: 8 februari 2008 Origineel bericht van: mapi kijk, daar kan ik wat mee, je werkt zeker niet bij planet Ach, zoals ik gelezen heb wordt Planet net als HetNet en onlangs Tiscali allemaal op 1 hoop geveegd onder de naam Telfort.
WPW Geplaatst: 8 februari 2008 Geplaatst: 8 februari 2008 Origineel bericht van: mapi alles conform het boekje aangesloten nu wordt EN getelefoneerd EN gesat4alled en de snelheid is om te Het gekke is dat de google pagina's allemaal niet zichtbaar zijn. krijg na verloop van tijd en witte pagina.... Tik de instellingen eens over hier van het VOIP gedeelte en de QOS als die er is. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
theparasol Geplaatst: 8 februari 2008 Geplaatst: 8 februari 2008 Ik kan nergens achterhalen welk abbo dat je hebt afgesloten. Maar als ik moet gokken is het een instap abbo. Stel je hebt 256Kbit up dan kan ik me voorstellen dat het niet lekker meer loopt tijdens een voice gesprek. Als je upload namelijk vol zit knalt je download er ook uit, ook al is die 8 megabit, upload vol = download performance eruit.
mapi Geplaatst: 8 februari 2008 Auteur Geplaatst: 8 februari 2008 Origineel bericht van: WPW Origineel bericht van: mapi alles conform het boekje aangesloten nu wordt EN getelefoneerd EN gesat4alled en de snelheid is om te Het gekke is dat de google pagina's allemaal niet zichtbaar zijn. krijg na verloop van tijd en witte pagina.... Tik de instellingen eens over hier van het VOIP gedeelte en de QOS als die er is. niets van dat al gevonden, Sip server ? Sip Server page Overview of the SipServer configuration page Internal SIP UA information Id: 1 Gebruikersnaam: 101 Enable/Disable: Ingeschakeld Registration status: Registered Mapped external SIP UA : ID=1 AOR=0434501789 Mapped external SIP UA : ID=3 AOR=GlobalUA3 Mapped external SIP UA : ID=4 AOR=GlobalUA4 ik heb de KPN Experia Box, ST780. daar vind ik geen QCS en VOIP hoofdstuk Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen