Ga naar inhoud


Snelheid zakt bij telefoneren IPB


mapi

Aanbevolen berichten

Een tijdje geleden overgestapt van telefoon abo kpn en planet internet ( tevreden ) naar IPB van planet. Ik heb nu al enkele malen geconstateerd dat als mijn echtgenote telefoneert de internet verbinding gelijk op de rem gaat. Gebeld met Planet, maar die zeggen niets te constateren...

 

Wat heb ik geconstateerd :

- Tijdens surfen duurt het een "eeuwigheid" voor ik een pagina opgeroepen heb als mijn vrouwtje belt. Zodra zij de haar verbinding verbreekt "vliegt"het internet weer.

 

- Als ik download via de nieuwsgroepen en dan ga bellen zie ik niets gebeuren op de snelheidsmeter ( ingebouwd in newsleecher ) Ga ik echter eerst telefoneren en start dan newsleecher dan blijft de snelheid 40 Kb achter op normaal. stoppen en starten van dit programma levert geen verbetering op. alleen stoppen met telefoneren. als ik dan newsleecher stop en start gaat hij weer vrolijk op max snelheid door.

 

Als ik een proggie laat meelopen dat de snelheids checkt tijdens surfen zie ik geen verschil, zal weer eerder met de reactietijd (ping )te maken dan downloadsnelheid.

 

Iemand een idee hoe ik dat beter kan controleren ?. Kan ik geargumenteerd bij planet aankloppen met mijn klacht.

 

Anders wordt het weer opzeggen cry

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


kijk, daar kan ik wat mee, je werkt zeker niet bij planet :D

 

Iech goan metein effe kieke crazy

 

net even gekeken , ik heb niet ontdekt dat mijn SpeedTouch 780 dit kan. Of heb ik gewoon niet goed gekeken ?

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon zo laten je hebt maar één bandbreedte, dus het bellen via Voip moet voorrang hebben anders valt het gesprek weg en dat zul je niet willen.

 

Als je dan ook nog aan het downloaden bent en aan het bellen hou je dus weinig bandbreedte over om te surfen. cool

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gelijkwaardig verdelen van de bandbreedte heeft bij mij geen nadelen. Ik bel af en toe met voip en wlan tegelijk geen vertraging met surfen. Ik heb maar een 6 mb internet omdat ik aan het eind van de centrale zit. Het is wel adsl2. Voorheen met kpn direct haalde ik nog geen 2mb en had ik ook geen last.

Blij met mijn AZbox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Gewoon zo laten je hebt maar één bandbreedte, dus het bellen via Voip moet voorrang hebben anders valt het gesprek weg en dat zul je niet willen.

Als je dan ook nog aan het downloaden bent en aan het bellen hou je dus weinig bandbreedte over om te surfen. cool


Ik doe OF bellen en downloaden OF bellen en surfen OF Surfen en downloaden en af en toe ga ik werken cry

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heet QOS, oftewel quality of service.

Als je die instellingen gaat veranderen dan loop je het risico dat je telefoonverbindingen niet meer goed werken, die hebben een bepaalde bandbreedte nodig die via QOS verzekerd wordt.

 

Dat is een nadeel van een VOIP telefoniedienst waar niet voor gewaarschuwd wordt.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rob Thonus
Dat is een nadeel van een VOIP telefoniedienst waar niet voor gewaarschuwd wordt.


VoIP gebruikt op zijn hoogst een bandbreedte van 64kbps per lijn (vaak is het met betere codecs nog veel minder) dus zelfs met de QoS van VoIP op zijn hoogst en de rest op het laagst mag je downloadsnelheid niet enorm inzakken.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt alles wel goed aangesloten? Alle telefoons zijn dus aangesloten op de telefoonuitgang van de modem, en niet ergens op één of andere vage manier direct op de telefoonlijn? Je hebt dus ook nergens meer een splitter zitten als het goed is....

Link naar reactie
Delen op andere sites

alles conform het boekje aangesloten smile

 

nu wordt EN getelefoneerd EN gesat4alled en de snelheid is om te cry

 

Het gekke is dat de google pagina's allemaal niet zichtbaar zijn. krijg na verloop van tijd en witte pagina....

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mapi
kijk, daar kan ik wat mee, je werkt zeker niet bij planet :D

Ach, zoals ik gelezen heb wordt Planet net als HetNet en onlangs Tiscali allemaal op 1 hoop geveegd onder de naam Telfort.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mapi
alles conform het boekje aangesloten smile

nu wordt EN getelefoneerd EN gesat4alled en de snelheid is om te cry

Het gekke is dat de google pagina's allemaal niet zichtbaar zijn. krijg na verloop van tijd en witte pagina....

Tik de instellingen eens over hier van het VOIP gedeelte en de QOS als die er is.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan nergens achterhalen welk abbo dat je hebt afgesloten.

Maar als ik moet gokken is het een instap abbo.

 

Stel je hebt 256Kbit up dan kan ik me voorstellen dat het niet lekker meer loopt tijdens een voice gesprek.

Als je upload namelijk vol zit knalt je download er ook uit, ook al is die 8 megabit, upload vol = download performance eruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WPW
Origineel bericht van: mapi
alles conform het boekje aangesloten smile

nu wordt EN getelefoneerd EN gesat4alled en de snelheid is om te cry

Het gekke is dat de google pagina's allemaal niet zichtbaar zijn. krijg na verloop van tijd en witte pagina....

Tik de instellingen eens over hier van het VOIP gedeelte en de QOS als die er is.



niets van dat al gevonden, Sip server ?


Sip Server page

Overview of the SipServer configuration page

Internal SIP UA information

Id: 1
Gebruikersnaam: 101
Enable/Disable: Ingeschakeld
Registration status: Registered
Mapped external SIP UA : ID=1 AOR=0434501789
Mapped external SIP UA : ID=3 AOR=GlobalUA3
Mapped external SIP UA : ID=4 AOR=GlobalUA4

ik heb de KPN Experia Box, ST780. daar vind ik geen QCS en VOIP hoofdstuk

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...