Ga naar inhoud


Snelheid zakt bij telefoneren IPB


mapi

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: theparasol
Ik kan nergens achterhalen welk abbo dat je hebt afgesloten.
Maar als ik moet gokken is het een instap abbo.

Stel je hebt 256Kbit up dan kan ik me voorstellen dat het niet lekker meer loopt tijdens een voice gesprek.
Als je upload namelijk vol zit knalt je download er ook uit, ook al is die 8 megabit, upload vol = download performance eruit.


PLANET internetplusbellen economy

Snelheid
Downstream 3 Mb/s**
Upstream 512 Kb/s

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mapi
het gebeurt al bij bedraad. bij wireless blijft er helemaal niets meer over


Is de helpdesk nog steeds gratis door een 0800 nummer of moet je betalen??
Dan zou ik je aanraden toch eens te bellen het modem zelf kun je in het Voip gedeelte niets instellen dat wordt op afstand beheerd door KPN, dus als je een foutmelding hebt bellen.
Volgens mij heb ik dat zelfde abo gehad maar nooit iets gemerkt van het wegvallen van de snelheid maar ik zit sinds kort bij Telfort.

Zelf kun je door een paar bestemmingen te proberen test your voip als je firewall het er mee eens is tenminste.
Wat je ook nog kan proberen is dit forum de moderators daar werken allemaal bij een KPN dochter.
Maar het beste lijkt me bellen dan kunnen ze je verbinding monitoren. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

oke even getest zonder iets anders te doen

232298078.png

 

 

tijdens telefoneren heb ik :

 

232302083.png

 

het duurde een "eeuwigheid" vooraleer ik de pagina van speedtest voor mijn neus had staan om de test uit te voeren. Ook nu weer pagina gerelateerd aan google ( startpagina, mail etc ) krijg ik witte pagina's

 

 

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke, mijn eigen bovenstaande opmerking over google heeft me aan het denken gezet. Ik heb firefox met daarin firebug. Daarmee kan ik de snelheid van laden zien van elk afzonderlijk deel van de site's

 

Wat heb ik gedaan ? Ik heb tijdens telefoneren zowel een pagina van speedtest , sat4all en nu.nl bekeken. Van elk heb ik een printscreen gemaakt die ik hieronder plaats. dan ziet men dat bij Nu.nl de snelheid goed is maar bij beide anderen zwaar cry.

 

Als verschil ziet men dat de pagina's die langzaam zijn alleen iets zoeken op een google server.... Dus daar moet ik het zoeken denk ik nu even

 

Snelheid van Speedtest

 

speedtest.jpg

 

Snelheid van SAT4ALL

 

speedtestsat4.jpg

 

Snelheid van Nu.nl

 

speedtestnu.jpg

 

 

Ik heb ze tevens even in de bijlage gezet. zijn ze wat beter te lezen.

post-17538-1318259616,6276_thumb.jpg

post-17538-1318259616,6514_thumb.jpg

post-17538-1318259616,6728_thumb.jpg

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

het wordt gekker,

 

ik heb nu gezien dat mijn speedtouch een ingebouwde firewall heeft...

 

FIREWALL icmp check (1 of 18): Protocol: ICMP Src ip: 216.239.59.97 Dst ip: 77.163.35.232 Type: Time Exceeded Code: Fragment Reassembly Time Exceeded

 

 

Error Feb 9 10:53:42 FIREWALL icmp check (1 of 12): Protocol: ICMP Src ip: 66.249.93.165 Dst ip: 77.163.35.232 Type: Time Exceeded Code: Fragment Reassembly Time Exceeded

 

 

Error Feb 9 10:51:19 FIREWALL icmp check (1 of 5): Protocol: ICMP Src ip: 66.249.93.165 Dst ip: 77.163.35.232 Type: Time Exceeded Code: Fragment Reassembly Time Exceeded

 

 

Error Feb 9 10:50:09 FIREWALL icmp check (1 of 12): Protocol: ICMP Src ip: 66.249.93.91 Dst ip: 77.163.35.232 Type: Time Exceeded Code: Fragment Reassembly Time Exceeded

 

 

Error Feb 9 10:44:04 FIREWALL icmp check (1 of 12): Protocol: ICMP Src ip: 64.233.183.164 Dst ip: 77.163.35.232 Type: Time Exceeded Code: Fragment Reassembly Time Exceeded

 

 

Error Feb 9 10:38:41 FIREWALL icmp check (1 of 6): Protocol: ICMP Src ip: 66.249.93.165 Dst ip: 77.163.35.232 Type: Time Exceeded Code: Fragment Reassembly Time Exceeded

 

 

Error Feb 9 10:34:40 FIREWALL icmp check (1 of 10): Protocol: ICMP Src ip: 64.233.183.164 Dst ip: 77.163.35.232 Type: Time Exceeded Code: Fragment Reassembly Time Exceeded

 

 

Error Feb 9 10:30:46 FIREWALL icmp check (1 of 5): Protocol: ICMP Src ip: 81.171.96.94 Dst ip: 77.163.35.232 Type: Time Exceeded Code: Fragment Reassembly Time Exceeded

 

 

Error Feb 9 10:28:40 FIREWALL icmp check (1 of 12): Protocol: ICMP Src ip: 64.233.183.99 Dst ip: 77.163.35.232 Type: Time Exceeded Code: Fragment Reassembly Time Exceeded

 

 

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

DNS zal er weinig mee te maken hebben, je zou eventueel het trager openen van pagina's kunnen oplossen (als een DNS-server traag is dan duurt het langer voordat de IP-adressen zijn omgezet) maar de doorvoersnelheid wordt niet lager.

 

De dingen die jij zie gebeuren in je firewall zijn normaal bij een standaard instelling, een SpeedTouch blokkeert dan namelijk al het ICMP-verkeer, onder ICMP valt bijvoorbeeld het wel hele bekende 'ping'. Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Internet_Control_Message_Protocol

 

Dat is niets om je zorgen over te maken, en daar komt het dus ook echt niet door.

 

Wat ik me wel afvraag, ook omdat anderen dat al een paar keer gezegd hebben, is waarom je de helpdesk nog niet hebt gebeld. Dat is toch niet zo'n opgave lijkt me? Voor zover ik kan oordelen ligt het toch echt ergens in het netwerk, en dan kunnen zij het alleen zien. Ze kunnen je lijn bijvoorbeeld een tijd monitoren.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EL PIÑO


Wat ik me wel afvraag, ook omdat anderen dat al een paar keer gezegd hebben, is waarom je de helpdesk nog niet hebt gebeld. Dat is toch niet zo'n opgave lijkt me? Voor zover ik kan oordelen ligt het toch echt ergens in het netwerk, en dan kunnen zij het alleen zien. Ze kunnen je lijn bijvoorbeeld een tijd monitoren.


Dat heeft ermee te maken dat het forum waar aart het al over had Dit dusdiverse mensen met hetzelfde probleem zijn die allen gebeld hebben en die niet echt geholpen zijn cq resultaat hadden. Ik heb overigens zelf al een keer gebeld. Daar werd bij gezegd dat dat gewoon niet kan en dus niet is, maar men maakt er een melding van... laugh. Dat schiet dan op. Dus ik denbk dan als techneut zijnde.... oke, ik zoek het geheel uit en leg het dan geheel onderbouwd op hun bord... :D, een goede die me dan nog eens afwimpelt smile

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...