Ga naar inhoud


( Lastige Buren )


Gast bertje_beton43

Aanbevolen berichten

Gast bertje_beton43

Wat moet je met een buurman als deze ?

 

al een tijdje bewonen wij een leuk huis in het buitengebied in de noordoostpolder. we hebben het prima naar de zin hier maar er zijn wel een paar dingen wat niet vlekkeloos verloopt. te eerste loopt de buurman te beweren dat de oprit van hem is en begonnen ernergie bedijven te claimen over cv ketels ed wat een huurketel ed zou zijn. dat is wel allemaal rechtgetrokken nu maar we blijven ons maar verdedigen tegen verschilende zaken.

is het weer een tijdje rustig en dan begint er wel weer een andere te zeuren over het een en ander ......................

 

JE WORD ER AF EN ZO MOE VAN .........

 

 

wat zijn jullie bevindingen ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ga met je probleem betreffende die inrit naar het gemeentelijk kadaster.

Als het goed is staat daar geregistreerd wat wel en niet van jullie is en of wat de rechten zijn van gebruik.

 

Ook kun je kontact opnemen met een prodeo rechter die voor jullie wettelijk kan bepalen hoe of wat.

 

Veel suc6, Raoul.

Laat de vogels fluiten en probeer het zelf ook.
Lassen sie die Vögel zwitschern und versuchen sie es selbst auch.
Let the birds whistle their song and try to do it yourself.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

of laat ze komen opmeten, kost een paar euro, maar iedereen weet het vervolgens zeker wat wel en wat iet van hem is.

 

Als je nooit problemen hebt gehad met de buurman kun je je afrvagen wat er gebeurt is ?..

 

Heeft hij een probleem of heb jij misschien iets gedaan ?

 

Ik zou even omlopen en bij een bakkie leut samen even uitpraten wat er aan de hand is. Rechtzaak is wel leuk en aardig maar de winner en de verliezer blijven buren.........

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

breek me de bek niet open over buurmannen. ik ben al jaren juridisch in gevecht met mijn achterbuurman over een klein strookje grond wat van mij is terwijl hij dat claimt (ik heb het gewoon in gebruik, hoorde bij de woning toen ik het kocht (staat in koopakte en besteklijst makelaar)).

 

als je d'r al pratend niet uitkomt moet je jezelf afvragen tot hoever je wilt gaan. mijn zaak bijvoorbeeld heb ik uitbesteedt aan m'n advocaat. de tijd en stress (en kosten) die zich dan aandienen gaat je niet in de koude kleren zitten!

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kadaster kan je precies vertellen wat van jou is en wat niet. Lees ook je koopakte eens goed door.

 

Mijn buren waren boos omdat ik iets op "hun grond" aan het doen was. Ik vond het maar lastige mensen. Totdat ik erachter kwam dat de buurman gelijk had, door de vorige bewoner van het huis wat ik had gekocht was het hek anderhalf meter verplaatst (destijds wel met goedvinden van de buurman) om wildparkeren tegen te gaan.

 

Foutje van mijn makelaar die ik ingeschakeld had bij de koop, en die niet had nagegaan of het door mij gekochte werkelijk goed was opgemeten, foutje van de verkopende makelaar, die ook zomaar voetstoots had aangenomen dat alles binnen de hekken eigendom was, en zelfs de gemeente had bij het verstrekken van een bouwvergunning niet de juiste gegevens. Een goed gesprek met de buurman maakte de kwestie veel duidelijker, daarna heb ik het bewuste strookje grond gekocht en we zijn nog steeds vrienden.

 

De makelaars hebben mij bovendien een deel van de kosten vergoed.

 

Dus eerst alles goed uitzoeken en zeker weten, voordat je wat beweert!!

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste R@oul,

 

Er valt altijd iets te leren.

Wat is een prodeo rechter?

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Heb hier een vergelijkbare situatie: buren met twee zoons in de puber leeftijd. Oud en nieuw 2006 was voor ons een ramp welke al voor kerst begon. Schade in totaal rond de 2000 euro, aan het huis, auto en caravan. Andere buurtbewoners hadden tevens overlast en schade. Vreemde is dat de hele buurt elke avond vol lag met afgeschoten vuurwerk behalve hun eigen tuin en oprit, deze was brandschoon.

 

Na de kerst een gesprek gehad met de ouders en deze vinden dat wij dat moeten accepteren van opgroeide kinderen. Dat doen wij dus niet en hebben de ouders aansprakelijk gesteld. Deze blijken gaan WA verzekering te hebben en hebben tot op heden (febr. 2007) geen cent van de schade vergoed.

 

Meerdere buurtbewoners hebben al de politie gesproken over de overlast en wij hebben tot op heden drie aangiftes gedaan. Afgelopen oud en nieuw is rustig geweest door een actie van andere buurtbewoners: deze hebben wij en andere buurtbewoners de buren bedreigt met het zelfde geweld als de jongens zouden gebruiken (wij zagen geen uitweg). De politie heeft PV opgemaakt tegen ons (en niet nog steeds niet tegen mijn buren die juist de overlast veroorzaken). Deze PV vechten wij momenteel juridisch aan.

 

Het gebeuren rond de kerst is slechts een fractie van het ongemak dat wij hebben van deze 'tokkies', zoals wij ze noemen. Ze zijn officieel failliet, wonen er nog steeds, zijn inmiddels al bijna 100 aangiftes tegen deze mensen gedaan en zij krijgen hulp van instanties, voedselbanken, gemeente, etc. En wij als buurtbewoners (de slachtoffers) staan dit met onbegrip te bekijken, krijgen geen hulp, en vragen ons af hoelang dit door moet gaan. De familie Flodder waren lieverdjes bij deze.....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo zie je maar :

Als je in NL geen grote bek heb of aso bent

dan bereik je minder dan dit soort gasten.

Ze hebben :

geen werk

uitkering

Huursubside

zorgtoeslag

maatschapelijkwerker

kwijtschelding div. belastingen (oa Gem.)

thuishulp

invalide parkeerkaart terwijl ze er geen recht op hebben..

GEEN rooie cent.

niet goed of helemaal niet verzekerd

strafblad

tussen 22.00 en 05.00 uur steevast herrie maken terwijl jij probeert te slapen

Van dit soort lui lopen er geen 100 in Nl rond maar duizenden !

 

Topfield 7700 Hsci , Philips 2212

Echostar ap700 , Jaeger 99 G

Triax 78cm , Triax 64cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter informatie, een prodeo rechter is een beetje oude uitdruking voor een vrede rechter.

Nu kun je misschien beter praten over een prodeo advokaat.

( Zie Wikipedia )

Groeten, Raoul Ken(t)-Adje nu.

Laat de vogels fluiten en probeer het zelf ook.
Lassen sie die Vögel zwitschern und versuchen sie es selbst auch.
Let the birds whistle their song and try to do it yourself.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste is zoals koot en bie al zeiden over de enge buur.

Gewoon alle lastige buren in een lastige buren buurt stoppen. Dan kunnen ze zich tegenzeidig lastig vallen. Ik hoor daar dus niet thuis want, ik ben niet lastig. :D

 

Trouwens dat stukje van koot en bie moet ik toch weer eens voor de dag halen.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast bertje_beton43

die buurman waar ik het over heb moeten wij recht van overweg verlenen ( zucht dat ja ) die oprit is van ons wat ook bij het kadaster ed zo is geregisteerd. maar die buurman is een alcolist en die "bedenkt"daar zijn eigen verhaal bij. als ik alles ga vertellen wat wij hier de aflopen jaren mee hebben gemaakt is dit board daar denk ik te klein voor cool

we hebben alles op papier en weten echt wel hoe het zit maar je moet constant op je hoede blijven. die buurman is nogal jaloers aangelegd. "wat ik niet heb hebben jullie ook niet " nu was die oprit niet veel bijzonders toen we het huis kochten maw alleen maar grint. we hebben er een hele nieuwe oprit in gelegd met nieuw zandbed ed. en als het nu een klein opritje is maar de oprit is 55 meter lang en er is ongeveer 300 vierkante meter steen in gegaan en ongeveer 45 kuub zand. als de oprit dan net klaar is wordt de buurman jaloers en gaat hij met zijn auto express aan de zijkant van de oprit rijden en dan gaan je sluitranden ed naar buiten staan ect ect ect........ maw na 2 weken was het mooie er al weer vanaf. als je dan naar de politie gaat die kan dan niks voor je doen omdat het prive terrein is en als je het recht in eigen hand neemt ben je strafbaar mad zo gaat dat in nederland.

om dan alles toch maar in de gaten te houden heb ik hier een video server draaien met 8 camera's om de boel een beetje in de gaten te houden als we weg zijn. this triest dat het moet maar ja .......................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast bertje_beton43

een bakkie leut heeft geen zin want dan wordt de deur voor je neus dichtgegooid en we hebben die man nooit wat aangedaan. de vorige bewoners waar wij het van kochten heeft hij het leven ook al zuur gemaakt ( zie rectie op merde )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...