Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik blijf een probleem houden met de hoge band.

Zenders als BVN, SBS6, Veronica kan ik gewoon niet krijgen.

Het gaat hier om de twinhan kaart 1034CI.

Ik heb al een nieuwe kabel erop gezet en een nieuwe LNB.

LNB is van Inverto, de silvertech single 0,2db

Het rare is dat waneer ik de Silvertech erop zet en alles opnieuw instaleer ik helemaal geen canal digitaal tegen kom en hij maar 253 zenders vind terwijl dat er meer als 700 moeten zijn.

Als ik dan mijn oude Philips LNB er weer opzet en alles opnieuw instaleer ( want als ik niet alles opnieuw instaleer dan vind de oude LNB ook maar 200 nog wat zenders )Dan vind ik wel de zenders van CD maar heb geen beeld op SBS6 en zo, wel zeer goed beeld op RTL4, Discovery.

De zenders Ned 1 2 en 3 hangen qua ontvangst er een beetje tussen in.

ik moet ook de kaart in een ander PCIslot zetten en het register schoonmaken, alles opnieuw instaleren.

Anders werkt de kaart niet goed en vind hij maar 200 zenders op de astra 19.2

Voor de rest werkt de kaart goed qua opnemen, afspelen.

Word er een beetje gek van nu, heb ook geen andere bron om tv te kijken ( woon in belgie) heb geen andere reciever en ook geen kabel tv.

Was dus op bezoek gegaan afgelopen zondag om Peter r de Vries te kijken hehehe.

Zou het nut hebben om er een Satversterker tussen te zetten?

Ik draai met een Comp: P4 2,4 Ghz, 1G geheugen, Geforce 6200

Besturing: Win XP servicepack 2 alle updates.

Software: DigtalTV3.3build08a (twinhan)

Kaart: Twinhan 1034 CI

Schotel: 80cm Triax

CAM: orginele canal digitaal CAM

( CD kaartje werk prima op een andere reciever)

( met hele goede omstandigheden kan ik soms SBS6 en zo kijken, maar dat is echt zeldzaam)

Ik woon tegen de grens aan bij baarle-nasau, dus zou toch goede ontvangst moeten hebben.

Heb een Pioneer reciever op de schotel gehad en dan heb ik gewoon alle zenders, dus de schotel staat ook goed.

Wie help me uit de brand? smile

Geplaatst:

Ik heb het zelfde probleem gehad... dat hij de hoge frequenties niet kon inlezen... heb er een signaal demper tussen gezet.. deze staat nu op ca 15 db demping.. directx9.0 en de nieuwste software van twinhan en alles werkt nu perfect

denk dat er in uw geval ook een signaaldemper tussen zal moeten

zie :

forum op website van ***geen-reclame***

Geplaatst:

Maar wat ik niet begrijp is dat waneer ik wel kan kijken, wat zeldzaam is, ik zie dat dan de signaal sterkte en qualiteit niet zo hoog zijn.

Zou een demper dan werken?

Ik heb met RTL4 nu sterkt 66 kwaliteit 46 en heb goed beeld op Ned 1 heb ik nu sterkte 66 kwaliteit 45 en soms staat het beeld stil.

Mijn ervaring met de kaart is dat waneer ik met de kwaliteit onder de 46 komt hij gaat haperen.

Dit alles is nu met de oude phillips LNB .

Zou de nieuwe LNB wel demping nodig hebben?

link doet het niet

Geplaatst:

ja zoiets had ik al eerder vernomen.

Maar ik zeg al dat waneer ik geen beeld heb (Dan staat hij op zwart..) ik een hele slechte ontvangst heb volgens de meters.

Als ik begint met scannen dan kom ik transponders tegen met sterkte 86 en kwaliteit 95 daar heeft de kaart geen probs mee.

Dus begrijp er geen re.. van.

Maar wil niet eigenwijs wezen, dus dan ga ik het maar proberen al is het tegen mijn logica in, omdat de meters zeggen dat hij slechte ontvangst heb.

Het zou kunnen dat waneer ik de inverto LNB erop zet, hij wel overstuurd word wat dan zie ik op de meters dat hij helemaal geen signaal pakt op een hoop transponders.

Dus wil ik ook nog vragen welke demper je precies gebruikt en waar je deze tussen de kabel hebt gezet?

En wat voor LNB gebruik jij op de kaart?

Geplaatst:

De Twinhan 1034CI heeft geen al te gevoelige tuner. Ik heb die kaart hier ook liggen en hij is duidelijk ongevoeliger dan de Skystar 2 kaart die ik normaal gebruik.

Ik denk toch dat het raadzaam is om te kijken of de schotel inderdaad optimaal gericht staat. Als de Pioneer een gevoeliger tuner heeft kan het best zijn dat hij wel alles ontvangt en de Twinhan niet.

Toen ik voor het eerst teste met de Twinhan 1034CI had ik ook dat probleem terwijl mijn Skystar 2 geen problemen gaf. Na wat narichten van de schotel kreeg ik toen op de Twinhan ook alles prima binnen.

Als de schotel echt optimaal staat, en het gaat nog niet goed dan kun je kijken of de demper van ranger0727 helpt, maar als ik zo je reacties lees denk ik niet dat te veel signaal bij jou het geval is. Ik heb al met veel PCI DVB kaarten getest, maar ben nog geen oversturing tegen gekomen.

Als je te weinig signaal blijft houden kan een lijnversterker bij de LNB misschien helpen, maar die kans acht ik niet zo groot.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Het is gewoon zwaar vaag.

Ik heb er nu een oude phillips lnb opzitten en dan vind hij alle zenders van CD, maar heb zeer slecht ontvangst of helemaal geen ontvangst van SBS6 Veronica en zo.

Zet ik de nieuwe LNB erop dan ziet hij maar 253 zenders op de astra. Zou ik met de oude LNB te weinig ontvangst hebben en met de nieuwe oversturing?

Op het forum van cardwritter waar ik de kaart gekocht heb, hebben ze het over oversturing van de kaart.

En dat terwijl er zat mensen zijn die ervaren dat er juist een slechte ontvangst is met de kaart.

waarom doet de nieuwe LNB het ook niet goed?

Heb ook een andere nieuwe LNB gekocht die doet het ook niet goed.

Geplaatst:

Als het met oversturing te maken heeft zou je verwachten dat je op de transponders die je niet ontvangt wel een hoog level binnenkrijgt maar een lage quality indicatie.

De ontvanger krijgt dan wel voldoende signaal, maar het is zo vervormt dat hij het niet goed kan decoderen. Maar, zoals gezegd, je zou het verwachten. Ik kan mij ook voorstellen dat boven een bepaalde signaalsterkte de level indicatie weer terug loopt.

Misschien kun je om te proberen de LNB wat afschermen met een vochtige doek ervoor. Kijk op een goed kanaal of je met zo'n doekje de signaalsterkte terug kun brengen maar nog wel beeld hebt, en laat hem dan het geheel nog eens scannen.

Kijk ook eens of op de slechte kanalen het verdraaien van de LNB in de houder uitmaakt.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Als ik dit zo lees zou ik Albert's advies uitvoeren en de schotel nog eens goed uitrichten. Zet ook die nieuwe LNB erop en goochel een beetje met de verdraaiing van de LNB tot je op de PC een goeie signaalsterkte hebt. Als de 'zwakste schakel' het doet, moet de rest van de schakels het ook doen wink

Geplaatst:

Ik heb de schotel zo goed mogelijk afgesteld.

En met de nieuwe LNB heb ik een goede ontvangst.

De meters geven dan sterkte 85 kwaliteit 92 aan, dat lijk me toch een goede ontvangst.

Ik heb de schotel zo afgesteld dat ik de beste ontvangst heb op de zwakste transponder.

Maar met scannen ziet hij de transponders van CD gewoon niet.

En dat zou te wijten zijn aan een te sterk signaal.

Alle problemen zitten in de hogeband vanaf 12.4Ghz

Met de oude LNB heb ik alles maar een slechte ontvangst.

Er zijn dus 2 problemen met de kaart en volgens mij is dat te wijten aan de input van de LNB of te zwak of te sterk.

Er zijn mensen die hebben het gefikst (zeggen ze) met een demper.

Maar dat in geval ze de zenders van CD helemaal niet zien in de gescande lijst.

Ik vind het een hele goede kaart verder met mooi beeld en hij neemt ook goed op, echt jammer.

Maar het zal wel goed komen, ben er alleen al zo lang mee bezig om het goed te krijgen.

Om het echt te testen heb ik dus een demper en een versterker nodig om bijde problemen op te lossen.

Dat zou dan betekenen dat de kaart alleen maar goed werkt als de ontvangst tussen bebaalde waarde liggen, die dan grotendeels word bepaald door de soort LNB die je gebruikt.

Of ik moet het helemaal verkeerd zien, maar lijkt mij wel logica omdat er zo verschil zit in de 2 LNB,s

Ik zal eerst een natlapje ervoor gaan hangen om het wat te dempen, kijken wat hij doet.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen