Ga naar inhoud


Kan DVR-7000 geavanceerd zoeken?


Gast

Aanbevolen berichten

Eerst wil ik toch even zeggen dat de recente discussie over deze en andere Echostar ontvangers in een vorige posting mij goed deed.

Ik richt mij namelijk meestal tot het specifieke Echostar board bij de Satnerds. Omdat ik naast de goede ook de zwakke kanten van vooral de AD3000IP aanhaal, laten ze daar regelmatig blijken dat ik een storende negatieveling ben, waarvan ze niet begrijpen dat ik mijn toestel niet verkoopt.<p>Dit ging ook in die richting bij volgende vraag en meer dan het advies om bij de dealer de handleiding te gaan lezen, kwam ik niet.<p>Hopelijk wil iemand op dit board mijn vraag inhoudelijk beantwoorden<p>1) Kan de nieuwe ontvanger (DVR-7000), in tegenstelling tot de AD3000,

een zoekactie uitvoeren met gebruik van PIDS die

1 en slechts 1 kanaal oplevert conform de ingevoerde PIDS. <p>Indien ja: kan dit zo gevonden kanaal, ook indien gecodeerd,

conform deze PIDS worden gebruikt. <p>Om iets kan concreter te zijn: kan bijvoorbeeld Eurosport

uit het Spaanse C+ pakket worden gevonden met de

audio PID voor de Nederlandse taal en zo ja,

als je er dan op afstemt krijg je dan het ook effectief met Nederlandstalige audio?

Of nog, kun je de 2 kanalen Eurosport (1 met taal NL en 1 met taal SP) naast

elkaar opslaan en gebruiken? <p>2) Kan de nieuwe ontvanger een bepaald bereik afscannen op zoek naar

feeds? Zo ja, hoe en in welke mate? <p>Lapke

Link naar reactie
Delen op andere sites


@ Lapke,

1 nee

2 nee

Het is geen feedzoeker, maar gewoon een ontvanger voor huis tuin en keukengebruik. Hoewel vele malen sneller, en absoluut stabieler qua software kan je de echo in op geen enkele manier vergelijken met de mediamaster met DVB2000.

Bij de 7000 is er 1 ding hetzelfde gebleven als in de 3000, en dat is de lijst van transponders die de ontvanger van de fabriek meekrijgt.<p>Er rest je als fervente feedzoeker maar 1 ding, en dat is je nokia in leven houden totdat Uli met wat anders komt.

Er hebben bij mij echt wel de nodige ontvangers de revue gepasseerd (van DVB-PC kaart tot humax) maar voor het zoeken van feeds, het isoleren van 1 kanaal van een mcpc transponder, en wat er zo meer aan leuke hobbydingetjes zijn is alleen maar fatsoenlijk te doen met de oude mm.

Er zijn natuurlijk wel meer oplossingen, bv. het aanschaffen van een echte professionele Hi-end ontvanger. Je zal dan echter wel diep in de buidel moeten tasten. Voordeel is dat deze ook 4:2:2 aankunnen, en mits je een proff. (U-matic) videoinstallatie thuis hebt staan kan je er ook wat mee.

Er is nog een mogelijkheid, Uli heeft aangekondigd bezig te zijn met de ontwikkeling van een eigen ontvanger. Het geruchtencircuit spreekt over een modulair systeem. Dat zou natuurlijk top zijn, hoewel dat natuurlijk ook niet echt gratis zal worden.

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Prutsie<p>Als ik je was zou ik toch de handleiding eens beter lezen.

Je kunt namelijk gewoon van elke zender de pid,s wijzigen en die wordt ook automatisch opgeslagen.

Teven heb je uitgebreide scan mogelijkheden zoals een transponder scan , een volledige update scan en tenslotte nog een IF scan waarbij de sateliet in stapjes van 5 Mhz volledig wordt gescand.

Bij alle bovenstaande mogelijkheden worden alleen de nieuw gevonden zenders opgeslagen.<p>[ 03-11-2001: Bericht gewijzigd door: Paperclip ]</p>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps.

De pids had ik gevonden, maar handig vind ik het tot nu toe niet. Kan dus wel, maar beetje omslachtig.

De scan had ik dus niet gezien, althans ik zat me af te vragen wat IF inhield.

Zal er nog een aantal uurtjes mee moeten gaan stoeien zeker.

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...