Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb de kathein via hdmi aangesloten op mijn hd ready plasma

de panasonic 42pv60 is hd ready 720p

de kathein kan zowel in 720p als in 1080i ingesteld worden

ik zie geen verschil tussen deze 2 instellingen.

weet iemand wat de beste instellingen zijn ?

trouwens bij normale zenders ook weinig verschil in beeld

tussen de kathrein en de dreambox op scart.

Groetjes

Geplaatst:

Voor SDTV maakt scart of HDMI ook geen bal uit.

Dat je geen verschil tussen 720p en 1080i ziet ligt meer aan je plasma. Die kan gewoon niet het optimale uit het plaatje halen.

Ron

Geplaatst:

De panasonic heeft een native resolutie van 720p, deze instelling heeft dus de voorkeur.

Ik weet niet wat voor hdmi kabel je er tussen hebt hangen, want ik zie een wereld van verschil tussen de UFS910 en een DM7000.

Heb eveneens een 42pv60e ....

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Geplaatst:
Citaat:
Voor SDTV maakt scart of HDMI ook geen bal uit.

In een andere thread heb ik dat ook al aangegeven .... als je de omzetting van digitaal naar analoog en weer terug naar digitaal geheel buiten beschouwing laat (!) en ervan uitgaat dat de sateliet receiver en de tv met exact dezelfde kwaliteit het beeld kunnen scaleren, dan heb je waarschijnlijk wel gelijk.

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Geplaatst:

Hoi realjose

Het verschil zie je ook bijna niet op je plasma tussen 720p en 1080i komt omdat je tv hd ready (1024*768)is, en niet full hd (1920*1080) dus bij 1080i gaat de tv het weer downscalen naar zijn max. resolutie. dus het verschil zie je pas op een full hd tv. correct me if am wrong

Groetjes Rene

Geplaatst:

Blijft altijd lastig dit soort dingen. Ik heb een 42pv70 en zie wel verschil tussen 720p en 1080i. Weliswaar een klein verschil, met name de menu's zijn bij mij in 1080i net iets scherper ondanks het downscalen door de TV.

Gast Satellite Europe
Geplaatst:

Ik heb 'm zelf op 1080i draaien op m'n 42px60 (grijsimport 42pv60) & dat geeft bij HD uitzendingen op mijn Pana 't beste beeld. De scaler die in de Pana werkt zeer goed icm. deze ontvanger! Al moet ik toegeven dat ik bij "gewone" SD uitzending m'n DM7000 'n beter beeld vind geven via RGB-Scart (goede Inox kabel)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen