Ga naar inhoud

Huidige Premiere codering loopt op zijn eind.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

zo moeten kijkers weer extra handelingen uitvoeren om te kunnen blijven kijken... De vraag is alleen hoe lang de NDS beveiliging nog overeind blijft als het populaire Premiere het gaat gebruiken.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

• Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

door een officielle kaart te kopen heb je geen problemen om te kunnen kijken,

er zijn genoeg wegen die leiden naar rome om het te bemachtigen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

• 3 weken later...
Geplaatst:

Heb de NDS kaart voor premiere binnen met de update reciver , deze is gekoppeld aan de kaart , nu kan ik de kaart nog niet updaten met die reciver want premiere heeft het schijnbaar nog niet voor elkaar , heeft de software nog niet vrij gegeven , wat een bende je bent de kaart al 5 weken kwijt en nu doet ie het nog niet , je bataald wel voor een jaar , maar5 a6 weken kan je kaart niet gebruiken.

ppaap

Geplaatst:

dat is extreem vreemd...

op meerdere duitstalige fora waar ik ook lid ben schrijft men dat ie onmiddelijk in je dreambox met CCcam opent na 10 a 20 minuten eerste activering.

en na activering in de bestaande premiere box kun je hem direkt in de dream gebruiken.

waarom heb je ook een nieuwe box

is de oude een niet meer ondersteunde?

cheers

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:

moest mijn kaart omruilen en deze kon in nagra3 of NDS ,heb NDS genomen omdat alles in de toekomst NDS wordt bij premiere , de kaart is gebonden aan de de reciver , deze kost 69,00 euro bij het updaten moet je je klantnr en code , deze is bij het schrijven van je kaart , in voeren met je afst bed.

als die geactiveerd is dan kan je 'm in de dreambox doen en dan werkt deze met CCcam

dat is wat de de dealer mij vertelde en er is ook een begleidend schrijven bij van premiere.

Dus als jij een beter voorstel hebt , of zelf heb gedaan het updaten , hou ik mij aan bevolen.

gr ppaap

Geplaatst:

uh ja nee juist.

je hebt inderdaad nagra3 V12 of NDS

dan is je stelling extreem correct dat je nogmaals moet wachten opdat Premiere het multicrypt uitzenden gaat aanpassen

dat merk je / of dat vertellen ze je pas als je er mee in je maag zit.

dan heb ik ook geen beter voorstel

ik zou je enkel kunnen aanraden aan die dealer (als rad in de maalmolen) nog eens je ongenoegen te vertellen, die dan weer zou kunnen klagen met als doel tenminste een schadevergoeding/korting te bedingen

als de dealer het al op zich wil nemen.

feitelijk is door desinformatie van Premiere en dealer een extreem lange tijd geen ontvangst mogelijk, waar je wel voor betaald hebt

het feit dat je bij een kaart wijziging verplicht bent kosten te maken is eigenlijk al niet juist... maar dat soort akkefietjes heb je dan met dergelijke machtige firma's... dat kan enkel een zogenaamde "Sammelklage" met meerderen dus een aanklacht opstellen en vergoeding afdwingen middels rechter

ofschoon je wel heel wat argumenten hebt

jij werd genoodzaakt wegens een eenzijdige beslissing van Premiere te wijzigen van kaart of CAM

die wijziging koste jou ook nog extra pegels

na die kosten te hebben gemaakt wordt er niet eens prompt geleverd

er zijn wellicht menig advocaten die er brood in zien in deutschland.

cheers

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:

ik kan het niet zelf controleren...

maar ik lees net

prio

P: 9C4:000000 1702:000000, 1801:000501

dan loopt een nds kaart in CCcam

nogmaals of die geactiveerd was/is stond er niet bij

echter als NDS overall nog niet zou werken waarom dan deze positieve melding betreffende een NDS kaart van Premiere op Ihad-Blumi.X

cheers

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:

@Tonskidutch

Het werkt alleen geef die nog niet de datum aan via CCcam 2.09

in ieder geval is het wel in orde en weer beeld met NDS via CCcam , zal mij benieuwen wat premiere doet dat je 4 weken niet heb kunnen kijken en een reciever heb moeten aanschaffen .

ppaap

Geplaatst:

Heb eergisteren ook de nieuwe kaart binnen gekregen met nieuwe ontvanger maar heb hetzelfde probleem als hierboven ... geen update voor de nieuwe officiele receiver. Helaas krijg ik de nieuwe kaat ook niet werkend in een dreambox met cccam, het lijkt erop of deze nog niet geactiveerd is maar zonder de software update kan ik ook niks nakijken. Ben deze ruim 5 weken kwijt geweest, week 6 is nu om en de software update staat geplanned in de komende 2 weken.

Premiere doet hier waarschijnlijk niets aan ... ik kreeg gisteren, de dag nadat ik de nieuwe kaart ontvangen bericht van de winkel dat het abbo afloopt op begin sept, of ik abbo wilde vernieuwen. Na zwaar mijn beklag gedaan te hebben kon ik 20 euro compensatie krijgen bij verlengen op het huidige vol pakket terwijl ik er nu 120 euro bij ingeschoten ben excl de aanschaf van de nieuwe ontvanger a 70 euro ... grrrr

Geplaatst:

en dat voor ouderwetse series bij de meeste zenders , laten we eerlijk zijn.

Het zijn de film en docu en kinder kanalen die wat waarde hebben !

Geplaatst:

Ik vind premiere Krimi een hele fijne zender. Als ik eerlijk ben kijk ik daar heel erg vaak naar smile

Ik geef toe dat het allemaal herhalingen zijn die eerder op de normale tv zenders uitgezonden werden... maar ik ben een grote fan van Duitse Krimi's, en ik mag er graag nog eens naar terugkijken.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Hoi

of dat ook bekend was, weet ik niet

maar ik plaats deze eens ter lering ende vermaak

Citaat:
für 3.57 MHz in CCcam.cfg :

# Smartcard clock speed override

# Setting override specified speed for smartcard.

# Don't add setting unless you're sure what you're doing.

# In 99% of the cases the reader selects the optimal speed.

# Adding this setting either slows your card down, or might destroy it.

#

# SMARTCARD CLOCK FREQUENCY : <device> <freq>

#

# example

#

SMARTCARD CLOCK FREQUENCY: /dev/sci0 3570000

für unteren Slot

und für einen oberen slot dann wohl :

SMARTCARD CLOCK FREQUENCY: /dev/sci1 3570000

Wenn 3.68 MHz besser geht, dann "3680000" eintragen

bron deanu ihad

zolang je maar niet meteen op 6 MHz instelt...

3680000 werd bevestigd dat daarmee de nds v13 goed werkt onder CCcam in de interne kaartlezer

LET WEL OP DE SLOT (boven en/of onder)

cheers

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:

Voor de mensen die problemen hebben om de kaart aan het lopen te krijgen met newcs is dit de oplossing:

Code:
         <parity>odd</parity>          <reset>inverse</reset>          <boxkey>xxxxxxxx</boxkey>

Wanneer je phoenix gebruikt de <reset> regel weglaten. Veel plezier smile

Geplaatst:

Ik kan nu bevestigen dat er geen boxkey nodig is voor deze NDS V13 kaart. Gewoon direct werkend in de DM800 met externe smargo reader en CCcam2.0.9 (zonder Newcs). De entitlements info is niet correct, maar de kaart werkt gewoon zonder problemen.

Om bij het schakelen sneller beeld te krijgen en minder freezes tijdens het kijken is dus inderdaad aan te raden om in de CCcam.cfg de volgende regels toe te voegen:

Code:
SERIAL READER : /dev/usb/tts/0 smartreader+SMARTCARD CLOCK FREQUENCY: /dev/usb/tts/0 3680000 

of indien je de interne reader wilt gebruiken:

Code:
SMARTCARD CLOCK FREQUENCY: /dev/sci0 3680000 

Ook heb ik gemerkt dat de Premiere Direct kanalen pas licht worden zodra je de CCcam.prio file verteld dat hij (zolang het kan) beter via 1801 (Nagra) kan kijken. Op dat moment wordt de kaart dus niet meer gebruikt, maar de keys (die voorlopig nog net iets meer te bieden hebben).

Code:
P: 1801:000501

Zorg dat je deze CCcam.prio ook op je client-ontvangers plaatst (gewoon in /var/etc/ )

Succes,

M_Z

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen