Ga naar inhoud

Huidige Premiere codering loopt op zijn eind.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ook mijn duitse sat-kameraat bevestigd mij, eerdaags krijg ik de kaart, is insturen van de kaart niet nodig.

die oude kun je voor het museeum of de autoruit gebruiken.

wat kan dan als vermoeden opkomen?

dat je contact leverancier van de premiere jaarlijks betaalde abo-kaart jou gewoon een poot uittrekt

en jou onnodig spul aan smeert.

hoe zou je het anders kunnen achterhalen, of een dergelijke retour actie van de kaart + bijbetaling van een nodeloze nieuwe receiver in jou geval wenselijk en/of noodzakelijk is?

niet immers je kunt niet zelf naar Premiere bellen gezien de nationale licensie problematiek.

je gelooft die leverancier.

wel de mijne (sat-hobbyist) heeft geen winstbejag, het is een vriend die met mij een wissel is aangegaan.

advies is (mede gezien de reeds werkende gewisselde kaarten) geen retour-actie van de kaart en geen aankoop van nieuwe receivers te verrichten.

wetende dat de leveranciers exact dezelfde info hebben en de procedure kennen is er immers enkel een gesprek nodig en misschien een beetje administratieve kosten en porto-kosten.

maar geen bedragen die 1 doorsnee administratie uurloon te boven gaan.

cheers

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

• Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

ik heb tegen vrijdag m'n kaart ook en doe het zoals vorige poster en heb ook geen last van aankoop nieuwe receiver ofzo.

enige dat die voorstelde als ik volgend jaar weer een kaart wil ik miss een reciever kan kopen van de goedkoopste soort voor premiere zodat ik een boxkey heb voor premiere en er geen problemen kunnen zijn.

we zien wel want er staat veel te verschuiven in hun aanbod.

premiere 4 (de filmzender) zou meer series doorgeven.

een soort film/serie zender,en dan andere zenders die wegvallen en dan andere die in de plaats komen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:

en vandaag m'n kaart ontvangen en het werkt,enkel zoals 1 van de posters zegt is de datum niet correct,

hoop dat de kaart zijn update's mooi doorkrijgt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Konig FTA20

• 2 weken later...
Geplaatst:

Lokaal loopt de kaart prima in mijn DM800 CCcam2.0.9 maar in de slaapkamer op mijn DM500 heb ik last van freezes om de 10-15 seconden. Heel korte freeze (minder dan een seconde). Op IHAD heb ik gelezen dat het opvoeren van de taktfrequentie een oplossing kan bieden maar ik ben bang mijn kaart te verknoeien. Tot hoever zou ik kunnen gaan? Er wordt gesproken van 7 Mhz zelfs... Iemand nog ervaringen ?

M_Z

Geplaatst:

o jee absoluut niet doen zonder de juiste kaart en instelling te hebben

lees 4x en laat het eventueel bevestigen door medegebruikers.

op Ihad staat inderdaad iets (van zeer recent) betreffende de v13 kaart die op 357000 beter loopt.

maar kijk eerst effe goed naar je type kaart en de "bekende" bijbehorende kloksnelheid

doorbranden wegens verkeerde informatie, is echt extreem vervelend.

Code:
# Smartcard clock speed override# Setting override specified speed for smartcard.# Don't add setting unless you're sure what you're doing.# In 99% of the cases the reader selects the optimal speed.# Adding this setting either slows your card down, or might destroy it.##        SMARTCARD CLOCK FREQUENCY : <device> <freq>## example##SMARTCARD CLOCK FREQUENCY: /dev/ttyUSB0 6000000
enkel als voorbeeld > niet testen met deze

Of

#SMARTCARD CLOCK FREQUENCY: /dev/sci0 6000000

Of

#SMARTCARD CLOCK FREQUENCY: /dev/sci1 6000000

om het te activeren natuurlijk # weglaten in de cfg.

overigens is dat per slot /dev/sci0 of /dev/sci1 hopelijk separaat te regelen... maar ook dat is niet openbaar op een forum te vinden met de desbetreffende bevestigingen van betrouwbare sathobbyisten.

ik zou er dus heel voorzichtig mee zijn

als ik naar de meeste antwoorden kijk van desbetreffende discussie op ihad (en dat moet al een waarschuwing zijn)

hebben degene die daar zo druk zijn met klok-frequenties adviseren erg weinig berichten op naam.

a) het zijn pseudoniemen voor vaste leden die het verbranden niet op hun naam willen krijgen

B) het zijn leden die maar wat aanklooien

c) het zijn leden die bewust onkunde en desinformatie verbreiden

wat dacht je hoe premiere nu ervoor staat met haar nieuwe beveiliging?

voorzichtigheid dus

cheers

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:

na nogmaals het een en ander door te hebben gelezen;

(ook mijn eigen eerder geplaatste adviezen heroverwegende)

1)de oude N2 loopt normaal op 600000

2)de nieuwe v13 loopt volgens (meerderheid) streamboard ook prima op 600000

(let wel er is een nagra en nds versie, maar ook daarbij is 2) waar)

de interne kaartlezers worden die echt separaat aangestuurd? dat is nergens te lezen en hoe ook meetbaar?

waarom zou je plots ook met de kloksnelheid moeten shufflen?

enkel daar we met CCcam 2.09 problemen ondervinden...>

dus CCcam heeft die cache van caid en pids nog niet op orde.

kijk bijvoorbeeld ook maar naar de bugfix readme.txt van oudere versies

eigenlijk is de CCcam 2.09 achterhaald en nodig aan update toe.

maar goed wat te doen als je interne share niet goed loopt

volgens de meerderheid van de berichten die ik gelezen heb kun je de emm blocken waardoor er veel minder belasting plaats vindt.

cheers

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

• 2 weken later...
Geplaatst:

De overschakeling wordt inderdaad ergens in october verwacht... De abonnees krijgen nu een nieuwe Nagra of NDS kaart toegestuurd...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Ik ben benieuwd of de bytacrypt codering van premiere wel ongewijzigt blijft.

Geplaatst:

betacrypt zal na de allerlaatste gewisselde kaart absoluut niet meer worden aangeboden.

je kunt overigens ook nu al zien

dat er heel veel andere crypts gebruikt worden die te maken hebben met alle dochters en nichtjes abonnementen in het duitstalige gebied:

oostenrijk / zwitserland / duitsland per sat en kabel

arena

premiere

premiere austria

premiere star

en de pakketten met dvb-s ~ dvb-s2 in SD en/of HD.

daarmee maakt premiere het zichzelf moeilijk maar betacrypt zal de eerste slachtoffer gaan worden.

cheers

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:

Omdat je over betacrypt niets hoort,en premiere wel die codering nog gebruikt providernummer 1702 is dat.

Geplaatst:

echt betacrypt bestaat niet meer, men gebruikte nagra in een betacrypt tunneling.

Je maakt de decoder wijs dat het betacrypt is op de decoders die geschikt zijn voor betacrypt, maar het is gewoon nagra.

Mensen die decoders hebben die nu nagra zijn en ze kunnen ze naar NDS migreren krijgen een nds kaart.

Mensen die nagra hebben, maar decoder kan niet naar nds gemigreerd worden krijgen nagra3 kaart.

Mensen die betacrypt hebben, die hadden voorheen een nagra tunnel systeem, krijgen aanbod voor nieuwe decoder.

Geplaatst:

Nou, ik heb mijn nieuwe PW kaart binnen, denk Nagra-3

Zal er eens mee gaan testen het weekend.

Iemand al ervaring over de juiste CCcam settings?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Nieuwe kaart is binnen, 1e resultaten van de Nagra-3 SO2 kaart:

Op de server nog niet echt getest, maar op de box (800) loopt ie wel, maar niet top.

CCcam verliest steeds de connectie met de kaart, gaat initialiseren en vindt hem dan weer. Soms met gevolg voor beeld, soms niet.

Maar dan op de box natuurlijk, dus op een server zal dat niet soepel lopen.

Maar gelukkig, kaart loopt wel. Ik denk dat spelen met de frequentie nodig wordt de kaart stabiel te krijgen.

Iemand suggesties hiervoor? Op welke frequentie loopt de kaart normaal gesproken?

Gegevens oude kaart:

card reader /dev/ttyUSB3

handled 118(59) ecms and 8(8) emms

Caid 1702 Betacrypt ACS 384

Cardserial xxxxxxxxxx (abc721)

Card Type : DNASP120 RevC20

Chid 7D27 - 2005/11/25 until 2008/12/22

Chid 03DE - 2005/11/25 until 2008/12/22

Chid 7D23 - 2005/11/25 until 2008/12/22

Chid 04CE - 2005/08/01 until 2008/12/22

Chid 7D21 - 2005/11/25 until 2008/12/22

Chid 7D2B - 2005/11/25 until 2008/12/22

Chid 7D22 - 2005/11/25 until 2008/12/22

Chid 00F0 - 2006/06/10 until 2008/12/22

Chid 05DC - 2006/06/10 until 2008/12/22

Chid 03F2 - 2005/11/25 until 2008/12/22

Gegevens nieuwe kaart:

card reader /dev/sci0

handled 11(11) ecms and 6(6) emms

Caid 1702 Betacrypt ACS 384

Cardserial xxxxxxxxxx (7ab65f)

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

mijn NDS kaart heb ik aangepast omdat die niet snel genoeg kon inlezen.

SMARTCARD CLOCK FREQUENCY: /dev/ttyUSB4 3680000

card reader /dev/ttyUSB4

handled 617(560) ecms and 1(0) emms

Nds card *******

Entitlement info

1389 33-02-2002

Konig FTA20

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen