Jan Ambers Geplaatst: 6 februari 2008 Geplaatst: 6 februari 2008 Ik stel tot mijn verbazing vast dat windows-XP geen DVD-CD-RW meer herkent, terwijl die nog in de opstart menu staat! Soms help heropstarten, maar ook INCD herkent die niet... Spijbot en virscan hebbeb geen luizen gevonden???! Ook in apparaatbeheer is ie er niet meer en toevoegen herkent ie ook niet! As je 'm toch ziet in verkenner of aparaatbeheer en je vraagt eigenschappen: drive is niet toegankelijk! Kan opdracht niet uitvoeren door een fout inI/O app! ????
Ome Merde Geplaatst: 6 februari 2008 Geplaatst: 6 februari 2008 opstartmenu ? je bedoeld de bios ? wat gebeurd er als je systeem eens hersteld naar een punt waarvan jij er zeker van bent dat de drive(s) het nog wel deed ? merDe deze ruimte is te huur
Jan Ambers Geplaatst: 6 februari 2008 Auteur Geplaatst: 6 februari 2008 In blauwe opstartscherm (bios) zit ie in.. Heropstarten en soms werkt het!! Zoals een bistabiele funktie????? Momenteel doet ie het weer! Geen vuiltje aan de lucht! Voor hetzelfde morgenvroeg njet!
Ome Merde Geplaatst: 6 februari 2008 Geplaatst: 6 februari 2008 meerdere drives in je systeem toevallig ? op dezelfde IDE kabel ? controlleer je master/slave settings eens. misschien is het je nog nooit opgevallen of is er onlangs iets verandert aan je configuratie ?? merDe deze ruimte is te huur
exciter Geplaatst: 6 februari 2008 Geplaatst: 6 februari 2008 Had iets soortgelijks, toen bleek de dvd drive gewoon bijna dood te zijn. Na nog een week deze onzekerheid gaf deze helemaal niet meer thuis... TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver HTC HD2 Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB
Jan Ambers Geplaatst: 7 februari 2008 Auteur Geplaatst: 7 februari 2008 Nu doet ie het weer perfekt! Op SATA lijn 0/1 zit een HDD Op SATA lijn 2/3 zit Optiarc DVD/CD RW drive Gescheiden omdat kwa snelheid de een de ander niet zou tegenhouden... Op het ogenblik dat ie niet aangesproken kon worden zag ik in hardware en app beheer geen cd rom, en kon er geen installeren! Opnieuw opstarten en ie stond er??? Toch gek!
Gast Richard7 Geplaatst: 7 februari 2008 Geplaatst: 7 februari 2008 Jeetje Jan, jij hebt toch ook wel mazzel met je spullen Ik neem aan dat de jumpers op de drive zelf goed staan, anders zou het de hele tijd mis gaan. Dan kun je nog even controleren of de kabel goed ingestoken zit op moederbord en drive. Verder kan er eigenlijk niks mis gaan. Wel is bekend dat Optiarc (Nec) een 'foute' batch heeft gehad met ook wisselende lees/schrijfresultaten. Als-tie nog niet te oud is zou ik bij problemen garantie claimen. Succes!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen