Ga naar inhoud

Alice zegt dat internet aangesloten is maar heb nog KPN-kiestoon?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Mijn buurman heeft Alice genomen (comfort dacht ik dus telefoon en internet). Zou op 16 januari aangesloten worden. Ik heb de copperjet aangesloten maar ADSL lampje gaat niet branden. De setup in de router bekeken; hij probeert te verbinden maar dat lukt niet.

Als mijn buurman zijn telefoon rechtstreeks op de telefoon-socket aansluit, heeft hij nog steeds een directe telefoonlijn terwijl de telefoon via de copperjet zou moeten werken.

Veel gebeld met Alice maar tot dusver nog helemaal geen reactie anders dan dat het zou moeten werken.

Help me even: het feit dat mijn buurman nog kan bellen via een rechtstreekse aansluiting betekent toch dat de knop nog niet om is van KPN naar Alice of heb ik het nu helemaal mis? Ik dacht dat als je geen kiestoon meer hebt via de rechtstreekse aansluiting dat dan de lijn omgelegd is.

Klopt het wat ik zeg? Hebben jullie nod advies?

Alvast bedankt, mede namens de buurman

Geplaatst:

klopt. als je "uit de muur" een kiestoon hoort, is ie van KPN. kiestoon uit je telefoon terwijl deze op je modem is aangesloten, dan is ie van je ISP (Alice). hiervoor moet je ADSL lichtje wel gaan branden.

als die nog niet brandt is er geen sync (geen signaal). even aan de bel trekken bij Alice dus

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

Als je overgaat van KPN naar Alice heb je een overgangsperiode van 2 tot 3 weken.

Je krijgt een tijdelijk nummer.

Als je de splitter aansluit en het tijdelijk nummer belt, kun je

controleren of je nummer via Alice is geaktiveerd.

Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen