Soulman Geplaatst: 7 februari 2008 Geplaatst: 7 februari 2008 Kan iemand mij helpen? In het statusscherm van mijn linksys router zie ik allerhande gegevens. De dns's, het extern ip-adrse, de mtu, subnetmask etc. Allemaal herkenbare gegevens en adressen. Alleen bij de default gateway staat een mij onbekend 195.190. etc adres. Wie weet of dit klopt? Moet hier een voor mij bekend adres staan of niet? Ik heb een oud speedtouchmodem, daarachter de router. Bij de setup gegevens in de router staat de gateway 10.,,,,138 van de speedtouch. In m'n netwerk is de gateway het ip van de router. thx Nokia Dboxen Sportster Neutrino, DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli 88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB
WPW Geplaatst: 7 februari 2008 Geplaatst: 7 februari 2008 Origineel bericht van: Soulman In m'n netwerk is de gateway het ip van de router. thx Het lokale adres van de DSL (internet)modem. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
RS2000 Geplaatst: 7 februari 2008 Geplaatst: 7 februari 2008 Origineel bericht van: Soulman Kan iemand mij helpen? In het statusscherm van mijn linksys router zie ik allerhande gegevens. De dns's, het extern ip-adrse, de mtu, subnetmask etc. Allemaal herkenbare gegevens en adressen. Alleen bij de default gateway staat een mij onbekend 195.190. etc adres. Wie weet of dit klopt? Moet hier een voor mij bekend adres staan of niet? Ik heb een oud speedtouchmodem, daarachter de router. Bij de setup gegevens in de router staat de gateway 10.,,,,138 van de speedtouch. In m'n netwerk is de gateway het ip van de router. thx Je bedoeld zeker het statusscherm van je modem, want je hebt het 2 keer over de gateway van je linksys router? Dat je modem een voor jou onbekend gateway adres heeft klopt, dat is de gateway naar het internet toe voor jouw modem.
Soulman Geplaatst: 7 februari 2008 Auteur Geplaatst: 7 februari 2008 Ik kan in de router de status opvragen, heet status-router. Daar staat een reeks herkenbare gegevens met ook dat 195. ip-adres. Die ken ik dus niet, die stel ik nergens in. Zie hieronder; Login Type : PPTP Login Status : Connected IP Address : 213 etc Subnet Mask : 255.255.255.255 Default Gateway : 195.190.249.31 DNS 1 : 194.109.6.66 DNS 2 : 194.109.9.99 DNS 3 : 194.109.104.104 MTU : 1460 Nokia Dboxen Sportster Neutrino, DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli 88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB
RS2000 Geplaatst: 7 februari 2008 Geplaatst: 7 februari 2008 Dat klopt dat je hem zelf niet instelt, dat wordt automatisch toegewezen.
Soulman Geplaatst: 7 februari 2008 Auteur Geplaatst: 7 februari 2008 OK bedankt. De reden dat ik hiermee kwam is omdat thuis "het internet" het vandaag niet deed. Wat er nou fout was vandaag weet ik niet maar alles werkt. Misschien KPN werk in centrale... Nokia Dboxen Sportster Neutrino, DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli 88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen