ronaldsl Geplaatst: 7 februari 2008 Geplaatst: 7 februari 2008 Hoi Ik heb er al eerder over gepost. IK krijg mn draaibare niet voor elkaar, en ik ben ook ziek van het heen en weer lopen.. Heel simpel, is er iemand uit de buurt van Leeuwarden, die zegt...ach man DAT is zo simpel... Benzinekosten en tijd worden uiteraard in overleg vergoedt. Groet, Ronald
ronaldsl Geplaatst: 7 februari 2008 Auteur Geplaatst: 7 februari 2008 jeeeeeee had me bijna al 86 biertjes gekost ..... Niemand ?
Gast Bertje1972 Geplaatst: 7 februari 2008 Geplaatst: 7 februari 2008 Hoi Ronald, Ik woon te ver weg.... Maar ken het probleem. Het is misschien wat extra werk, maar in het uiterste geval je ontvanger, eventueel de positioner en televisie naar buiten slepen. Zo heb ik het hier ook gedaan. Dat is bij een draaibare opstelling vaak het handigst. Succes ermee!
Eduard07 Geplaatst: 7 februari 2008 Geplaatst: 7 februari 2008 Origineel bericht van: ronaldsl jeeeeeee had me bijna al 86 biertjes gekost ..... Niemand ? Hoi Ronald, Wat voor draaibare heb je? Belangrijk is dat je schotel perfect waterpas staat. Je nulpunt (dus het exacte midden van de boog die de schotel gaat draaien) is Sirius. Van daaruit ga je oost en west stap voor stap en beurtelings satelieten toevoegen. MVG, Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
YUGI Geplaatst: 7 februari 2008 Geplaatst: 7 februari 2008 paal waterpas,buis waar de schotel aankomt recht naar beneden,ook waterpas.schotel aan de buis van de motor.met een kompas het zuiden op zoeken,achter de schotel gaan staan.er voor zorgen dat je alles hebt aangesloten,dan sirius op de sat ontvanger selecteren en transponder 4 of 5 dit is voor het signaal.en nu dan proberen de sirius te vinden.motor zo vast draaien dat je nog kleine stukjes kan draaien en de schotel nog licht op en neer kan bewegen.als alles waterpas staat en je hebt de schotel pal op het zuiden kan het haast niet mis gaan. en GRADEN zijn GEEN centimeters dus kleine stukjes milimeter werk dus. gewoon blijven proberen. gr
WPW Geplaatst: 7 februari 2008 Geplaatst: 7 februari 2008 Zit er egt geen satshop in de buurt met een satlook ofzo?? gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
sevensheaven Geplaatst: 7 februari 2008 Geplaatst: 7 februari 2008 Ik heb wel een url voor je met een hele goede duidelijke ned beschrijving,met instellingen erbij(latitude en zo) PM me je email adres maar. Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor
HJS Geplaatst: 7 februari 2008 Geplaatst: 7 februari 2008 Bij jou op het zuidvliet zitten twee satshops en op de schrans zit er ook één, helaas heb ik zelf geen ervaring met draaibare opstellingen. DB 7025&500 WF T90 nog in schuur staan en nu triax 78cm A1,A2,A3,hotbird. VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme
Gast sjecko Geplaatst: 7 februari 2008 Geplaatst: 7 februari 2008 Als je alles goed heb ingevuld in je receiver gewoon de schotel naar 19.2 astra draaien en dan uitrichten je moet wel zorgen dat je opstelling mooi waterpas staat.
Gast Auggie Geplaatst: 8 februari 2008 Geplaatst: 8 februari 2008 Mastbuis waterpas. Rotor in 0° draaistand. Rotor op de buis, met een hoek van 53° (Leeuwarden). Schotel op de rotorbuis, zó dat ie bijna 90° vertikaal staat, boven ongeveer één centimeter naar achter hellend. Gehele mastbuis of alleen rotor-en-schotel precies op het zuiden richten: zon om 13 uur, momenteel, meen ik. LNB aan ontvanger - dus rotor er tussenuit. Ontvanger op Sirius, en FTA-kanaal instellen. Geluid TV hard, en schotel op ontvangst afstellen. Schotel nastellen met de signaalmeters op de ontvanger. Rotor aansluiten. Je kunt twee walkietalkies kopen - 25 euro bij bouwmarkten - en er één bij je TV leggen, zodat je niet steeds naar beneden hoeft te lopen, om te horen of je ontvangst hebt. Mocht je een satellietkaart in je PC hebben, probeer het dan eens met fastsatfinder: die roept de ontvangstkwaliteit in procenten.
Ou-Tannu Geplaatst: 8 februari 2008 Geplaatst: 8 februari 2008 Precies alleen ik had t in de regen.. dus ik had ipv 5E... 8W te pakken.. nouja de belangrijkste sats voor mij werken oh en Lwd das niet zo ver vanaf hier Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
ronaldsl Geplaatst: 8 februari 2008 Auteur Geplaatst: 8 februari 2008 zo raak ik dat bier dus niet kwijt ! ha ha ha
Henksat Geplaatst: 8 februari 2008 Geplaatst: 8 februari 2008 Origineel bericht van: ronaldsl zo raak ik dat bier dus niet kwijt ! ha ha ha Vooral niet als je in Leeuwarden woont, krijg ik nooit een visum voor. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
ronaldsl Geplaatst: 8 februari 2008 Auteur Geplaatst: 8 februari 2008 als je me wilt helpen, smokkel ik je wel binnen........
Henksat Geplaatst: 8 februari 2008 Geplaatst: 8 februari 2008 Origineel bericht van: ronaldsl als je me wilt helpen, smokkel ik je wel binnen........ Daarvoor zit je toch iets te ver weg... Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen