Satwatcher Geplaatst: 9 februari 2008 Geplaatst: 9 februari 2008 Origineel bericht van: WPW Origineel bericht van: satbird2002 niet iedereen is even belangrijk voor topfield het is nog nieuw dit probleem, zelf informeren bij bron zou een duidelijker antwoord kunnen verschaffen Ja er staat wat op stapel, nee er word nog niks officieel naar buiten gebracht. De redenen zijn simpel, eerst onderzoeken of een hardware fix alles oplost, 2. hoe simpel kan het worden zodat iedereen dit kan doen (goede handleiding met foto's), 3. is er wel voldoende voorraad en hoe gaat dit verpakt worden zonder dat het kapot is voordat het geplaatst is. 4. moet er een speciale pastic chiptang mee, en ga zo nog maar even door. Ze weten bij topfield ook wel wat er speelt maar even 'snel' wat doorvoeren zonder goede planning levert alleen maar meer ellende op. Wat er ook gaat gebeuren dit zal en moet 'de' oplossing gaan worden, eerder word het niet uitgerolt. De ontvanger is al diverse malen voordat hij "geforceerd" op de markt te zijn gebracht uitgesteld omdat men helemaal niet zeker was over de hardware. Ik weet dat ook de Nederlandse importeur deze ontvanger helemaal niet zo snel op de markt had willen brengen maar eigenlijk voor het blok werd gezet door Duitse import in Nederland in grote getalen beschikbaar werd. De geforceerde lancering/uitlevering in Duitsland is ook Topfield gedeeltelijk aan te leveren. Men wilde als eerste met een HDTV PVR ontvanger op de Duitse markt komen en voelde de hete adem van andere merken, onder andere Technisat en Homecast, in de nek. Naar nu blijkt lijkt het allemaal verkeerd te zijn uitgepakt en zijn de problemen naar het lijkt niet softwarematig op te lossen. Maar begrijp ik nu goed dat men kopers zelf of de detailhandel de eventuele hardwarematige modificatie wil laten uitvoeren? Ik denk dat je als koper toch wel van te voren enige zekerheid van kundigheid van de reperateur mag verwachten. En chip vervangen lijkt me niet iets wat een routineklusje genoemd kan worden. Overigens is het niet goed om Sigma hierover af te gaan kraken. Sigma is niet Topfield. En ik kan begrijpen dat Sigma liever wacht op officiële bevestiging van Topfield. Het is ook goed om overigens erbij te zeggen dat er inderdaad steeds meer geluiden uit de handel hierover te horen zijn maar dat Topfield officieel nog helemaal niets heeft bekend gemaakt. Satwatcher ---------------------------------------
Beobuddy Geplaatst: 9 februari 2008 Geplaatst: 9 februari 2008 [quote=Satwatcher Maar begrijp ik nu goed dat men kopers zelf of de detailhandel de eventuele hardwarematige modificatie wil laten uitvoeren? Ik denk dat je als koper toch wel van te voren enige zekerheid van kundigheid van de reperateur mag verwachten. En chip vervangen lijkt me niet iets wat een routineklusje genoemd kan worden. Ik ben wel benieuwd om welke chip het moet gaan. Als er een beschrijving is van welke en andere bijkomstigheden, laat ze dan de onderdelen maar mijn kant op sturen. Ik zet mijn hetelucht bout aan en bakken maar. Liever dat, dan weken wachten voor je hem weer terug krijgt. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 9 februari 2008 Geplaatst: 9 februari 2008 Eerlijk gezegt hoop ik dat Topfield wel snel met een verklaring komt, met het geen wat er moet gebeuren. Stuur anders ook een mail naar Topfield, heb ik ook gedaan. Doe dat wel in het Engels, anders krijg je hem terug. Zodra ik antwoord heb, laat ik dat direct weten. Ik neem ook aan, als er iemand anders eerder bericht hierover heeft, dat hij, of zij, dat ons ook meedeelt.
aquasat Geplaatst: 9 februari 2008 Geplaatst: 9 februari 2008 Rustig afwachten. Topfield direct mailen heeft toch weinig zin. Zij zullen verwijzen naar de winkel waar je hem gekocht hebt zodat het normale service kanaal gebruikt zal worden.
riji Geplaatst: 9 februari 2008 Geplaatst: 9 februari 2008 De chip zal door de geauthoriseerde dealers zelf mogen vervangen worden. Het zou om de besturing van de CI-modules gaan.
winwiz Geplaatst: 9 februari 2008 Geplaatst: 9 februari 2008 Origineel bericht van: riji De chip zal door de geauthoriseerde dealers zelf mogen vervangen worden. Het zou om de besturing van de CI-modules gaan. Ik volg dit met belangstelling. Maar ik mag dan wel hopen dat de betreffende besturing in een voetje zit. 90% van de "geautoriseerde" dealers heeft echt geen mogelijkheden of kennis om smd te (de)solderen... Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 10 februari 2008 Geplaatst: 10 februari 2008 Riji, U schrijfd hieronder, De chip zal door de geauthoriseerde dealers zelf mogen vervangen worden. Het zou om de besturing van de CI-modules gaan. Mag ik je vragen hoe U aan deze gegevens komt,of hoe betrouwbaar zijn deze ?
Gast Henri Aalten Geplaatst: 10 februari 2008 Geplaatst: 10 februari 2008 Zijn die dan op zondag open, dan men dit nu ineens weet !!
riji Geplaatst: 10 februari 2008 Geplaatst: 10 februari 2008 Ik heb de info van een geauthoriseerd dealer.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 10 februari 2008 Geplaatst: 10 februari 2008 Het gaat dus om de chip, voor de besturing van de cam ? Of doet die chip meer zaken regelen. Ik gebruik nu de Pover can Pro, deze werkt perfect. Is het dan nodig om die chip te laten vervangen?
WPW Geplaatst: 10 februari 2008 Geplaatst: 10 februari 2008 De PcP schakelt die chip uit vandaar dat'tie cam lekker werkt. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast Henri Aalten Geplaatst: 10 februari 2008 Geplaatst: 10 februari 2008 Wat doet die chip verder dan, alleen de can regelen
riji Geplaatst: 10 februari 2008 Geplaatst: 10 februari 2008 Het zou meer in het bijzonder om problemen gaan bij het gezamelijk gebruik van 2 CI-modules. Meer weet ik echt niet.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 10 februari 2008 Geplaatst: 10 februari 2008 Afwachten, wat Topfield er over gaat vermelden.
Murdock Geplaatst: 11 februari 2008 Geplaatst: 11 februari 2008 Ik heb zojuist behoorlijk wat berichten aan moeten passen vanwege het noemen van bedrijfsnamen! Dit is tegen de regels, welke jullie allemaal kennen! Ook een verbasterde bedrijfsnaam, dus gevuld met sterretjes maar voor iedere idioot te achterhalen welk bedrijf je daarmee bedoelt is verboden. De eerstvolgende die in dit topic weer zomaar een bedrijfsnaam noemt krijgt een ban van 14 dagen! Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen