Edwin Geplaatst: 7 februari 2008 Geplaatst: 7 februari 2008 Heb hier een eender stomme vraag gekregen, waar ik ook niet direct kan op antwoorden. In het chinees staat elk symbool voor een woord. Zij hebben dus enkele duizenden symbolen ter beschikking om te schrijven. Maar hoe voeren ze dit in op een pc. M.a.w hoe kan men in het chinees op een pc schrijven, met een pc toetsenbord ???
Pionewbie Geplaatst: 7 februari 2008 Geplaatst: 7 februari 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Chinese_input_methods_for_computers
Psychosammie Geplaatst: 8 februari 2008 Geplaatst: 8 februari 2008 Inderdaad. En dan draait er een stukje software waarmee ze met een paar toetsen de karakters kunnen kiezen. Dat gaat dus heel snel. Toen ik in China was duurde dat even voor dat ik erachter was. Want even een meeltje met hotmail wordt dan ineens heel lastig Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Edwin Geplaatst: 8 februari 2008 Auteur Geplaatst: 8 februari 2008 Dank u wel voor deze uitleg. Dit maakt veel duidelijk. Groetjes Edwin
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen