Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

N1500 - N1700, die hebben ondertussen wel een zeldzaamheids waarde, die kom ik niet meer veel tegen.

Probleem met die optische mediadragers is, dat die in een relatief korte tijd onleesbaar kunnen worden.

Bij een band kan er best een stoorstreep in het beeld zitten, maar afspelen gaat dan nog meestal wel.

Mits goed bewaard kun je de magneetbanden over 30 jaar nog steeds afspelen.

Veel succes met de backup klus.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• 2 weken later...

Gast audiofiel
Geplaatst:

DVD bagger? Ik heb niet zulke ervaringen.

De meeste DVD-R schijfjes die je in Nederland in de winkel kunt kopen, die zijn bagger, ja. Maar je hebt ook goede TDK+/-R en bv Verbatim.

Ik ondertitel films (die niet uitgebracht zijn) en verkoop die op het internet, allemaal TDK-R (ink jet printable, koop ik in het buitenland voor 0,29 eurocent p/s!). En gebrand op Pioneer drives. Nooit 1 klacht gehad. En die zijn voor 70 jaar gegarandeerd. Ook kun je van bekraste CD's DVD's een laagje laten 'afschuren' aan de glimmende kant en dan doen ze het meestal weer. En je hebt ook DVD's met krasvaste laag.

VHS en DV is allebei tape. Heeft ook risico's, slijten, breken. En het is duurder.

En ik moet het eerste argument nog horen waarom een goede DVD-/+R niet beter is dan VHS. Je kunt altijd een 1 of 2 reserve DVD's branden. Zijn goedkoper dan lege VHS banden destijds.

Als recorder kun je ook een hele mooie Panasonic super VHS kopen. Die heeft zelf tracking regelaars om de opnames van verschilllende recorders te optimaliseren.

Google hier maar eens op: Panasonic NV HS1000. Als je geen haast hebt, vind je wel een mooie gebruikte.

En nog belangrijker; die hebben een uit 1 stuk gegoten die-cast aluminium loopwerk. Stuk duurzamer dan die plastic troep van JVC.

Dat JVC VHS heeft uitgevonden is semi-wijsheid; ze hebben het van Philips gekocht, ietsje aangepast en VHS genoemd. En ze hebben nooit echt goede recorders gebouwd.

En het "front-loading" principe komt van Sharp. Al zorgde dat voor nog meer problemen... S-VHS was wel hun ontwikkeling.

Alleen Mitsubishi bouwde ook vrij goede, ook met een stalen chassis maar niet helemaal uit 1 stuk.

En als je zo'n grote belangrijke VHS collectie hebt, zoals je zelf zegt, waarom koop je dan niet 1 goede recorder? Je schreef je dat je daar geen geld aan uit wilt geven??? Snap ik niet.

Het kleine broertje van de Pana 1000. De Panasonic NV-HS800 edit S-VHS recorder staat nu voor 135 Euro te koop op de bekendste 'plaats' die als 'markt' fungeert. Izgs met weinig draaiuren, boekjes en AB. Ik zou er niet over na hoeven denken.

Geplaatst:

Citaat:
Ik ondertitel films (die niet uitgebracht zijn) en verkoop die op het internet,

Ten eerste is wat jij doet ongelofelijk illegaal en staan daar enorme boetes en nog veel hogere schadeclaims op.

Ten tweede krijg ik het gevoel dat je een soort verkapte reclame voor jezelf aan het maken bent met je illegale DVD kopie handel-verkoop.

Als ik ooit van 1 lid hoor, dat je via deze site ook maar 1 illegale DVD verkocht hebt (ook als dat via PM gebeurt) knikker ik je meteen van sat4all af, gevolgd door een IP ban.

Ron

Gast audiofiel
Geplaatst:

Dat slaat dus nergens op en die toon al helemaal niet.

Ik zeg toch niet welke films dus hoe wil je die ooit aanprijzen?

Ten tweede ondertitel ik alleen films waar de filmmaatschappijen te beroerd zijn om zelf uit te brengen omdat ze er geen miljoenen mee kunnen verdienen.

En dus blijven die films voor ons (en de hele Engelstalige wereld) achter slot en grendel.

Dat is een soort inbreuk op het recht om cultureel erfgoed te kunnen zien. Inkomstenderving hebben ze er ook niet door want kopen toen mensen het toch niet als ze het niet kunnen verstaan.

Het is ook geen piraterij en een soort grijs gebied.

Daarom laten ze me ook met rust op het internet.

Die maatschappijen zouden gewoon hun rechten moeten verkopen aan kleinere maatschappijen die ze wel uit willen brengen maar dat doen ze niet.

Hier op dit forum proberen te verkopen zou wel heel kortzichtig zijn en ook nog eens een veel te kleine markt. Ik verkoop genoeg en internationaal. En ik ben gelukkig ook niet de enige.

Als ik zo aangesproken wordt, dan blijf ik gewoon weg op dit forum. Ik schrijf altijd lang, opbouwend, argumenterend en met inhoud. Iets wat niet van iedereen gezegd kan worden.

Maar ik kan het ook net zo goed laten.

Even voor de duidelijkheid, geen PM's naar mij sturen over welke films ik ondertitel want daar reageer ik natuurlijk niet op. En daar ging het ook helemaal niet om.

Over auteursrechten gesproken, minstens de helft van de gebruikers van dit forum kijkt (half) illegaal betaalzenders. Ik overigens niet.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen