Ga naar inhoud


dial plan instellen voor linksys spa


Gast Cobus R

Aanbevolen berichten

Ik heb dus een linksys spa 3201 nou zoek ik een dial plan waar in staat dat ik dus door kan schakelen met de pstn lijn dus de kpn *21*nummer# en met #21# er weer af kan halen wie heeft zon dial plan voor mij ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

@ome merde,

 

Ik had op en PM van cobes R gereageerd. en hem wat sugesties gedaan. Via email wat screendumps van mijn SIPURA instellingen toegezonden. Had geen zin om alle privacy gevoelige informatie te verwijderen, derhalve ook geen behoefte deze screendumps onder de vele lezers te brengen.

 

Voor een ieder, in de SPA 3102/3000 is het mogenlijk om via de USER 1 tab via de Call Forward Settings mogenlijk je vaste lijn door te schakelen, wel dien je er dan voor te zorgen dat er op tabblad PSTN een accout staat wat geregistreerd is.

Nadeel van deze optie is dat je voor het in en uit schakelen steeds het nummer dient weg te halen of toe te voegen bij de Call Forward Settings.

Voordeel is natuurlijk dat je doorschakeling dan via een voip provider loopt en goedkopers is dan KPN

 

@cobes R

 

Optie is welicht nog om eerst te kiezen voor de buitenlijn en daarna *21*telefoonnummer#

Kan dan met <#0,:>x.<:@gw0>|

eerst #0 ingeven, je hoort dan een kiestoon, daarna geef je *21*telefoonnummer#

 

Of wellicht werkt het volgende, indien er altijd naar hetzelfde nummer wordt doorgeschakeld

<#8,:><:*21*nummer#@gw0>|<#7,:><:#21#@gw0>

 

#8 inschekelen doorschakeling

#7 uitschakelen doorschakelin

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: borsjea

Optie is welicht nog om eerst te kiezen voor de buitenlijn en daarna *21*telefoonnummer#
Kan dan met <#0,:>x.<:@gw0>|
eerst #0 ingeven, je hoort dan een kiestoon, daarna geef je *21*telefoonnummer#

Of wellicht werkt het volgende, indien er altijd naar hetzelfde nummer wordt doorgeschakeld
<#8,:><:*21*nummer#@gw0>|<#7,:><:#21#@gw0>

#8 inschekelen doorschakeling
#7 uitschakelen doorschakelin



vanmorgen even tijf gehad om bovenstaande uit te proberen, helaas niet de gewenste resultaat.

kwam in het tabblad regional de volgende parameters tegen
Cfwd All Act Code: *72 Cfwd All Deact Code: *73

Als ik via USER 1 tab via de Call Forward Settings heb ingesteld lukt het me wel om deze met *73 te deactiveren maar helaas lukt het mij niet om deze met *72 te activeren

Het heractiveren lukt mij dan alleen door in het configuratie scherm opnieuw op de knop submit all changes te drukken


Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik gebruik dus voipbuster voor uitgaande gesprekken en inkomende komen dus gewoon via de pstn lijn binnen (kpn) en deze moet ik dus door kunnen schakelen (makkelijk)dat is alles maar er zit dus de spa tussen en daaropm een dial plan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig gebruik ik voor gesprekken naar buiten ook voipbuster.

Ik heb echter een zyxel 2602-HWL-61C, daar zit een landline ondersteuning op. Daar zit mijn pstn lijn achter.

De zyxel schakelt de pstn landline dus automatisch door naar mijn normale toestel.

 

Als dialplan gebruik ik:

 

voice dialplan set (<0:0031>xxxxxxxxx)

voice dialplan save

voice dialplan switch on

 

Dat voorkomt dat ik ieder telefoonnummer moet ombouwen naar internationale code voordat ik het intoets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...