Ga naar inhoud


[7000S] Dreambox word echt warm, ook in standby


sat_swat

Aanbevolen berichten


Dat de box warm wordt is normaal, zorg wél voor voldoende ruimte boven de box. Zet er nooit andere apparatuur bovenop, dat vinden ze doorgaans niet leuk.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Dat de box warm wordt is normaal...


Dat vind ik nu de verkeerde instelling... nee, dat is NIET normaal... maar wel alle dreamboxen hebben hier last van, dus accepteer het of koop iets anders...

Ik kan je uit ervaring vertellen dat dit onderwerp niet serieus word genomen door de ontwikkelaars van de box...

Misschien weet je het niet, maar warmte is het slechtste wat electronica componenten kan overkomen. Hun levensduur hangt er grotendeels vanaf.

Als je dan een voeding hebt die zo heet wordt dat ze het begeeft sturen ze gewoon een andere vanuit de leverancier (zolang het onder de garantie valt natuurlijk, anders betaal je ervoor!)

Zelf heb ik een test gedaan met een harddisk in de 7025 en in de Cubecafe... dezelfde harddisk in de 2 boxen die stonden op dezelfde plaats... de harddisk heeft een interne temperatuursmeting (via S.M.A.R.T.)... 10 graden Celcius verschil tussen beiden...

Voor mij is de keuze duidelijk: zolang ze geen degelijke hardware maken die niet onbehoorlijk heet wordt zijn ze het niet waard...

Sorry dat het misschien een beetje hard overkomt, maar ik moest dit even kwijt...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de notebooks zijn coolers te koop voor ongeveer 10 euro.

Zet zo'n ding onder je DB en die blijft heerlijk koel.

De voeding kan door een usbkabeltje gebeuren dat er bij wordt

geleverd!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit er bij jou ook een HD in ,volgens mij zorgt de HD voor zon warme tempratuur.

 

Origineel bericht van: paardengek
Je kunt rustig op standbye houden. Die van mij draait al vier jaar probleemloos.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Dreambox 7000s - Dreambox 800 HD - Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan het beste ook zorgen dat de hd uit gaat na 1 of 5 minuten of zo Dan slaapt de hd en word de box ook minder warm

 

Je moet maar zo zien als die warm is doet ie het wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast inmydreams

als het aan de hdd licht heb je waarschijnlijk niet goed op de richtlijnen van dream multimedia gelet

deze advizeerd 5400 toeren maar omdat die moeilijk te vinden zijn

heb ik een met een laag voltage ook bij 12v ingebouwd

ik heb echter niet zoveel last van warmte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier met de 7025 en 120gig 7200rpm schijf wel een probleem. Hoewel de schijf na 5 min gaat slapen. Tijdens het afspelen of opnemen wordt de schijf 69 graden (volgens de info).

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...