Ga naar inhoud


[7000S] Dreambox word echt warm, ook in standby


sat_swat

Aanbevolen berichten

Ik heb de disk buiten de box gebracht, maar het is wel een terechte constatering dat de DB´s vrij warm worden, ik snap ook niet dat er geen fax standaard wordt ingebouwd, ik had een DVD-harddisk recorder en daar zat er wel één in.

 

Ook mijn vorige ontvanger, de Topfield 5000PVR werd te warm, ik heb er toen een fan ingebouwd.

 

Tip: gebruik de Elektra plugin om de box ´s-nachts automatisch uit te zetten. smile

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: alx
Voor de notebooks zijn coolers te koop voor ongeveer 10 euro.
Zet zo'n ding onder je DB en die blijft heerlijk koel.
De voeding kan door een usbkabeltje gebeuren dat er bij wordt
geleverd!


moet je er wel een PC naast zetten om de USB te kunnen voeden! crazy

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal niet. Je aansluiting voor de USB (veel DB's hebben dat al aan boord) kan ook worden vervangen door een 5 volt voedinkje.

Even iets verder kijken dan je .... lang is :D

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alx
Helemaal niet. Je aansluiting voor de USB (veel DB's hebben dat al aan boord) kan ook worden vervangen door een 5 volt voedinkje.
Even iets verder kijken dan je .... lang is :D


Hoe bedoel je dat? Er zit toch geen voeding op de USB-in aansluiting?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn 7020S werdt ook enorm warm met 3.5" disk er in.. en dat was een 5400 rpm diskje.. smirk

 

heb er nu maar een 40GB 2.5" ingehangen, en nu wordt t ding totaal niet warmer meer dan zonder hdd smile

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dan ook een 7000s die wordt ook wel warm maar blijft binnen de grenzen vind ik.Maar ik heb dan ook een extra voeding uit een pc erin gebouwd voor de Hdd die erin zit en dat gaat prima.Zo belast je de dreambox niet extra en de warmte van de hdd is normaal.Zo draait het bij mij al 4.5jaar.En staat hier ok op standby als ik niet kijk.

73 Lk1zhm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan begrijp ik niet waarom het bij mij wel werkt! laugh

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu voor extra koeling een kleine 12 Volts fan ingebouwd en deze op de 5 Volts HD-connector aan gesloten. Dit werk overigens perfect alleen is het nadeel dat hij continu aan staat.

Temperatuur was met HD ongeveer 58 graden Celsius nu slechts 32 graden.

 

Ik heb ook nog wel wat foto's van de inbouw, maar ik weet niet hoe je die bij een bericht kan hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier een dreambox 500s deze word ook vrij warm ook als hij op standby staat. De voeding heb ik 1 keer vervangen en ook de dreambox is een aantal keren kapot geweest. Heb momenteel een voeding van mijn 27mc bakkie van vroeger er tussen staan. Zet de dreambox nooit op standby, zet gewoon de voeding uit. Werkt hier al lange tijd zonder problemen. Bas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...