Ga naar inhoud


WAP54G achter Casema SBV5121E kabel modem


gsm

Aanbevolen berichten

Een kennis van mij heeft Casema kabel internet met telefonie en had er 1 pc aanstaan maar nu wil hij ook zijn laptop aansluiten en ik heb een Linksys WAP54G liggen en heb die aangesloten op de uitgang van de Casema Motorola SBV5121E modem maar het link en act lampje blijven knipperen en er is bijna geen verbinding.

Kan er wel een WAP54G op aangesloten worden ?

 

Alvast bedankt

gsm

Link naar reactie
Delen op andere sites


Linksys wap 54g is een access point en kan niet routeren. Dit is een geschikt apparaat om je bestaande netwerk uit te breidden met een access point.

 

Ik zou een linksys wrt 54g er aan zetten. Dit is een wireless router. En dat werkt wel met de door genoemde hardware.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een access-point verdeelt alleen het signaal van het daarvoor staande apparaat verder, in dit geval dus van het kabelmodem. En daar kan maar één pc tegelijk op aangesloten worden, zoals je het nu doet zijn dat twee en dat levert, zoals je al hebt gemerkt, problemen op.

 

Er moet dus een echte router aangesloten worden.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

 

Als eerste bedankt voor de reakties.

De WAP54G is inderdaad alleen een AP maar dat houd in dat er met meerdere pc´s daar draadloos gebruik van kunnen maken en dat werkt totaal niet.

De UTP kabel van het modem van Casema gaat nu alleen naar het AP en de PC en de laptop proberen nu beiden draadloos verbinding te maken met het AP.

De lampjes ACT en LINK blijven knipperen.

Ik heb zelf Telfort met een basis modem, dus ook met maar 1 UTP uitgang en daar heb ik die AP op aangesloten en dan knipperen het ACT en LINK lampjes niet en het AP werkt perfekt. Al mijn draadloze PC´s hebben gewoon toegang tot internet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Access Point is hetzelfde als een switch.

 

Deze apparaten doen niets anders dan als verdeelpunt dienen voor een router die er vóór staat. Het modem van Casema is een zogeheten bridge, dat betekent dat alles van buiten één op één wordt doorgezet naar het eerstvolgende apparaat. Dat is dus niet de access point want ook die zet alles door, het is dus ofwel de pc ofwel de laptop maar nóóit beiden tegelijk. Ze kunnen niet samen een IP-adres krijgen, en de Casema modem geeft maximaal één IP-adres door.

 

Wat je nodig hebt is een router, deze krijgt het IP-adres van de modem van Casema en geeft de andere computers vervolgens een intern IP-adres. Waardoor er dus constant maar één IP-adres op hetzelfde apparaat in gebruik is.

 

Dat het op jouw ZyXEL van Telfort wel werkt is simpel te verklaren: Deze heeft (ondanks dat hij maar één poort heeft) al een ingebouwde router en krijgt dus zelf het IP-adres.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, het is me nu duidelijk.

Heb ik nog één vraagje, ik dacht altijd dat als je internet en voip heb (dat heeft die kennis en ik ook) dat er dan in het modem een router zit en dat je daarom geen router daarmeer achter kan zetten tenzij deze uitgeschakeld werd.

Heb ik dat dan mis ?

Graag nog even ook hier zo´n duidelijke uitleg over, leer ik weer wat.

 

Nogmaals bedankt

gsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt diverse mogelijkheden.

1. een combi waar het modem, de router, draadloos en VOIP in 1 kast zitten.

2. losse kastjes, dus een apart modem, aparte router, apart draadloos doosje, en apart VOIP doosje.

3. en daar dan weer combies, modem+router+voip en draadloos weer los, enz....

 

Bvb bij telfort krijg je z'n zyxel (spreek uit zeikzel) en daar zit alles in 1 kast (1 dus).

 

Bvb hier heb ik alles los, een modem+router van de ISP, daarachter mijn eigen router(dir-100) (ik vertrouw mijn ISP niet) en daar achter VOIP(spa3102), WIFI(300n), server, laptops en pc's.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een modem hebt waar alles in één is en VoIP via SIP werkt is dat inderdaad nodig.

 

Bij Casema werkt het iets anders voor zover ik weet: Men werkt wel met SIP maar er zit in de modem een apart gedeelte voor telefonie, dat gedeelte loopt niet via het 'normale' internet (zoals bij Telfort) maar via een private network, dat telefoniegedeelte krijgt wel een IP-adres maar dit is een lokaal adres (10.x.x.x) waar alleen de SIP-verbinding over gelegd kan worden. Dit heeft als voordeel dat wanneer internet uit is gevallen (door een netwerkfout áchter de lokale verdeler, anders is alles weg) dat telefonie niet per se ook uitgevallen hoeft te zijn.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gsm
Nog even een vraagje, ik heb nog geen wrt gevonden om die even te proberen maar ik kan wel een WAP54G lenen.
Kan ik die gebruiken of is dat ook geen goede achter het casema modem ?
Ik ken die wag54g niet dus vandaar.

Bedankt alvast.


Misschien lees ik het verkeerd. confused
Maar in je openings vraag vroeg je dat al ! Dat kan dus niet. Je zult echt een router ( dus geen access point ) er achter moeten zetten.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

elke router is geschikt voor je aansluiting zolang de router er als volgt uitziet.

post-61-1318259627,7739_thumb.jpg

"i think, therefore i am"
draaiend met: VU+DUO 500GB, golden media wizard hd class, Pinnacle ip9600 hd with android
4X TELENET hd-digicorders 500GB
enog meer om op te noemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...