Ga naar inhoud


is acamd en floppydtv mogelijk


Gast poelie1

Aanbevolen berichten

zoals te lezen op de topic van appie mulder word daar een fantastische plugin ontwikkeld voor oa DVB Vieuwer en mytheatre

 

omdat ik daar als leek niet tussen wil gaan zitten stel ik mijn vraag hier:

Maakt het niet uit wat voor een dvb kaartje je hebt?

kan dit dus ook werken met een floppydtv S2 kaart?

ik heb namelijk newcs draaien op een DM600pvr kan ik op deze manier floppydtv S2 sharen?

ik sta namelijk nog voor de keuze wat voor een kaart te kopen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja ik weet het niet 100% zeker, maar het is een plugin voor MDAPI programma's (ik zelf gebruik ProgDVB). Ik denk dat als FloppyDTV werkt in ProgDVB, dat de plugin dan ook wel z'n werk zal doen.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

FloppyDTV werkt oa met progDVB

 

mijn keuze voor deze kaart is omdat hij HD ondersteund en goed samenwerkt met MCE Vista (Gedraagt zich als DVB T kaart)

 

Het nare is nu dat MCE geen HD ondersteund.De plugin ACamd ook niet werkt in MCE dus ik kan niet connecten met mijn cardserver

 

De eenvoudigste manier om dit te omzeilen is met cardlink

dan kan ik MCE blijven gebruiken, nog steeds geen HD en extra

kosten ca €200.00 Ci module + cardlink

 

de andere manier is dan om gebruik te maken van progDVB of i.d.

eigenlijk kan ik dan ook uit met een andere goedkopere kaart

maar om alle opties open te houden ( mischien komt Bill met nog iets) denk ik toch te gaan voor floppyDTV

 

Mischien een hele domme vraag maar waarom is er geen plugin zoals ACamd te ontwikkelen voor MCE? Waar knelt hier de schoen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja op die laatste vraag bestaan er wel heel veel varianten, waarom hebben ze geen DVB-S en -C ondersteuning? Waarom ondersteunen ze geen HD (zelfs niet na SP1 waarin ze naar mijn mening toch aanpassingen zouden kunnen doen als reactie op wensen van de gebruikers). Kort gezegt, M$ doesn't care! Dit soort wensen zijn futiliteiten voor M$, logisch want ze hebben wel "belangrijkere" dingen om zich mee bezig te houden. Daarnaast is het ondersteunen van MDAPI plugins natuurlijk ook iets waar M$ zich niet en nooit mee bezig zal houden.

 

Wat betreft FloppyDTV, ik vind het een nogal dure oplossing die nog altijd niet 100% stabiel blijkt te werken (gezien de vele reacties daarover op internet). Ik heb (op duitste websites als alternate en dergelijke) kaarten als een TechniSat Skystar HD2 gezien voor 99 euro die aanzienlijk goedkoper is. Deze icm een phoenix interface (of een cardserver) en de ACamd plugin in ProgDVB geeft je veel meer vrijheid. Als je vervolgens op internet zoekt naar DVBSBridge dan zul je zien dat een mooie koppeling naar MCE daarmee het plaatje helemaal afmaakt!

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo IanPH

 

bedankt voor je reactie

 

DVBSBridge is voor mij helemaal nieuw ga ik eens onderzoeken

inderdaad ik twijfel ook nog tussen Skystar HD2 en FloppyDTV

als ik heb onderzocht wat DVBSBridge inhoud zouw mijn keuze wel eens op TechniSat Skystar HD2 kunnen vallen icm Acamd en newcs

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: IanPH
Tja op die laatste vraag bestaan er wel heel veel varianten, waarom hebben ze geen DVB-S en -C ondersteuning? Waarom ondersteunen ze geen HD (zelfs niet na SP1 waarin ze naar mijn mening toch aanpassingen zouden kunnen doen als reactie op wensen van de gebruikers). Kort gezegt, M$ doesn't care! Dit soort wensen zijn futiliteiten voor M$, logisch want ze hebben wel "belangrijkere" dingen om zich mee bezig te houden. Daarnaast is het ondersteunen van MDAPI plugins natuurlijk ook iets waar M$ zich niet en nooit mee bezig zal houden.

Wat betreft FloppyDTV, ik vind het een nogal dure oplossing die nog altijd niet 100% stabiel blijkt te werken (gezien de vele reacties daarover op internet). Ik heb (op duitste websites als alternate en dergelijke) kaarten als een TechniSat Skystar HD2 gezien voor 99 euro die aanzienlijk goedkoper is. Deze icm een phoenix interface (of een cardserver) en de ACamd plugin in ProgDVB geeft je veel meer vrijheid. Als je vervolgens op internet zoekt naar DVBSBridge dan zul je zien dat een mooie koppeling naar MCE daarmee het plaatje helemaal afmaakt!


Ik heb ook naar dvbsbridge gekeken maar dan moet je wel de betaalde progdvb hebben want de gratis versie ondersteund geen HDTV.
En wat ik niet duidelijk in de handleiding van dvbsbridge zie is of de betaalde versie hiermee wel werkt want ze hebben het alleen over de gratis versie van progdvb.
En dan is nog de vraag of je kaart wel goed werkt ( ik bedoel eigenlijk de ci). Ik heb een tt s3200 en het enige programma wat er goed mee werkt is dvbviewer (nieuste versie).
Ben nu bezig met de mce tools software van technotrand maar de gecodeerde kanalen scant mce niet..:(

Er zijn een hoop manieren om binnen mce naar satteliet te kijken maar heb nog geen oplossing die goed werkt met de ci en mijn cd kaart.

Sorry dat ik een beetje of topic ga.....:))
Link naar reactie
Delen op andere sites

Betaalde versie van ProgDVB om HD te kunnen weer geven? Volgens mij is het enige verschil met de normale en de betaalde versie dat bij de laatste genoemde een geregistreerde MPEG2 decoder van Elecard wordt geleverd. ProgDVB icm met een MPEG2 decoder, een H264 decoder en een DVB-S2 kaart geeft je al de mogelijkheid om HDTV te bekijken.

 

Overigens is het zo dat MCE *geen* digitale HDTV ondersteunt. Dus daar zal geen enkele oplossing (momenteel) voor werken. Alleen analoge oplossingen (zoals met in amerika gebruikt) werken in Live TV van MCE. Hierover kun je meer lezen op het forum The Green Button (of de Nederlandse variant, de groene knop).

 

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@ ianhp

weet jij zeker dat de TechniSat Skystar HD2 werkt in progdvb 4.85.3 onder vista

krijg het niet aan het draaien tijdens het opstarten krijg ik de fout melding "cannot load filter and connect"

 

mischien een beetje offtopic maar hier mijn problemen

de kaart werkt prima met de meegeleverde versie van dvbvieuwer

alleen fta.

acamd dll en configs in de map programfiles/progdvb/configs geplaatst uiteraard user aangemaakt in newcs server en cardclientconfig

Code:
newcamd:192.168.0.40:15000:1/0100/ffff:Mediacenter:hoef:0102030405060708091011121314 
aangepast helaas nog geen resultaat vereist dus nog verder onderzoek

 

omdat mijn opzet is om het te intergreren in mce mbv dvbsbridge gaat mijn voorkeur uit naar progdvb een optie is mytheatre

echter hierin lukt het mij niet om kanalen te scannen ik vermoed disecq instelling astra 19.2e is PosA/optA en astra 3 is PosB/optA echter deze opties zijn niet aanwezig

 

zoals je ziet heb ik nog veel te hobbyen maar ik zou al geholpen zijn als ik weet of TechniSat Skystar HD2 kan werken in progdvb 4.85.3 onder vista

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Tja op die laatste vraag bestaan er wel heel veel varianten, waarom hebben ze geen DVB-S en -C ondersteuning? Waarom ondersteunen ze geen HD (zelfs niet na SP1 waarin ze naar mijn mening toch aanpassingen zouden kunnen doen als reactie op wensen van de gebruikers). Kort gezegt, M$ doesn't care! Dit soort wensen zijn futiliteiten voor M$, logisch want ze hebben wel "belangrijkere" dingen om zich mee bezig te houden

 

ik ga morgen naar IT HerOlympics een seminar over Windows Server 2008,SQL Server 2008 en Visual Studio 2008 aansluitend hierop is s'avonds Technite voor mensen die niet in de file willen staan Hier worden demo's gegeven van o.a.Xbox 360 en Windows media center

Mischien kan ik hier aan de M$ goeroes is kritische vragen stellen waarom dvbc en dvbs en hd niet word ondersteund

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas was het niet mogelijk om tijdens de demo vragen te stellen

 

wel stond er een stand van Q motion dit systeem ondersteund

DVB-S En DVB-C goed dat Lukt ons ook met bv floppyDTV of DVBSBridge

Wat de verkoper ook beweerde dat hij HD kan weergeven

in de folder staat dat hij geschikt is voor HD weergave

 

als dit zo is zou dat betekenen dat hun het voor elkaar hebben om MCE HD te laten weergeven

 

Is dit zo ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Q motion die heeft wel DVB C en DVB S ondersteuning in mce

wat ik heb ondekt en denk, dat dit mogelijk word door een register aanpassing te doen. namelijk door een Tuning space te maken hier staat: Third parties can create their own tuning spaces to support DVB-T, DVB-S, or other network types.dit wil ik verder onderzoeken

mischien heeft Q motion dit ook zo gedaan

mischien kan je ook een tunning space maken voor DVB S2 en vang je twee vliegen in een klap

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...